Battlefield Heroes-spelare upprörda

Robot
Inaktiv
Battlefield Heroes-spelare upprörda

Tröttnade efter en vecka sen dess har jag inte ens rört det.

Medlem

Ett betydligt större problem är hur extremt jävla tråkigt det blir att spela när karaktärerna springer som om de vadade i sirap.

Medlem

tröttnade efter en vecka jag med.

Medlem

Men det är väl självklart att dom som betalar med riktiga pengar ska få fler fördelar.

Sen suger ju spelet ändå.


signatur
Medlem

Inge vidare spel heller som alla skriver, själv tröttnade man efter nån timme bara =/

Medlem

Spelade betan mycket och lirade sen lite efteråt tröttnade dock. Nu lär man absolut inte komma tillbaka i spelet.

Medlem

Ja det var en flopp från början, ge oss Bad company istället för detta trams spel.

Medlem

Betan var faktiskt rätt kul, men det var nog mest för man fick så mycket cash att röra sig med för att testa saker och ting. Efter släppet spelade jag nog typ max 3-4 timmar totalt sedan tröttnade jag.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

samma här, lirade typ 2 timmar totalt,

Medlem

tröttnade efter några matcher i betan.

Medlem

Tröttnade på att läsa efter 3:e kommentaren;)

Inaktiv

Spelade 1 dag under betan när jag var sjuk (på riktigt!). :/

Medlem

Fan vad ledsen jag blir...lägger ner allt med spelande nu bara för det.. ...ok de måste väl överleva också...

dmn
Medlem

Musiken är glad iaf

Medlem

Tröttnade under betan alla tål så mycket mm så det känns mer som ett mmo än ett fps spel.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

spelat detta ganska friskt då det är riktigt kul när man väl kommer in i det och kommit över lite saker

dock fundera jag på att lägga av nu när dem mer eller mindre när dem gör såhär.

det som dem flesta irritera sig på är att Widgets (främst bandage) att dem tagit bort lvl 1-4 och bara har lvl 5 nu och förut kunde man köpa 100st lvl 5 bandage för kanske 250-300VP
nu har dem 10st för 120VP och 100st för 70BF

och om man spelar seriöst 1-2 timmar per dag så gör man av med ganska många bandage så det kan bli väldigt dyrt i längden

sen har dem även börjat ta hutlöst betalt för vapnen som förut kunnats köpas för 280-300VP för 30 dagar nu kostar dem typ 120-300VP per dag !! eller 140BF fast då får man dem för alltid.

sen har dem även infört " bättre vapen " som man mer eller mindre är tvungen att köpa för 580BF för ingen kommer kunna samla ihop och slösa 1400VP för 1-3 dagar på dem vapnen .

och VP för man igenom missions och det variera mellan 10-40VP per mission dock får man inte alla missions förens man är lvl 30 så sen får man drygt 7VP per spelad bana om man inte har VP Boost som kostar BF alltså pengar.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

spelade betan i en vecka, sen tröttnade jag också..


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem

Testade betan, har inte spelat det sen dess

Medlem

Spelet vart tråkigt efter ett par timmar.
Sen är jag inte förvånad att EA gör så här, så klart att dom "tvingar" folk att handla för riktiga pengar då dom inte tjänar tillräckligt med pengar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Unikt spel med kul koncept. Synd att det skulle gå så här långt... Förra balancen mellan VP och BF var nästan perfekt, och om de började dra in mindre pengar så skulle de ha kunnat uppmuntra köpande på mycket bättre sätt som inte gör 90% av alla spelare arga.

Flopp från början? Knappast... en av de mest målmedvetna communities jag nånsin sett i ett spel, och det är ändå en hel del som spelar. Har spelat på samma server i nån månad och så och började precis lära känna lite folk men spelet blir ju nästan olidligt med den här nya uppdateringen.

Air
Medlem

Jag har inte ens testat detta skämt, tänker nog inte göra det heller.

Medlem

Jag och en polare diskuterade detta på MSN. Skickar över vad vi sa här.

btw, EA är fan jävla svin. Frestad att bojkotta alla spel som dom är med på
jacob says:
Vadå då? har hört att de sparkar folk och drar ner produktionstakten men varför bojkott?
Kodesh says:
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=35722
Jag loggade sedan in i kollade
Inte spelat på skitlänge
Och det är fan helt sjukt
Kläder struntar jag egentligen i
Det är bara kosmetiskt.
Men nu, kostar en bössa, för 1 dag, samma som den kostade för en månad tidigare.
1 fucking jävla dag ><
Man kan inte spela ihop det regelbundet. Omöjligt.
Så man måste köpa för BF, som kostar pengar.
Så spelet är tekniskt sätt inte gratis längre.
jacob says:
har inte spelat sen jag vet inte när. Och med tanke på det lär det inte bli igen. Spelet är inte värt pengar.
Kodesh says:
Nej, det är det inte. Jag blir bara förbannad på att EA alltid ska vara sådana jäkla grisar.
jacob says:
Visst, det är ett kul spel osv. Men bara 3(4?) banor och lite småbuggar är NJET.
Kodesh says:
lol, du vet bandage
Dom käkade man ju som nonstop.
jacob says:
mmm, som man köpte i massor bara för att ha.
Kostar massor nu antar jag?
Kodesh says:
Dom kostar 120 vp för 10 st nu. Man får ca 10 vp per spel. I runda slängar.
Vill man ha fler, måste man köpa med BF
110 för 70 BF
jacob says:
EA.s affärsmetod påminner om drogförsäljning. Första silen är gratis sen när du väl är inne i det fårdu betala.
Kodesh says:
haha, mm
Ska testa en match bara för att se hur många vp jag får.
jacob says:
Det kan ju vara så att de ökat antalet vp du får per match nu också.
jag vet, jag är blåögd och tror inte ens på det där själv.
Kodesh says:
nope, jag fick 7 vp! Det är ju värsta asmkt!!11
Ökat rekylen på sniperbössan med, är som att skjuta älgstudsare med armstyrkan av en fiskmås.
Fladdrar över hela skärmen
Ökade sensen för att kompensera, my god, att jag ens träffade nåt. Ny mus jue ><
Dödade lite fler, dog ingen gång, 7 vp.
yey
Kollade missions som man får vp av, 20-40 per avklarat mission. Och dom är inte många. Skulle få kämpa som fan nu för att få ett avklarat.
Så det spelet är nog rätt kört nu.
Hälsan regar ju inte heller så, man måste typ ha bandage.
bojkott
hur många bandage skulle du säga att man använde under en match? 5?
lol
jacob says:
Varierar men 5 är nog ingen omöjlighet.
Kodesh says:
Om man skulle använda 5 bandage per match
Och man vill ha en av bössorna som inte är standard. (påverkar prestation)
Så behöver man spela 21 spel för bössan, för att kunna ha den en dag. Så 21 spel om dagen, För att sedan ha bandage dom 21 spelen om dagen behöver du spela 183 spel till för att få råd att köpa dom bandagen ><
Om vi slopar bössan. Och man bara spelar lite för att ha roligt. 5 spel. För att underhålla dom 5 spelen med bandage, behöver du spela 42 spel. Utan att använda några bandage dom spelen. Weeee.
Ok, 37 spel. Man har ju redan spelat 5 spel.
jacob says:
204 spel om dagen. varje spel tar 10 minuter ? 2040 minuter = 34 timmar
Kodesh says:
lol
fysiskt omöjligt att spela spelet utan att betala cash alltså.
jacob says:
precis
Kodesh says:
Nu ska vi se vad dagligt spel skulle kosta i månaden i form av pengar.
jacob says:
Sen misstänker jag att det finns folk som använder mer bandage så säg 35-40 timmar.
Kodesh says:
Jo, jag är ju sniper. Jag är rätt feg.

jacob says:
haha.
Kodesh says:
Bössa, unlimited, 145 BF, 5 spel om dagen, give or take. 25 bandage om dagen. 16 BF om dagen ganska exakt. Första månaden, 145+(16x30) = 625 BF. Vilket blir 45 kr. Följande månader. 35 kr. Om man använder mer bandage, säj, dubbla. Blir det 70 kr i månaden.
Vill man sedan faktiskt ta del av hela spelets värde, kläder och sånt. Stiger kostnaden markant.
Skulle gissa på att det då faktiskt kostar mer än ett vanligt mmo.
jacob says:
Går ju att kombinera lite fram och tillbaka också. Blanda BF och Vp och köpa när man anser sig ha råd med saker.
Kodesh says:
yeah, men det skulle jag säga är en ganska så liten bonus man tjänar
Du såg hur många spel man skulle behöva spela.
jacob says:
mmm.
Kodesh says:
plockade ut en outfit i kläder jag gillade. En av mina gamla faktiskt. Per månad skulle den kosta 75 kr. Om jag skulle vilja ha den permanent. 167 kr. Och jag skulle antagligen vilja kunna byta lite nu och då. Så, per månad, 145 kr i månaden. Då man använder 10 bandage per spel. Första månaden 155, för vapnet ingår då.
Vill man köpa kläder pemanent gissar jag på att man kommer göra av med 100 kr i månaden, inkl bandade, utöver den första månaden som skulle kosta 250 kr.
jacob says:
intressant. de flesta vanliga mmo går på 100-130 kr beroende på dollarpriset.
Kodesh says:
yeah
SVIN
jacob says:
första månaden visserligen mer då det är inköp av spel men då får man å andra sidan en måand fri speltid.
Kodesh says:
Det är nu man postar hela den här diskussionen på FZ forum
jacob says:
gör det. Ok för mig.
Kodesh says:
haha, orka. jag har dessutom inte räknat vp som bonus, nån skulle bergis kommentera och ha sig runt det.
Eller tyckte du att jag skulle göra det? xD

Medlem

Tröttnade efter 20 minuter.

Medlem

Spelet i början men tröttnade sen. Sedan så händer det att man spelar men det ibland men det kommer knappast att hända framöver om dem börjar ta betalt.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

1
Skriv svar