Grafikdrivisar till fosil-kort

Inaktiv
Grafikdrivisar till fosil-kort

Tjabba,

Jag har min laptop (från steåldern) och jag skulle behöva nya drivrutiner till mitt grafikkort, men ack i helvete vad svårt det är att hitta.

Jag har: ATI Radeon mobility 7500 32mb ram.

Har letat överallt men kan inte hitta något som fungerar med kortet.

Och ja, jag vet att det är ett skitgrafikkort men jag har nästan bara datorn för att använda Cubase och liknande musikprogram, och då behövs ju inget monsterkort precis.

Om någon übergamer eller annan kunnig person skulle kunna hitta/linka en drivrutin som skulle fungera och är nyare än min nuvarande (2002 tror jag), skulle jag vara evigt tacksam!

Inaktiv

OmegaDrivers v3.8.252 ska fungera. Men varför ska du ha nya drivrutiner? Det är väl inte som om du kan spela spel gjorda senare än 2002 ändå och det är väl inte som om det gjorts några ytterligare optimeringar av 7000-seriens mobility-kort sedan dess.

Inaktiv

Jo men visst går det spela spel gjorde efter 2002. Dock inte många, tur för mig att jag gillar rollspel old school då

Spelar Armies of Exigo och LOTR BFME 1&2 och lite CS och sådant, men varje gång man startar ber datorn efter nya drivisar. Fungerar att bara trycka på cancel och köra igång spelet men kanske kan jag få ytterligare några fps med nya drivisar.

Ska prova det du linkade nu, tackar!

Inaktiv

Jo men visst dom fungerar fint. Kan nu faktiskt, tro det eller ej, använda vissa grafiska inställningar som ej fungerade förut.

Tack så mycket för länken! *bugar*

Medlem

drivrutiner till ATI 3D RAGE PRO LT 4MB då?

Inaktiv

Du kan väl åtminstone kolla officiella driversidan? :S

Operativsystem->Legacy (Discontinued)->Rage Pro

Eller behöver du något nyare än så?

Kibb: Kul att det funkar för dig.

Medlem
Skrivet av KazikluBey:

Du kan väl åtminstone kolla officiella driversidan? :S

Operativsystem->Legacy (Discontinued)->Rage Pro

Eller behöver du något nyare än så?

Kibb: Kul att det funkar för dig.

Har för mig att jag testa dom och det stog att mitt grafikkort inte stödjs

1
Skriv svar