ETQW på ATI: Linux vs. Windows Vista (Linux vann!)

Medlem
ETQW på ATI: Linux vs. Windows Vista (Linux vann!)

Mätningen är gjord med ett HD 2900XT 512MB och spelen Doom 3 och Enemy Territory: Quake Wars . Det ser ut som om prestandan är likvärdig i stort sätt när det gäller Doom 3. När det kommer till Enemy Territory: Quake Wars så spöar Linux arslet ur Windows!!!!!!! Läs och njut:

http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=897&num=1

Det har nog i och försig lite med att sen Doom 3 har Jhon Carmack utvecklat mycket av motorn på Linux. Han älskar ju Open GL .

Det är kul att det börjar dyka upp fler lir till linux. Själv äger jag följande titlar som är kompilerade native för linux:
- UT2004
- Doom 3
- Q3
- Q4
- ETQW

Snart kommer ju dessutom UT 3!

Medlem

Grymt! Men förvånande, då spelet med mitt x1950xtx fungerade riktigt bajs, omöjligt att spela p.g.a. av hackningar (på lägsta grafik). Måste testa nu med dom nya 8.42.3 drivisarna. Återkommer...


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Jag kör oxå allt på lägsta plus en massa tweaks för att kunna spela spelet med mitt X1600 kort. Tror iof min flask hals i mitt system är processorn.

Medlem

Fungerar ganska bra nu. Dock tror jag också att min processor är flaskhals. Har en AMD 64 Athlon "+3500" processor.

Märkte också att det blev en väldigt märkvärd prestandaskillnad när jag ändrade dessa två rader i filen xorg.conf (som finns i /etc/X11) från:

Citat:

Option "VideoOverlay" "on"
Option "OpenGLOverlay" "off"

till:

Citat:

Option "VideoOverlay" "off"
Option "OpenGLOverlay" "on"

PS.
Hmmm, ingen radbrytninger i code-blocket på forumet? Får köra med ett quote-block än så länge...
DS.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Med dom senaste ATI drivisarna blir det fel om man använder sig av Option "OpenGLOverlay" "on". Bilden blir mörk o lustig. Mitt system funkar fint ändå utan det.

1
Skriv svar