Firefox eller IE

Inaktiv
Firefox eller IE

Till er som inte har tänkt på det eller inte har erfarenhet av det.

Jag har provat att använda Internet Explorer webläsaren, som de flesta dessvärre använder.

Denna har jag utsatt för diverse virus och det går rakt in i datorn utan några som helst problem.
Jag har då kombinerat denna webläsare med brandvägg etcetera och viruset går fortfarande rakt in i datorn.

Sedan har jag testat Firefox utan att använda någon annan brandvägg etcetera och bombarderat med virus. Det går inte igenom.

Om någon har problem med virus, framförallt sådant man får när man surfar, så använd Firefox.

Detta är menat som ett tips i all vänlighet. Dödad smiley.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Det trodde jag var ganska allmänt känt?

Medlem

Såg någon sida för ett tag sedan som verkade vara ägnad åt att påvisa alla svagheter som FF har och att
FFs säkerhet var en myt i sig. Så det här känns ju lite förvirrande.
Men jag använder FF ändå då det trots allt har sina fördelar med plugins, tabls o.s.v.

Vilken IE version talar du om förresten unix?

Medlem

Bara det faktum att FF inte kör ActiveX-plugins är en enorm säkerhetshöjare i sig. I övrigt kan det givetvis finnas säkerhetshål, men som det ser ut så patchas dessa ofta väldigt snabbt (betydligt snabbare än för IE).

Testpilot

Kombinera Spywareblaster (som är ett utmärkt komplement till IE också) med Firefox och att du har plugins som Adblock+ och Noscript och man kan nog känna sig säkrare än de flesta som surfar runt

Medlem

Firefoxen tycker jag är suverän, mitt favorittilllägg är smoothwheel. Då kan man scrolla hyfsat ryckfritt.

MFC
Medlem

Jag använder enbart IE när FF inte funkar.. finns ju vissa webbapplikationer jag använder som kräver IE dessvärre.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Förstår inte varför någon med möjligheten att välja skulle vilja ha IE istället för firefox, ff är väl bättre på all områden vad jag märkt... men vi lever i en märklig värld :/

1
Skriv svar