Problem med videos på internet!

Medlem
Problem med videos på internet!

Hej nu e det så att jag har problem med att titta på videos på t ex. youtube, gametrailers, ja alla sidor emd videos, jag har de senaste java/quicktime o.s.v, men jag kan se på videos när det typ kommigt till hälften av filmen så hänger filmen sig, det har varigt så jätte länge e så tröt på det nu, vad kan det vara?:(

Kanske någt som är fel på min hårdvara?:(


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Filmer på sådana sidor använder sig utav flash, testa uppdatera flash playern.
http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_...

Medlem

men har den senaste uppdateringen på det också...


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Testa avinstallera och installera flash igen om du inte redan gjort det.
Flash använder sig av Processorn först och främst (även om stöd för hårdvara till filmer lades till nyligen) så om du överklockat kan du testa dra ner den något och se om det blir stabilare.
Men om du vill vara helt säker på att få det att funka kan du ju alltid installera om windows ;D

Medlem

ok, du det e så att jag har varigt så jävlig innan att jag har formaterat o installerat nytt XP väldigt ofta, men endå e det samma problem:(


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

testa att dra hem filmerna istället och kolla på dem lokalt?

FLV-player kan du använda för att kolla på filmerna och via keepvid.com kan du spara ner från de flesta sidor...

Alla filmer är ju inte av flashtyp dock... varför inte dra in cccp-codec packet?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

kanske ska till lägga att jag ahr fler problem med datorn..
1: Den startar om sig när den känner för det, alltså när som helst,
2: kan inte öppna upp rar filer, ibland har jag tur o det går, har svårt att installera program...


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Tråd flyttad.

Medlem

Låter som överhettningsproblem to me, kolla tempraturerna med SpeedFan, om så är fallet är det antagligen damm, glapp mellan processorn och kylflänsen, fläktarna arbetar på för lågt varvtal eller gammal stel kylpasta.

Men det kan förstås vara annat också, som hårddisk eller minnen, men jag hade iaf kollat detta först och främst.

Hade det inte varit det hade jag lyssnat efter klickande ljud från hårddisken, främst när man startar den men ofta även under drift.

Felsökning på minnen har jag ingen större koll på, har aldrig haft problem med dem.

Medlem

app! hhd kan det nog vara! för precis innan datorn stänger av sig så klickar det till inne i datorn o några sec senare startar den om, värmen har jag haft problem med innan, men nu är det fixat, inga problem med värmen:)


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Hade jag varit dig hade jag backupat allt av värde och inväntat dess död, iaf om jag har garanti kvar på den, annars hade jag införskaffat en ny snarast möjligt, gärna innan den dör så jag har chansen att kopiera hela hårddisken.
Men har du råd att skaffa en extra så kanske du borde göra det även innan den dör även om du har garanti, om du nu är säker på att det är hårddisken då.

1
Skriv svar