Speltoppen vecka 48

Medlem
Speltoppen vecka 48

Inget direkt oväntat den här veckan.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

2.
Call of Duty: Modern Warfare 2 Call of Duty: Modern Warfare 2
Plattform: PC Release: 2009-11-10
Upp (4)
3.
Call of Duty: Modern Warfare 2 Call of Duty: Modern Warfare 2
Plattform: PS3 Release: 2009-11-10
Upp (5)
4.
Call of Duty: Modern Warfare 2 Call of Duty: Modern Warfare 2
Plattform: Xbox360 Release: 2009-11-10
Upp (6)

men men PC spelare köper ju inte sina spel! waaaaaah waaaaaaah

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

2.
Call of Duty: Modern Warfare 2 Call of Duty: Modern Warfare 2
Plattform: PC Release: 2009-11-10
Upp (4)
3.
Call of Duty: Modern Warfare 2 Call of Duty: Modern Warfare 2
Plattform: PS3 Release: 2009-11-10
Upp (5)
4.
Call of Duty: Modern Warfare 2 Call of Duty: Modern Warfare 2
Plattform: Xbox360 Release: 2009-11-10
Upp (6)

men men PC spelare köper ju inte sina spel! waaaaaah waaaaaaah

Ja precis! Det måste vara fel på listan..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

varför heter det DATAspelsbranchen och inte DATORspelsbranchen?


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

2.
Call of Duty: Modern Warfare 2 Call of Duty: Modern Warfare 2
Plattform: PC Release: 2009-11-10
Upp (4)
3.
Call of Duty: Modern Warfare 2 Call of Duty: Modern Warfare 2
Plattform: PS3 Release: 2009-11-10
Upp (5)
4.
Call of Duty: Modern Warfare 2 Call of Duty: Modern Warfare 2
Plattform: Xbox360 Release: 2009-11-10
Upp (6)

men men PC spelare köper ju inte sina spel! waaaaaah waaaaaaah

Men nu är det så här att, du vet...ehrrr... hur var det nu igen...
Ja! Pirater tar död på PC-spelsbranchen!
Eller fan, vänta lite nu va... :heart:


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Inaktiv

Men sedan är det väl också så att ration datorspelare:konsolspelare är en bit större här i Sverige, jämfört med andra länder som USA, Japan m.m.?

Medlem

Bara jag som ser en koppling om att de spel som visas som reklam på TV mest är de som säljer bäst?
Inte så oväntat då, men ändå.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Bara jag som ser en koppling om att de spel som visas som reklam på TV mest är de som säljer bäst?
Inte så oväntat då, men ändå.

Kan även vara så att de spel som säljer bäst får TV-reklam

Intressant att MW2 säljer bäst till PC trots att den versionen fått väldigt lite kärlek från IW.

Medlem

Gillar inte 360 ägare Dragon Age ?

Veekar inte sälja så där störtbra iaf på krysset.

Medlem
Skrivet av anon_19389:

Men sedan är det väl också så att ration datorspelare:konsolspelare är en bit större här i Sverige, jämfört med andra länder som USA, Japan m.m.?

Men den där listan mäter väl inte bara sverige? Den tar väl fz från NA och vad fan det nu är..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Dannie:

Men sedan är det väl också så att ration datorspelare:konsolspelare är en bit större här i Sverige, jämfört med andra länder som USA, Japan m.m.?

Men den där listan mäter väl inte bara sverige? Den tar väl fz från NA och vad fan det nu är..

Jadu, jag blir lite osäker nu. Har alltid tänkt att det bara är i Sverige då det är från "Dataspelsbranschen - Swedish Games Industry" som rapporterna kommer ifrån. Ögnade igenom deras webbsida http://www.dataspelsbranschen.se lite snabbt men hittade inget.
:\ Så... Någon som vet vilket område statistiken gäller?

Medlem
Skrivet av anon_19389:

Jadu, jag blir lite osäker nu. Har alltid tänkt att det bara är i Sverige då det är från "Dataspelsbranschen - Swedish Games Industry" som rapporterna kommer ifrån. Ögnade igenom deras webbsida http://www.dataspelsbranschen.se lite snabbt men hittade inget.
:\ Så... Någon som vet vilket område statistiken gäller?

Hm, ska inte sätta min högra spelarm i pant, men jag har för mig jag sett svenska spel på listan med, så då bör den vara helsvensk?


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Tur att inte COD tog förstaplatsen.
Och nya Mario är guld! Spelade det hos kidsen häromdagen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

what??!! inget wow??? omg


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av AkirA:
Skrivet av Dannie:

Jadu, jag blir lite osäker nu. Har alltid tänkt att det bara är i Sverige då det är från "Dataspelsbranschen - Swedish Games Industry" som rapporterna kommer ifrån. Ögnade igenom deras webbsida http://www.dataspelsbranschen.se lite snabbt men hittade inget.
:\ Så... Någon som vet vilket område statistiken gäller?

Hm, ska inte sätta min högra spelarm i pant, men jag har för mig jag sett svenska spel på listan med, så då bör den vara helsvensk?

Ja jag är inte säker men har för mig att det sagts så i de andra listorna:P


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Rincewind:

varför heter det DATAspelsbranchen och inte DATORspelsbranchen?

För att alla spel i listan inte är datorspel men alla är helt klart uppbyggda på data.

Inaktiv

Fifa 10 säljer mer till PS2 än PS3, det kom ett skratt.

Inaktiv
Skrivet av Rulparapel:
Skrivet av Rincewind:

varför heter det DATAspelsbranchen och inte DATORspelsbranchen?

För att alla spel i listan inte är datorspel men alla är helt klart uppbyggda på data.

Ja men brädspel som Fia med knuff bygger ju också på data.

Det hela är enkelt = kalla spelbranchen för spelbranchen och sluta kalla jävla dobbleri och vadslagning för spelbranchen.

Medlem

Inte direkt en överraskning att Super Mario Bros. Wii låg i toppen. Det enda spelet som jag anser skulle vara värt att köpa ett Nintendo Wii för.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av lvitriol:

Fifa 10 säljer mer till PS2 än PS3, det kom ett skratt.

Oväntat men samtidigt förståeligt då det finns fler som äger en PS2 än en PS3, och då nya spel till PS3 kostar bortåt 600:- medans nya PS2-spel kanske ligger på 300:- .:)


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Serious Sam:

Gillar inte 360 ägare Dragon Age ?

Veekar inte sälja så där störtbra iaf på krysset.

Beror nog på den dåliga konverteringen, PC-versionen erbjuder så mycket mer. Av den anledningen tror jag de flesta väntar tills spelet finns billigt (för att straffa utvecklarna och deras lata konvertering)

Intressant att MW2 sålt så bra på PC, måste väl bero på att det inte finns dedikerade servrar utan att matchmaking tvingar folk som vill spela MP att köpa spelet. Eller är det att spelet är så casual-betonat som säljer kanske?
XD

Medlem

Fan så förutsägbart. Är lycklig över att MW2 inte norpa #1 iaf.

Vad är det med wii användare och Mariospel? Nya mariospelet är en sämre variant av singelplayer i Smash bros (båda spelen). Varken ny idé, nytt koncept eller nya karaktärer (okej två nya svampgubbar kanske som bäst men herregud). Jag är för retrogrejer och gillade tex bionic commando rearmed väldigt mycket men jag slutade gilla Mario och Zelda spel för länge sedan...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

FU @ alla som säger att PC'n är död.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

1
Skriv svar