Installations problem

Medlem
Installations problem

Jag har nylgien byggt en dator och försöker nu installera vista home premium på den men lyckes inget vidare.
Systemet:

Amd athlon 64 x2 2,5 ghz
MSI K9N neo v3
250 GB HDD sata2
2Gb ddr2 corsair
DVD brännare
HD2600
Bios hittar alla delar och det verkar fungera men när jag sätter in skivan och tryck på en tagent för att starta från den händer det inte särskillt mycket.
Jag får upp bakgrundsbilden för installationen och sedan händer det inget mer. HDD led lyser så hårddisken borde jobba men det händer absolut ingenting.
En gång, efter många omstarter, har jag lyckats att komma till fönstret där an ska skriva in CD-keyn men när jag tryckt på nästan har den stannat där.

Vore väldigt tacksam om det finns någon lösning på detta.

Medlem

Hade samma problem när jag skulle installera ultimate. Vista laddar tydligen väldigt segt, så låt den jobba en stund. Tog över 1 timme innan jag var klar med installationen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hade liknande problem, och orsaken var att cmos var felaktigt inställt. Reset på den i bios så funkade det.

Medlem

Jag ändrade jumperna och flyttade tillbaka den sedan så då borde ju cmos vara resettat men installationen går bra tills det står expanderar filer eller något sådant. Den verkar fastna där nu för datorn stog hela natten men den visade fortfarande 0% ocg rickarna hade slutat att röra sig. När jag startade datorn efter resettningen sa vista att det behövdes drivrutiner till CD/DVD läsaren men efter det att jag startade om datorn dök inte det medelandet upp.

Inaktiv

Hmm... Microsoft kundtjänst, fan den suger ju. Så, vettefan.. Jag skulle nog testa med en annan DVD läsare och testa ifall den tar installationen.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

1
Skriv svar