Hackande ljud pga nätverket!

Inaktiv
Hackande ljud pga nätverket!

Hejsan, någon som vet varför ljudet börjar hacka när jag laddar ner i mer än 500kb/s?

använder Foobar2000 som musikspelare. Min dator kan ni se i signaturen...

har nyaste drivrutinerna till ljudkortet...


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

från vilken källa spelar du upp musiken? är det en stream? om så är fallet nästa fråga vore vad har du för typ utav uppkoppling?

Inaktiv

nä, spelar mp3 eller flac direkt från HDDn... tycker inte nätverket ska spela roll men tydligen gör det det

max down/upload är 1mb/s förövrigt....


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

Ja det finns ju en växlingsfil i windows som går via ramen men även HDDn. Om du har en seg hårddisk med låg cache kanske det är dags att upgradera. OBS det är hårddisken windows ligger på som skapar lagget, inte på den HDDn som median ligger på.

Inaktiv

har en ny Samsung Sata2 disk 7200rpm 16mb cache tror jag det var.. eller 8 iaf.

sådan här har jag: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=329043

så borde ju inte vara det problemet. kan det va att jag har förliten växlingsfi?


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

nj
Medlem

Drivrutiner för moderkort ordentligt installerade, kontrollerat nya drivare för ljudkort?
Creative+Vista har väl inte varit den bästa kombinationen sen Vista släpptes (kanske iofs främst gällde deras X-Fi-ljudkort, osäker på hur det varit med de äldre Audigy-korten) så där finns ju ett tänkbart problem.

Inaktiv

jag hade även samma problem i XP när jag körde det så jag vet inte om det är drivrutiner heller.... nå konstigt är det...

har de nyaste drivrutiner till ljud och moderkort


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem
Inaktiv

har mailat Creative, få se vad de säger... ha inte fått svar än... 2dagar...


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

1
Skriv svar