Windows Vista eller XP :S

Inaktiv
Windows Vista eller XP :S

Hej, jag har precis byggt färdigt min dator nu.
Men så kommer den STORA frågan;

Ska man ha Vista eller XP eller helt enkelt något annat?
jag har noll koll på "os" idag.

så därför undrar jag om ni vet?

Medlem

Vista är inte färdigt ännu. Använd XP, i alla fall tills SP1 släpps till Vista.

Inaktiv

oh, när var det de kom ut?

ok vad har Vista som inte XP har?

nj
Medlem
Skrivet av Teh_Rogue(kicks ass):

oh, när var det de kom ut?

ok vad har Vista som inte XP har?

DirectX 10 och högre systemkrav på allt (inkl spelen man kör).

Inaktiv

ooooooo grymt xD

Inaktiv

Beställde just en dator med vista installerat (finns det något annat alternativ till bärbart om man fortfarande vill kunna spela spel (alltså inte mac)), behöver jag oroa mig?

Medlem
Skrivet av arito:

Beställde just en dator med vista installerat (finns det något annat alternativ till bärbart om man fortfarande vill kunna spela spel (alltså inte mac)), behöver jag oroa mig?

Nej.
Vista funkar bra, men kommer som ALLA nya OS att bli bättre med SP1.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Btw, alternativet "båda" finns inte, vilket jag kör.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Vista 32 bör fungera bra, finns en fix för IPX protokol, som Vista 64 saknar. (ifall du vill lira äldre spel på lan)


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

aha, men vad klassas som "gammalt" typ BF2 eller CSS eller BF 1942? :S

Medlem
Skrivet av Teh_Rogue(kicks ass):

aha, men vad klassas som "gammalt" typ BF2 eller CSS eller BF 1942? :S

Starcraft, CnC före generals m.m.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Annat OS än Windows iaf gillar Linux bättre

Medlem

Vista. Vet att det är otroligt mycket folk som tycker det strular, men jag tycker det funkar underbart!
Sen är det 1000 gånger snyggare än XP.


signatur

"I never asked to be squad leader"

Inaktiv

Jag kör Vista, och det är det sämsta OS just nu. Laggar och har problem precis än vad fan ja gör, använd XP. Jag kan i alla fall hålla mig tills SP1 släpps, om inte det har förbättras då.. Då slänger ja bort Vista, och drar in på XP igen!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Jag kör Vista, och det är det sämsta OS just nu. Laggar och har problem precis än vad fan ja gör, använd XP.

Då är det nåt fel på din installation eller hårdvara.
För mig funkar det helt felfritt, och har gjort sedan köpet och installationen.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Jag kör Vista, och det är det sämsta OS just nu. Laggar och har problem precis än vad fan ja gör, använd XP. Jag kan i alla fall hålla mig tills SP1 släpps, om inte det har förbättras då.. Då slänger ja bort Vista, och drar in på XP igen!

Säger som personen ovan, har heller inga som helst problem med Vista. Flyter på riktigt bra.


signatur

snestreck woicer

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Jag kör Vista, och det är det sämsta OS just nu. Laggar och har problem precis än vad fan ja gör, använd XP. Jag kan i alla fall hålla mig tills SP1 släpps, om inte det har förbättras då.. Då slänger ja bort Vista, och drar in på XP igen!

säkert drivrutins problem

Inaktiv

Nope, har stabila drivrutiner och allt. Men, prestandan i Vista är dålig jämfört med XP. Desutom har dom stora kompabilitetsproblem.

Men som sagt, ja kan hålla mig tills Sp1, hoppas bara att något förändras där...

Har kört Vista sedan 'releasen', ni kanske inte har kört tillräckligt länge för att märka det än.

Lite segt egentligen, året efter kommer Sp1... Hårdvaran tror jag räcker. Eller?
AMD Athlon 64 processor 3800+ (2.4 Ghz)
2,00 GB Ram
Nvidia Geforce 8600


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Har kört Vista sedan 'releasen', ni kanske inte har kört tillräckligt länge för att märka det än.

Vad har tiden med saken att göra?
Jag kör alla mina spel och apps i Vista, funkar kanon.
Och du skriver att du har stabila drivrutiner, har du uppdaterat allt?
Vi snackar BIOS, chipsetdrivare, nya drivare till ALLT på moderkortet and so on.
Räcker inte med senaste drivaren till t.ex. graffekortet eller liknande.
Sen "gnäller" du över att man måste vänta på SP1.
Du körde inte XP från release va?
Alla OS kräver en hel del patchning innan det blir stabilt.
Välkommen till den underbara världen där inget är perfekt! *välkommna med öppna armar*

Edit: TypO


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Men, prestandan i Vista är dålig jämfört med XP. Desutom har dom stora kompabilitetsproblem.

Tja, Vista kräver bra mycket mer än XP, och dina specs är väl runt rekommendationen för att köra Vista, men det är knappast vad som krävs för att få Vista att rulla på som ditt XP gjort innan.
Och vad gäller "kompabilitetsproblem", så kommer det där som sagt att lösa sig efter främst SP1.
Tänk på att Vista är relativt nytt, det kommer ta tid innan det är optimerat, och alla större företag har 100% fungernade drivare och applikationer för det.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

1
Skriv svar