Vista - internet

Medlem
Vista - internet

Köpte nyligen en ny dator och vista kändes som ett naturligt steg.

Nu är problemet, att efter random tid från 30 min till 3 timmar kan anlutning helt plötsligt försvinnna.

Internet blir då limited connectivity & unified network. Men det börjar dock funka igen när man startar om datorn.

Har sökt igenom internet och hittar inte direkt samma problem. Har en ADSL anslutning och har testat på flera anslutning hos vänner m.m. men problemet kvar står.

Det är jävligt irriterande att behöva starta om datorn var 30 min om det är så illa, så undrar om någon har hört talas om detta problem förut?

Medlem

Hade samma problem när jag körde vista ett tag och då var det för jag hade internet connection sharing på så en annan dator kunde få internet (har ingen router)
Stänger man av den tjänsten fungerar det igen.
Nu vet jag inte om du har den på men om du har det så står det hur man stänger av den här.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Medlem

^- Delar inte internet, men ska ta en titt på det där.. får se om det hjälper! Tack för länken

Efter att ha kollat det där, så var det redan avstängt på min dator ;/ Seriöst, vista verkar SJUKT buggigt... visst, har hört att skiten funkar sådär, men såhär illa? ;/

Medlem

Funkar 100% hos mig, så det är nog din installation i så fall.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Tips kör lan repair så behöver du inte starta om datorn.

Själv har jag comhem och får dylika fel men jag får det både i xp och vista dock.

Ifall du har nyare lan kort så kan det kanske vara lan offload/cache offload inställningen som stör den är som default på enabled..

Har sett viss skillnad med den av


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

^-- Att köra repair på anslutning funkar inte, tyvärr.. Har försökt med det mesta nu, har till och med testat med ett vanligt nätverkskort och det som är på moderkortet och samma problem.

1
Skriv svar