Mikrofon problem i Win Vista.

Medlem
Mikrofon problem i Win Vista.

Har problem med mitt headset till min nya dator. (Headsetet fungerande utmärkt med min gamla dator som hade Win XP). Har satt i headsetet (kopplat med USB ) i datorn och datorn hittade direkt och installerade drivrutiner. Så hörlurarna funkar men inte mikrofonen konstigt nog.

Det står på maskinvaran att den fungerar korrekt men när jag testade i Skype exempelvis så står det att jag inte har någon mikrofon.
Windows Vista har ju den här nya funktionen "Speech Recognition" och det ska tydligen installeras med Win Vista. Så det bör ju finnas på min dator men när jag går in i Speech Recognition options så står det att jag inte har det refererade paketet installerat. Konstigt, eftersom datorn är köpt på Komplett installerad och klar med Win Vista.

Så någon som har samma problem? Vet hur man gör? Hur får man tag på Speech Recognition till Vista då de står att det inte är installerat?
Har installerat senaste drivrutiner till ljudkortet också..

specifikationer
OS: Win Vista
Headset: Sennheiser PC 150
Ljudkort: Creative SB X-Fi Gamer.

PS: Sorry att jag skriver så osammanhängande, men jag är trött som fan. Försökt länge nu med att få igång skiten...

Medlem

Gå in under (sitter inte i Vista nu, kommer inte ihåg exakt vad allt heter) Kontrollpanelen->Ljud->Leta upp Mic och bocka i/ur "mute" eller höj ljudkontrollen till max.
Det är inget problem/fel, det är en simpel inställning.
I de flesta Windowsbaserade applikationer, inklusive Windows självt, så tryck på F1 för att få fram "Hjälp".


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Inaktiv

Jag , tror att jag har samma problem som du har jag vet inte hur jag ska få min mic att funka :S !

Medlem
Skrivet av sadde100:

Jag , tror att jag har samma problem som du har jag vet inte hur jag ska få min mic att funka :S !

Riktigt härlig bump.
Men testa det som sas tidigare. Om du har en frontpanel kan detta vara problemet. Testa då att koppla in mikrofonen där bak istället.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar