Medlem
Mac!

Heej... Jag undrar en grej! Finns de absolut inge sätt att fixa os X på en pc!?!? Jag har precis köpt en ny pc för 20.000 och har inte lust att köpa en mac med för ca 15!! Snälla finns de absolut inget sätt!?

Vill ha svar snabbt.... Mvh Andreas


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Varför i hela världen skulle du vilja köra OSX på en PC?


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Medlem

kort svar: ja, det är möjligt.

(((((varför blev det en Windows-burk för 20 laxar när du vart intresserad av Mac? är ju dessutom inga problem att köpa XP/Vista på en Mac heller, tvärtom har jag hört är lite krångligare - och föresten så börjar macbook på 10.000 kr, 2/3 av 15 laxar)))))


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

om intresset var mac så hade det varit bättre att satsa på mac och sen dual boota med xp ,inga probs.

Den vägen du vill går känns hel skum.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Du vill alltså bara köra OS X på PC? till vilken nytta egentligen?

Medlem

Jag fick intresse för mac nu... Håller bara med me media... Vill ha max på en pc.... Skulle vara bra med en gudie:D


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Inaktiv

Ehm.. Ge mig ett program som Mac har och inte PC har när det gäller media. Jag håller på med det (bildklippning, hemsidor och videoredigering) och ja behåller min PC...

Ja det går, någon slags emulator men.. inte värt det. Blir slött som fan!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Är det bara själva utseendet du är ute efter gör du om ditt KDE till OSX look a like.
http://baghira.sourceforge.net/OS_Clone-en.php

Inaktiv

Vad är det som Mac har som gör att grafiker/designers dreglar över det?

edit: detta hör väl hemma i Mjukvara?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Tidigare hade Mac hårdvara som bättre lämpade sig för uppgiften. I dagsläget är det ingenting. Hårdvaran är ju PC nästan fullt ut.
En del upplever det som att t ex Photoshop är bättre designat för Mac, men jag tror det mest handlar om vad man är van vid.

Medlem

Meen... Os X är skönare att använda och är snyggare och jag tror de är stabilare.. Windows är bara ute efter att tjäna pengar... Titta bara på vista! De är bara bugar och skit på de! Använde de ca 1 vecka sen fick ja byta tillbaka för de sööög! Men men!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

är det nått apple är ute efter så är det pengar,

Skulle vilja hävda att apple är mer giriga än microsoft om man nu ska jämföra

Enda skälet till att välja mac är om du behöver datorn i jobbet


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

andreashal91 ; Och Leopard är så mycket bättre.
Windows må ha mer säkerhetshål, men du kommer ändå inte få virus om du surfar säkert, har inte fått virus på evigheter (och jag har inte heller uppdaterad windows på evigheter), allt handlar om personen framför burken

Och som Notum säger, Apple är så jävligt mycket girigare än microsoft, iPod, iPhone, iBook, vad kommer härnäst egentligen?
iCar?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av andreashal91:

Windows är bara ute efter att tjäna pengar...

så mitt operativsystem är ute efter mina pengar?!
och här lät jag dom ligga o damma över hela lägenheten..vem vet vad som händer när man inte är hemma..måste genast kolla så alla slantar är kvar, räkna varenda sedel..

f.ö, microsoft menar du eller? jaha, vill dom tjäna pengar? no wai! plix say it isnt so! what ever shall we do!

Inaktiv

Ehm.. Du har väl läst att Leopard har haft enorma problem vid installation för en del! Hur bra är det, ett system som inte kan installeras... men men..

t.ex den här (i för sig vid 10.4 men..)
http://www.idg.se/2.1085/1.133047


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

1
Skriv svar