TV-UT problem, bara svart vit!

Inaktiv
TV-UT problem, bara svart vit!

Eluu

När jag ska titta på datorn via tv'n så är allting på tv'n svart vitt. Jag har testat alla olika pal signalformat som går att välja. När jag startar datorn så är det färg på teven. Men när man kommer fram till inloggnings fönstret blir det kapoof svart vitt.

Jag har testat två olika kablar och det är svart vitt i båda. Jag har ett Nvidia kort av Leadtek, ganska dåligt men ska fungera. Kabeln är som en plugg med flera olika kablar som går ut, en grön, blå och röd, och en S video utgång. Jag har min kabel inkopplad i den gröna ingången.

Kann nicht der grose schlangemann kommen und hilfe mich?

Medlem

Jag antar att du inte slagit igång composite signal om du kör via S-Videon med TV-ut.

Inaktiv

Jag lödde om en en gång, drog om ledningarna, då blev det färg. Så även om det står att den ska ge färg så är det inte säkert. I övrigt verkar du ju ha gjort rätt med PAL etcetera. Jag har även hört att om man har mer än en scart i TV:n är det så att scart 2 är svartvit default.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

En god vän lärde mig att man kan dra ut "antennsladden/vad den nu heter" från TVn när strul av den här typen uppkommer. Testa det om du vill.

1
Skriv svar