Problem med liten text i FF under 1920*1080

Inaktiv
Problem med liten text i FF under 1920*1080

Hej jag har en lite fråga om man kunde göra nått åt det.
Det är så att jag matar min tv med 1920*1080 och när jag sitter och surfar på den så tycker jag allt att bilden allt blir lite väl lite. Vet att man kan ställa in under bildskärmen att man kan ta "Extra stort" så alla knappar och texter blir lite större och det funkar ju bra.

Men sen kommer det ju till att surfa på aftonbladet eller nått så kan det ibland bli lite svårt att se vad det står. Så nu underar jag om det finns nått sätta att ställa in så att den visar en hemsida eller hela FireFox visar en hemsida som den skulle göra ifall jag matade tvn med 1280*1024? Man kan ju öka font-storleken i FireFox med att bara hålla in CTRL och scrolla på musen men då blir ju bara texten större och inte själva framesen så att texten inte syns för dom blir ju större än framesen på hela sidan. För matar jag tvn med mindra upplösning så ser man ju allt bra men undrar om det går att "lura" FireFox så den visar en hemsida i en viss storlek fast en skärm matas med en högra upplösning?Finns det nått plugin som fixar till det tro?

Inaktiv

Vet ej, men Opera har en zoom-funktion som förstorar/förminskar hela sidan och inte bara texten.

Inaktiv

Testa med controll och plusknappen förminska med minus

1
Skriv svar