Adobe reader är ett skit program?

Inaktiv
Adobe reader är ett skit program?

öppnar en fil på 150mb (100sidor+). När jag scrollar mellan sidorna tar det ca 10-15 sekunder för att ladda den nya sidan.

Pdf filen i fråga hanteras endast som bilder, adobe känner inte igen texten så varje sida är som en stor bild. Trots det tycker jag de borde gå mycket fortare än så. 1mb bild fil tar liksom en sekund att öppna i ett annat program.

Är det verkligen så värdelöst optimerat? Min CPU går upp till 100% för att ladda nästa sida i dokumentet som inte borde vara mer än 150/100mb stor, alltså 1.5mb. Nog ska min AMD 3000+ klara av att hantera 1.5mb under 10 sekunder eller?

Finns det några inställningar att pilla med? Eller ett program som fungerar som de borde?

Medlem

Håller med dig fullkomligt och det är lite smått bedrövligt. Finns väl egentligen inte så många pdf-läsare heller att välja mellan, men själv kör jag Foxit reader. Går tusen gånger snabbare att starta iaf, och själva läsandet är.. ok, nackdelen med det programmet är väl bara, vad jag stött på, att det är klart buggigare än Acrobat Reader, tex scrollar man för snabbt så har jag råkat ut för att den sabbar visningen så man måste starta om programmet.
Är själv smått intresserad av att hitta det ultimata.. åtminstone för de få tillfällen man måste ge åt pdf-läsning. :S


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Öppna inte PDF:er i webläsaren (som jag misstänker att du gör) ladda hem dom först och öppna dom sen.


signatur
Inaktiv

Håller med. Jag avskyr det formatet.

Medlem

foxit är 100ggr snabbare för att bara läsa pdf filer och det funkar utmärkt att öppna pdf från nätet


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Foxit ftw, adobe e puke.

Inaktiv

Ahh foxit var mycket bättre. som ni säger lätt 100ggr snabbare.

Nej jag laddar dom inte i min webläsare. Detta är 100% adobe som vållar dessa problem.

Medlem

Är det inte PDF som är ghey snarare?


signatur

yolo

Medlem

Har alltid avskytt Adobes bloatware till program. Kör numera med Foxit som många andra här. Skillnaden är enorm.

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Är det inte PDF som är ghey snarare?

Ne det tycker jag inte problemet är att adobe inte kan göra en pdf läsare som är lätt o smidig och foxit har ju bevisat att det går.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av jonne_man:

öppnar en fil på 150mb (100sidor+). När jag scrollar mellan sidorna tar det ca 10-15 sekunder för att ladda den nya sidan.

Pdf filen i fråga hanteras endast som bilder, adobe känner inte igen texten så varje sida är som en stor bild. Trots det tycker jag de borde gå mycket fortare än så. 1mb bild fil tar liksom en sekund att öppna i ett annat program.

Är det verkligen så värdelöst optimerat? Min CPU går upp till 100% för att ladda nästa sida i dokumentet som inte borde vara mer än 150/100mb stor, alltså 1.5mb. Nog ska min AMD 3000+ klara av att hantera 1.5mb under 10 sekunder eller?

Finns det några inställningar att pilla med? Eller ett program som fungerar som de borde?

Om du verkligen vill köra Adobe Reader, så är version 5 bättre på större filer/fler sidor än de senare versionerna, tyvärr.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Får väl testa Foxit då
Alla dessa år med hat mot pdf:er och så är det Acrobat reader som är ondskan. :evil:


signatur

yolo

Inaktiv

Ja jag tyckte väl adobe reader var bättre för :S

Medlem

Finns ju adobe reader tweaker som inaktiverar vissa komponenter och det gör ar lite snabbare


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

foxit är fruktansvärt mycket bättre för normalt användande


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Foxit kirrar biffen!


signatur

War never changes.

Inaktiv
Skrivet av jonne_man:

Pdf filen i fråga hanteras endast som bilder, adobe känner inte igen texten så varje sida är som en stor bild.

Det beror på att den som gjort PDF-en som (gissar jag) scannat in det och lagt in bilderna i en PDF, inte Adobe Reader.

Skrivet av jonne_man:

Är det verkligen så värdelöst optimerat? Min CPU går upp till 100% för att ladda nästa sida i dokumentet som inte borde vara mer än 150/100mb stor, alltså 1.5mb. Nog ska min AMD 3000+ klara av att hantera 1.5mb under 10 sekunder eller?

Processorn har nog ingenting med den senfärdigheten att göra. Om du tittar på PDF-en i webbläsaren kan det hända att programmet försöker strömma dokumentet, vilket ju kan ta sin rundliga tid.

Själv använder jag som många andra Foxit Reader.

Inaktiv

tycker inte om Adobe Reader alls... 1. Onödiga uppdateringar 2. Segt 3. Allmänt jobbigt

Medlem

Tråd flyttad.

Medlem

Tror filen är dåligt optimerad. När man skapar en PDF så finns många inställningar och den som gjort denna verkar ha missat lite, om det nu är så segt.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Foxit Reader!

1
Skriv svar