AVI strul

Medlem
AVI strul

Använder media player 11 (Vista) och kan itne spela upp AVI filmer.. de kommer bara ljud ingen bild, och alla ni VLC älskare kommer hosta upp den , men de är samma där bara ljud ingen bild, och de är inget fel på filmen därför de är så med ALLA AVI filmer, De saknar codec man var i helvete kan man hämta de


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Fast avi är bara en container inget codec. Är alla avi filmerna du testat komprimerade med samma codec?

Du kan kolla vilket codec som behövs för att spela avi filen med gspot
http://www.headbands.com/gspot/

Det är konstigt att vlc inte kan spela den dock, för den skall ju inte behöva codecs, kanske är ett mer avancerat problem än att det saknas codec.

Förutom det kan du testa att lägga in k-lite codec pack och köra repair broken codecs vid installationen. Det kan fixa vissa problem. Går att avinstallera direkt efter om du inte vill ha packet.
http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm

Annars skulle jag om du vill köra codec packs köra cccp. Det har fungerat bra för mig i alla fall och jag har inte stött på något jag inte kunna spelat upp med det.
http://www.cccp-project.net/

Medlem

De är från fraps filmer, andra AVI filer funkar i VLC, men har aldrig haft detta problem förr =/ ska prova de grejerna

jesus inget av de kunde spela upp filmerna rätt.. bara ljud...


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Installera om Fraps. Det har ett eget CODEC som normalt sköter avkodningen.

Medlem
Skrivet av Scab:

Installera om Fraps. Det har ett eget CODEC som normalt sköter avkodningen.

THX, funkade perfekt


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Jag lånar tråden för jag har samma problem fast lite annorlunda.

Jag sitter på Vista 32bit för den som undrar.

Kan fånga filmer med Fraps utan problem. Problemet ligger i att spela upp dom.
Jag får ljud men inge video precis som trådskaparen.
När jag kör det i VLC får jag bara ljud. Men när jag kör filmerna i WMP krashar det.
Samma sak om jag öppnar det i Movie Maker, då krashar det.
Jag laddade nu ner GSpot för att kolla.

Längst ner i GSpot så körde jag deras test.
När jag kör "GSpot proposed solution and rendering test" funkar allt bra i alla 3 steg, MEN, när jag kör "Microsoft rendering test" så krashar GSpot! Så, det lär ju ha med DirectShow att göra, inte sant?

Jag har även testat att installera om Fraps flera gånger.

Att ominstallera DirectX går inte för den säger att jag har en "nyare eller liknande" version.

Vad ska jag göra? Tack om nån vet.

Medlem

Prova med att installera ffdshow och kolla om det funkar!

Skrivet av zxan:

Prova med att installera ffdshow och kolla om det funkar!

Åh, tyvärr omformaterade jag datorn imorse, vilket löste problemet. Men jag kan då inte testa din lösning, men tack ändå!

1
Skriv svar