Starforce?

Inaktiv
Starforce?

Installerade King Kong nyss och kom på att det använder sig av Starforce. Hur illa är det? Kommer min dator dö om jag inte tar bort det. Och om jag tar bort det kommer jag fortfarande kunna spela King Kong då? Är ju så omdiskuterat och hatat men hur farligt är egentligen Starforce? Kan säga att jag själv aldrig märkt av det men man blir ju lite paranoid.

nj
Medlem

Ett av de stora problemen med StarForce är att en del multienheter (CD-/DVD-brännare) har problem med det vilket kan leda till att enheten blir helt obrukbar.
Fick det själv när jag installerade #Medieval Lords, men jag märkte aldrig av minsta lilla problem, vare sig med min DVD-brännare (en Nec ND3500) eller Windows rent generellt.
Tar du bort StarForce så startar antagligen inte spelet (om det nu inte patchats så StarForce-kontrollen tagits bort) iom det krävs för att kontrollera så spelet är äkta.

Inaktiv

Kan jag inte ta bort och sedan cracka, kör faktiskt hellre med en no cdpatch än Starforce. Vad ska man undvika för att inte förstöra sin Cddriver?

Medlem

Starforce är lite som en tombola full med diamanter och en uppretad giftorm.
Har du tur så får du en näve diamanter, har du otur så hugger ormfan och du stendör.

Jag vägrar ta i allt som har med starforce göra. Skulle inte ens installera spelet om jag fick betalt för det.

Vad gäller nocd frågan så har förmodligen nj rätt. Borde inte funka såvida inte starforce patchas bort.
Prova så märker du.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Intressant fråga: Hur vet man om det spel man funderar på är infekterat av Starforce?

[ Det är nog många här som skulle vilja veta detta för att undvika misstag vid inköp... ]

Inaktiv
1
Skriv svar