Färre EA-spel i framtiden

Robot
Medlem
Färre EA-spel i framtiden

Mer casual-spel suck....


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

Det finns inget som garanterar att de 30 titlarna per år kommer att vara bra och bli stora succer. Spelbranchen är precis som filmbranchen, väldigt svårförutsägbar.

Det enda hyfsat säkra kortet är förstås uppföljarnas paradis, som utnyttjas friskt. Spel som bygger på tidigare framgångar. Tyvärr verkar detta negativt på innovation och risktagande. I framtiden blir vi mer och mer matade med "säkra kort".

Får hoppas att de små bolagen fortsätter att komma med guldkorn, spel som är grymt skoj att spela trots en liten budget.

Inaktiv

Eftersom det är en mer eller mindre är ett risktagande varje gång någon försöker lanserar ett nytt IP så minskar utbudet...

Så för att skapa variation så gör man istället uppföljare som "förstörs"

Medlem

Jag kan iaf inte säga att jag kommer sakna alla deras spel med tanke på att dom flesta är rent av skräp.

Medlem

*de flesta spel är mer eller mindre skräp

Eller blev jag lite för negativ nu?

Medlem

Casualspel och konsollspel ftw.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Va är det för casual spel som alla verkar tala om ? o.O

Medlem

Skönt, kommer det antagligen inte så många skräp spel

Inaktiv
Skrivet av Burtas:

Va är det för casual spel som alla verkar tala om ? o.O

Det står i nyheten,

"Enligt Riccitiello kommer EA också satsa ännu hårdare på digital distribution och casual-spel"

Antagligen Wii, iPhone/mobilspel, webbspel och liknande.

Medlem
Skrivet av toern:

*de flesta spel är mer eller mindre skräp

Eller blev jag lite för negativ nu?

Absolut inte, dock blev du ännu mera gullig som rättar mina fel!

Medlem
Skrivet av Greve_Peter:

Absolut inte, dock blev du ännu mera gullig som rättar mina fel!

Jag brukar försöka hålla mig men det blev ett undantag där

Medlem

Om de satsar hårdare på digital distribution ska vi kunder fan få ngn fördel av det.
ALLA spel jag funderat att köpa av steam har varit kraftigt överprissatta på nätet, ARMA 2 betalade jag 399 för hos webbis, det kostade 49.99 € på steam, MW 2, 449 hos webbis, 59.99 €.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Så istället för 40 FIFA och NHL kan vi förvänta oss 30?

Inaktiv
Skrivet av toern:
Skrivet av Greve_Peter:

Absolut inte, dock blev du ännu mera gullig som rättar mina fel!

Jag brukar försöka hålla mig men det blev ett undantag där

Det var ju dock inget fel... Det är grammatiskt korrekt att skriva "dom" istället för att hålla reda på "de" och "dem". Speciellt när du inte skriver en artikel eller annat där du använder ett mer formellt skriftspråk.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Bra, färre spel bättre kvalitet kanske.

Medlem

Färre EA-spel låter mer som ett löfte snarare än ett hot.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Färre spel och mer kvalité tack!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av simulacra:

Om de satsar hårdare på digital distribution ska vi kunder fan få ngn fördel av det.
ALLA spel jag funderat att köpa av steam har varit kraftigt överprissatta på nätet, ARMA 2 betalade jag 399 för hos webbis, det kostade 49.99 ? på steam, MW 2, 449 hos webbis, 59.99 ?.

Oftast ännu billigare på play.com.
Brittisk site med fri frakt i Europa. Eller så kan man alltid kolla Direct2Drive för vissa titlar. De flesta är dock "låsta" för US/Canada, men vissa som typ Operation Flashpoint gick att köpa för typ $29 USD, det blir inte mycket.

Medlem

De får gärna reducera det till 1 spel bara det är bra.

Medlem

Använder man proxy som hotspotshield så är inga spel låsta på D2D, bar att veta...
Sen är det väl synd att EA ska släppa färre spel, färre nyheter och bara fler sportspel som NHL/NBA/Fifa m.fl. De unika titlarna blri förlorare, men då blir väl alla casual spelare nöjda. Länge leve casual på PC...

Inaktiv

Tydligen inte bara jag som hade i tankarna att det borde producerat kvalité istället för kvantité.

Medlem
Skrivet av simulacra:

Om de satsar hårdare på digital distribution ska vi kunder fan få ngn fördel av det.
ALLA spel jag funderat att köpa av steam har varit kraftigt överprissatta på nätet, ARMA 2 betalade jag 399 för hos webbis, det kostade 49.99 € på steam, MW 2, 449 hos webbis, 59.99 €.

Det är Steam som sätter priserna och de ersätter $ med € för de lokaliserade priserna. Det är förjävligt att det kan göra så men jag har en bekant i Storbritannien som köper spel åt mig med pund, där det är ordentlig valutakonvertering, sedan skickar han dem som gift över steam. Köpte nyligen THQ complete pack för £26,51 istället för de 49,99€ som steam ville ha från de resterande europeiska kunderna, något över 200kr billigare.

Medlem

40 spel låter mycket det också men så äger dem ju väldigt många utvecklare som i sin tur utvecklar en del spel. Får hoppas att det blir en blandning utav standard-spelen (Fifa,NHL, NBA osv) och nya titlar.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv
Skrivet av klogg:

Det är Steam som sätter priserna och de ersätter $ med ? för de lokaliserade priserna. Det är förjävligt att det kan göra så men jag har en bekant i Storbritannien som köper spel åt mig med pund, där det är ordentlig valutakonvertering, sedan skickar han dem som gift över steam.

Steam sätter inga priser. Det är de speldistributören som gör det.

Det finns flera Steam-spel som har lägre pris i euro än dollar, där de som säljer spelet korrekt justerat priset för valutakurserna. T.ex. Torchlight som jag köpte på Steam, det kostade cirka $20 eller €15.

Medlem

dra ner det till 3 kanon spel så blir jag glad ,och sen får de väll släppa sina årliga sportspel om de måste.

1
Skriv svar