HP Pavilion sata probs

Medlem
HP Pavilion sata probs

Hej.
Har ett litet problem här, eller snarare ett stort problem!!!
En kompis dator hade i stort sett krashat för typ 20+ gången och han är trött på XP Home.
Han frågade mig om inte jag kunde formatera hans burk och slänga in XP istället.
Visst säger jag och gör så. Stoppar i XP skivan och kör igång. Inga problem tänker jag...
Nu när allt är kopierat och installationen ska börja så kommer det upp en ruta att det inte finns någon disk.
Öppnar burken och kikar och där sitter det en sata hdd. Kan det spöka på något sätt eller?
Har en gammal ver. av XP att installera.
Och helt plötsligt så är HP REVOVERY C: och den partionen som WIN ska ligga på är D:
Helskumt!!!

Hjälp!!!

Medlem

Kanske måste ha SATA drivrutiner på en diskett vid XP installation. Vad menar du med byta från XP Home till XP? finns bara Home och Proffessional.

Medlem

Menade från Home till Proffessional. Skulle bara kolla att ni var med

Och det är nog nått med drivrutinerna till sata. Killen som har datorn fick inte med några skivor eller nått till den. Allt ligger på hdd´n som är ren, förutom C:, där ligger recovery "skivan" som inte går att använda... Jobbigt!

Medlem

Nån som vet var f-n man kan få tag i en drivrutin till en Seagate Barracuda 7200.8 250gb SATA disk??
Har varit inne på seagate.com men där finns det inget. Hittar inget hos Microsoft och inget på Google. Nån som vet?? HJÄLP!!

Medlem

du ska nog kolla på moderkortets hemsida.

Medlem

Det löste sig till slut.
Tog bort alla partioner och skapade nya, då helt plötsligt så funkade det.
Sen var det en smal sak att hämta hem div. drivisar som behövdes.
Äntligen klart :D:D

1
Skriv svar