Vilket är det bästa Torrent-programmet till PC?

Medlem
Vilket är det bästa Torrent-programmet till PC?

Vilket program använder ni? Jag har tidigare haft Azureus till PC och XTorrent till Mac.

Vilket brukar ni använda? Jag har nyinstallation av XP så därför frågar jag.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

utorrent. Vet inte vilket som är det bästa, men det är litet och har all funktionalitet jag kan komma på att jag vill ha.

Medlem

Jag verkar ha problem att ta ner COD4-demot från FZ så jag vill testa om det går bättre med Torrent. Ska testa uTorrent nu.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Jag kör också med utorrent och det fungerar ypperligt. Litet, smidigt, resurssnålt och med bra inställningsmöjligheter.

Medlem

utorrent är det mest optimerat just nu. Så om du vill ha ett program som fungerar, som inte laggar ned din burk så är det bästa altenativet. Om du iställlet har en mac med hur mycket ram som helst sä är azureus ett bra altenativ, dock fungerar det inte som tänkt på pc.

Medlem

utorrent är det bästa utan tvekan.


signatur
Inaktiv

Utorrent, körde BitComet men det är prestanda krävande och det krånglar mycket. Azureus är också skönt, om man har en monster dator.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

uTorrent, helt klart bäst. Resursnålt, mycket funktionalitet, litet osv som de andra sagt!

Medlem
Skrivet av Qrush:

uTorrent, helt klart bäst. Resursnålt, mycket funktionalitet, litet osv som de andra sagt!

ja, µTorrent är bäst

Inaktiv

Kan inte mer än att instämma, µTorrent är otroligt trevligt litet program!

Medlem

utorrent och bittorrent samarbetar tydligen och användarlayouten i båda programmen har sina likheter. Så vilken är skillnaden egentligen mellan programmen? Någon som vet?

Medlem

Kör utorrent 1.6, dvs versionen innan bittorrent köpte det.

Medlem

finns inga funktioner i 1.7 som stoppar dig att köra den versionen.

kör den själv nada probs


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

nj
Medlem
Skrivet av Notumforce:

finns inga funktioner i 1.7 som stoppar dig att köra den versionen.

kör den själv nada probs

Det finns den enormt paranoida inställningen att pga uTorrent köptes upp av BitTorrent så är alla versioner efter 1.6.x besudlade och ger företag/organisationer som RIAA/MPAA/etc tillgång till innehållet på din hårddisk...

Inaktiv

Alla programmen gör sitt jobb lika bra,men Azureus är inget jag skulle installera på grund av andra orsaker.

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av Notumforce:

finns inga funktioner i 1.7 som stoppar dig att köra den versionen.

kör den själv nada probs

Det finns den enormt paranoida inställningen att pga uTorrent köptes upp av BitTorrent så är alla versioner efter 1.6.x besudlade och ger företag/organisationer som RIAA/MPAA/etc tillgång till innehållet på din hårddisk...

ren myt


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Jag använder utorrent och det fungerar bra:)

Medlem
Skrivet av nj:

Det finns den enormt paranoida inställningen att pga uTorrent köptes upp av BitTorrent så är alla versioner efter 1.6.x besudlade och ger företag/organisationer som RIAA/MPAA/etc tillgång till innehållet på din hårddisk...

Det är det som ipfilter är till för

Medlem
Skrivet av Pilsken:

Det är det som ipfilter är till för

Som om det hjälper dig ett dugg, skulle tro att 90%, om inte mer, av alla IP-nummer i peerguardians listor bara är skrot. Ska dom sitta och smyga på folk lär dom inte göra det på addresser kända av folk världen över.

För övrigt skulle dom aldrig få för sig att göra något sådant som att installera den typen av spyware, då det antagligen skulle räknas som något typ av allvarligt intrång. Om det nu inte står i programmet att dom kommer övervaka din disk, i vilket fall du bara struntar i att installera. För att inte tala om vilken PR-mardröm det vore (fast, iofs verkar dom inte bry sig så mycket om PR ;).

För det andra så räcker det med att dom ansluter mot trackern så får dom en fin lista på alla som är anslutna och laddar på torrenten i fråga. Precis på samma sätt din klient hittar folk att leecha från eller att seeda till. Om man nu laddar nya, populära, hollywood-saker från ställen som thepiratebay.org så kan man nog sätta en femma på att man hamnar i någons databas. Det gäller nog även på de stora privata trackers som finns. Om dom nu bedriver någon sån bevakande verksamhet.

För det tredje så är privata trackers inte säkrare på något sätt, som vissa verkar tro. Det handlar snarare om att hålla en viss kvalité på användarna.

För det fjärde så kommer dom inte peta på Herr Svesson heller, dom riktar sig nog snarare på dom som får upp materialet till att börja med. Visst har det funnits vissa fall som tagits upp i media, men sannolikheten att just DU blir den nästa ligger mellan noll och jävligt liten för att inte nämna att de tidigare bara gått på folk som använt direct connect.

Sist men inte minst, ni menar klienter till WINDOWS, inte till PC. Jag kör GNU/Linux på min PC

Det är dags för er att ta av er foliehattarna tror jag och titta på det stora hela. Tror ni på allvar att dom har någon stor häxjakt på pirakopierande ungdomar? I Sverige av alla ställen?
Jag är tveksam.

Dom jag tror kommer gå ner här näst är alla stora trackers som tar emot massiva mängder donationer, och/eller säljer ratio och invites.
Ett exempel på såna fasoner är scenetorrents.org som faktiskt drar in tusentals kronor i överskott per månad. Det är sådana ställen som dom kommer sikta sig på i första hand, titta bara på oink, elitetorrents, allt vad dom heter.

EDIT: Som bittorrent klient föredrar jag med uTorrent faktiskt, kör det genom wine helt utan problem

rTorrent är annars en väldigt trevlig klient.

Medlem
Skrivet av papper:

Det är dags för er att ta av er foliehattarna tror jag och titta på det stora hela.

Jag körde med foliehatt, tills jag kom på att det var ju då LÄTTARE för staten att läsa mina tankar, de hade lurat mig hela tiden, så av med hatten ffs! 8)


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

jag kör µtorrent
så jävla analt med bara en enda liten fil, + att det är en gammal bekant som utvecklat det (:


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

rTorrent är trevligt. Deluge är ganska nice också, om GUI erfordras.

Medlem
Skrivet av papper:

Som om det hjälper dig ett dugg, skulle tro att 90%, om inte mer, av alla IP-nummer i peerguardians listor bara är skrot. Ska dom sitta och smyga på folk lär dom inte göra det på addresser kända av folk världen över.

Har om du använt en sådan lista så skulle du se att de visst hjälper (även om de behövs uppdateras åtminstonde 1 gång i månaden)
Okey det är klart att ipfilter inte är något slags 100% skydd men om man kan gör det svårare för folk att komma åt ens dator så är det klart man ska göra det,
För övrigt ger inte brandväggar,antivirus prog eller liknade heller 100% skydd ska vi strunt i att använda dem också?

Skrivet av papper:

För det fjärde så kommer dom inte peta på Herr Svesson heller, dom riktar sig nog snarare på dom som får upp materialet till att börja med. Visst har det funnits vissa fall som tagits upp i media, men sannolikheten att just DU blir den nästa ligger mellan noll och jävligt liten för att inte nämna att de tidigare bara gått på folk som använt direct connect.

Jag kan hålla med om att det inte är så stor risk att det blir just mig de kommer att gå på men när(/om) dom har "tagit ner" de som fixar materialet vilka kommer de då att ge sig på? (även om det är väldigt otroligt att de lyckas med att ta ner dem:) )

Medlem
Skrivet av Pilsken:
Skrivet av papper:

Som om det hjälper dig ett dugg, skulle tro att 90%, om inte mer, av alla IP-nummer i peerguardians listor bara är skrot. Ska dom sitta och smyga på folk lär dom inte göra det på addresser kända av folk världen över.

Har om du använt en sådan lista så skulle du se att de visst hjälper (även om de behövs uppdateras åtminstonde 1 gång i månaden)
Okey det är klart att ipfilter inte är något slags 100% skydd men om man kan gör det svårare för folk att komma åt ens dator så är det klart man ska göra det,
För övrigt ger inte brandväggar,antivirus prog eller liknade heller 100% skydd ska vi strunt i att använda dem också?

Alltså, vad är det du skyddar dig från med ditt ip-filter? Att antipiratbyrån inte ska kunna tanka från dig? Att du vill undvika peers som skickar korrupta data för att störa?

Spelar ingen som helst roll om dom tankar direkt från dig eller inte, dom får ditt ip från trackern ändå så dom vet redan att du håller på och tankar/delar med dig. Dom kommer ändå och sitta och skicka mail till din ISP även om dom inte laddat ner direkt från dig. Att du sedan blockar deras försök att ansluta mot dig spelar väldigt liten roll... Om vi nu bortser från att dom där listorna har väldigt liten anknytning till verkligheten.

Alla vettiga klienter har dessutom någon funktion för att automatiskt blocka peers som skickar korrupta data, förstår inte vad peerguardian skulle hjälpa på den fronten.

Sen tycker jag att din parallell med brandväggar och antivirus är skitlöjlig. Dom hjälper i alla fall till, medans ditt ip-filter inte gör ett skit.

Inaktiv

jag kör med azureus och jag tycker inte det är så krävande.
jag kunde köra cod 4 samtidigt som azureus var på

Medlem

uTorrent ffs


signatur

B lup

1
Skriv svar