Inaktiv
HD Lagg

Hej, Jag har en film i full HD som jag gärna vill se. Dvdspelaren klarar inte HD så jag hade tänkt prova på datorn, resultatet blir ett fruktansvärt lagg. Av vad jag har hört beror det på att jag har för slö hårdvara men jag vil ändå höra med någon kunnig:

Finns det något sätt att komprimera filmen eller liknande så att jag kan se den med lite sämre bildkvalitét men utan det förbenade lagget?

Tack på förhand.

Medlem

din hårddisk borde klara av att överföra den data som HD-DVD kräver. enligt vad jag hittade så ligger HD-DVD runt 30Mbit/s och dom flesta hårddiskar runt 80 Mbit/s. 15k RPM diskar tydligen ligger runt 110 MBit/s. om det är en ny hårddisk så ska den klara av att spela upp en HD-DVD film. har du DMA läge aktiverat på den IDE anslutningen som disken är ansluten till fysiks? gå till Enhetshanteraren och sedan välj IDE ATA/ATAPI-styrenheter och där borde du se Primär och Sekundär IDE-kanal. gå in på egenskaper och välj avancerade inställningar. på överföringsläge ändra om till DMA på båda där. gör detta på både primära och sekundära kanaler.

Inaktiv

Under fliken IDE ATA/ATAPI har jag tre stycken "underflikar" de heter NVIDIA CK804 ADMA Controller (v2.7) , NVIDIA CK804 ADMA Controller (v2.7) (ja igen) respektive NVIDIA CK804 Parallel ATA Controller (v2.7).

Vilken av dessa ska jag välja egenskaper på. På vissa av dem är det ikryssat att BIOS ska välja Transfer mode, rätt?

Min hårddisk är förövrigt en Maxtor 6B200M0 uppdelad i två partioner (111 gb och 78 gb), om det skulle kunna vara till hjälp, tack för att du försöker hjälpa btw ;D.

1
Skriv svar