En bra videospelare som tar undertexter?

Medlem
En bra videospelare som tar undertexter?

Som tileln säger. Har nu PowerDVD och vanliga Windows Media Player men ingen av dom vill importera en sub. Nån som vet någon bra spelare?

Medlem
Medlem

Man tackar och bockar!! Funkar klockrent :D:D

Medlem

VLC är the one and only, bästa spelaren för mig, säkert många som håller med !

Medlem

Mplayer Classic vinner över allt. Om man inte är nubcake dårå.

Inaktiv

VLC is the shit! Det enda som verkligen funkar!

Medlem

Mpc med CCCP är ju nummer 1!

Medlem

L'thread iz moved.

Medlem

Har en undran om VLC... <3

Det går inte att flytta runt undertexten som man kunde i BS player på nått vis? Vill ju att den hellre ska vara på det svarta i en film än mitt i bilden.

Medlem

I Windows är MPC den bästa spelaren för undertexter, men i Linux är VLC den bästa.

Medlem

Japp media player classic is the way to go.
Jag kör "k-lite standard codec pack" Då får man med MPC alla codecs som finns där ute. Och även möjlighet att köra quicktime och real player filer i mpc.
Och eftersom man installerar codecs bara så fungerar det i firefox och vanliga windows media player (om man föredrar det), och ja texter fungerar i alla media program du har med detta codec pack.

När du startar ett filmklipp kommer det upp en ikon i högra hörnet, höger clicka på den så kan du stänga av eller sätta på texter. Även om det är multitext kan du byta språk.

Medlem

Media Player Classic + CCCP + QuickTime/Real Alternative samt VLC som backup om man skulle stöta på en fil MPC inte fixar (har inte hänt ännu). Det är vad jag kör och det fungerar fint.

Inaktiv
Skrivet av Fairfax:

Media Player Classic + CCCP + QuickTime/Real Alternative samt VLC som backup om man skulle stöta på en fil MPC inte fixar (har inte hänt ännu). Det är vad jag kör och det fungerar fint.

Exakt samma konfiguration som mig :).

Inaktiv

Men, det är bara döpa om undertexterna till samma som filmen.
Så här:
Die Hard4-Axxo Rulez.avi
Die Hard4-Axxo Rulez.sub/srt/txt (beror på vad det är för fil)

När det är så laddar alla videospelare undertexterna automatiskt, om den kan hantera undertexter


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

VLC är onekligen bra och är den spelare som jag hittills rekommenderat till folk som inte vill sätta sig in så mycket utan vill att allt ska fungera "out of the box". personligen har jag länge kört nu MPC+cccp, men nyligen bytt ill KMPlayer vilket är en jäkligt najs spelare. Tycks ha fördelarna från VLC och inställningsmöjligheterna(och mer än så) från mpc, plus att den ser sjysst ut. Så KMPlayer, folk


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Finns bara en sak att säga: VLC :heart:

Inaktiv

CCCP (Combined Community Codec Pack) och zoomplayer som spelare.. helt klockrent. hade VLC innan men strulade ibland.


signatur

AMD Athlon X2 Dual-Core 6000+ 3.0Ghz | Geforce 8800GTS 640MB | 4x1024MB 800Mhz | WD Raptor 74GB 10000RPM - WD 250GB 7200RPM

1
Skriv svar