Star Wars: The Old Republic

Robot
Star Wars: The Old Republic

Vi vet sedan tidigare att kraften är med Bioware och det kan verkligen behövas när de tar sig an det kanske mest ambitiösa onlinerollspelet någonsin. Vi har mätt midi-chlorian-halten på The Old Republic.

#star-wars-galaxies, #bioware, #star-wars-knights-of-the-old-republic, #world-of-warcraft


Medlem
En titt på The Old Republic

Min fråga kom med! HK-47 for the win!

Medlem

"...och övertyga svagsinta om att de inte letar efter just dina robotar."

Jag tjuter av skratt!


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Inaktiv

Åh! Fyfan vad jag vill ha detta spelet! Men det är fan att man inte kommer kunna spela det på min skitdator :'( Sålänge jag inte köper nytt grafikkort, fläkt,ljudkort, mus.. Eller ja... billigare att köpa en ny speldator helt och hållet?

Dock kan man få en hyfsad speldator nu under vintern, men jag har inte stor lust att be mina föräldrar att pröjsa en sådan då jag redan har PS3, 360, HDTV (datorn inkopplad ofc)) och annat.


signatur

When It's Game Over. It Is.

Medlem

Min fråga kom också med:D ifall man kan byta sida dark -> light eller tvärt om

Medlem
Medlem

Har din egen karaktär också röst när du pratar med en NPC som i Mass Effect? eller är det som i Dragonage? e sugen som fan på detta spel faktiskt!

Medlem

Detta spelet ska ligga på mitt skirvbord. Теперь!

Inaktiv

Här om veckorna snackade jag med Lead Designern i Kotor2 - han och Obsidian hade stora planer för Kotor3. Synd nog klippte LucasArts av tiden på utvecklingen.

För mig är "Old Republic" serien död om inte Obsidian gör trean. Bioware kommer inte fatta och göra allting fel - vilket leder till att tvåan inte stämmer med trean.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Vadav denna ovilja mot instansbaserat innehåll? Det är ju precis vad som behövs för att kunna njuta av stunden. Fortfarande har inget spel som tar avstånd från instanser lyckats komma någonvart. (möjligtvis EVE Online, men det skiljer sig också på andra sätt)

World PvP kommer alltid att vara ett skämt. Zergs, totalt kaos och noll strategi överhuvudtaget.
"World PvE" brukar tyvärr antingen handla om att stå och trängas med 500 andra på samma ställe, eller att grinda konstant.

Varenda likhet med World of Warcraft ser jag som ett plus, förutom de uppenbara svagheter det har så som grafiken och den låga svårigshetsgraden som det tyvärr har fått med tiden.

Inaktiv

Jag tror att detta SW mmo kommer bli riktigt bra, det värkar mycket lovande. Förvånar mig inte dom detta blir det nästa stora mmo:et efter WoW, dock så är jag tveksam att det på något håll kommer bli lika stort.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Jag längtar, fucka inte upp det här Bioware!
(Fast de brukar ni ju inte göra..)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jag undrar mest hur combat systemet kommer fungera, om det blir som wow så kan det dra!

Medlem

Fatha: Hur hade du velat att det var? Som något av Jedi Knight-spelen?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Oneone:

Har din egen karaktär också röst när du pratar med en NPC som i Mass Effect? eller är det som i Dragonage? e sugen som fan på detta spel faktiskt!

Ja det är som i Mass Effect! Du kan kolla på deras gameplay video, där besvaras en del frågor

Medlem
Skrivet av hitbengan:
Skrivet av Oneone:

Har din egen karaktär också röst när du pratar med en NPC som i Mass Effect? eller är det som i Dragonage? e sugen som fan på detta spel faktiskt!

Ja det är som i Mass Effect! Du kan kolla på deras gameplay video, där besvaras en del frågor

fy faaaaen va nice tack för svaret.

Medlem

Jag har en känsla att det här spelet kommer suga. Hoppas på att bli överraskad dock!

Medlem

Fan va jag vill lira detta nu!


signatur

Meep!

Inaktiv

Inressant! Men den stora frågan är vad som händer när storyn är slut? Om nu allt ligger på den

Medlem

Han svarar lite svävande på många frågor. Inte ett bra tecken.

Inaktiv

E hypen e redan igång eller, ska inte ni sticka iväg och spela Warhammer, Conan och LOTRO som var hypat innan detta.

Medlem

Är riktigt intresserad utav det här spelet nu. Hoppas det blir större än Galaxies så att det har många spelare online länge.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv

Låter väl lovande, men får se vad som blir av det i slutändan... Tror fortfarande det bara kommer bli ännu ett dussin mmorpg där man bara samlar ihop 2 dussin spelare för att döda extremt förutsägbara bossar för att få ny loot.

Men kan ju alltid hoppas SWTOR blir annorlunda och faktiskt är ett spel där man spelar mer än man planerar när det gäller endgame och allt annat.

Medlem

Ser fram emot det här spelet likt alla andra, men känner många farhågor också. Varje gång jag läser om det kan jag inte komma ifrån känslan att det kommer att bli svårt att få det att funka. Ibland låter det nästan som att man vill göra ett singleplayer spel med möjlighet att bjuda in folk i sin spelvärld. Hoppas att de motbevisar mig med en riktig fullträff.

Medlem

Kommer nog att spela detta efter release ifall jag fortfarande är intresserad av MMO´s. har nyss lagt av med dom i brist av något vettigt spel


signatur

Game long and prosper

Medlem

Aldrig någonsin varit så sugen på ett spel som det här... Jag håller på att bli galen alltså! Måste hitta något bra att lira igen.


signatur

They tried to bury their sins, but instead planted the seeds of their doom.

Inaktiv
Skrivet av j0113:

Aldrig någonsin varit så sugen på ett spel som det här... Jag håller på att bli galen alltså! Måste hitta något bra att lira igen.

Jag vill också ha den känslan

Jag är galet sugen på spel som aldrig kommer komma


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Jag hade hoppats på ett seriöst MMO (mer eller mindre det enda sedan WoW?) med engagerande PvP och oändliga gankingmöjligheter/-risker. När jag läser här på FZ om spelet tycks det vara mer som ett Fallout i Star Wars-miljö och med möjlighet till gruppspelande lika spännande som i Diablo 2. Jag har helt klart höga förväntningar på Old Republic och jag hoppas på en värdig "uppföljare" till SWG. Blir detta ett fiasko börjar jag tappa hoppet om underhållande MMO:n.

Medlem

Bara jag som hade hoppats på en riktig singleplayer uppföljare... Så trött på alla MMORPG...

Medlem

Fyfan va grymt det kommer bli. Att få uppleva en muliplayer konversation ála Bioware. Mums!


signatur

Jag har ätit pannkaka!

12
Skriv svar