Rykte: Spotify till konsoler

Robot
Medlem
Rykte: Spotify till konsoler

Jag gillar idén, speciellt när datorns högtalare strejkar, då kan man bara slå på tvn om man äger någon av konsolerna.

Medlem

hur ofta strejkar högtalarna till datorn? har nog aldrig hänt mig tror jag.

Medlem

Ja, snart behöver man inte datorn. Fixar de skype så kan man lyssna på musik, spela och prata med polare som inte har xbox.

Medlem

Vore ju toppen! Har fortfarande inte listat ut hur jag ska få in musik i vardagsrummet. Har funderat på att koppla min bärbara till TV:n men det känns så provosoriskt, om PS3:an kan göra samma sak vore det guld

Medlem

fint:) dock så kommer vidzone till sverige om 3 dagar får se hur det är

Medlem

ÄG! Så ska det låta, Spotify alltså. Oftast har man ju bättre ljudsystem till sin teve än till datorn.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Hade vart ruskigt najs!!! Hoppas även att Voddler kommer med samma sak... slänger snart ut datorn å kört allt genom PS3.. woohooaaa

Medlem
Skrivet av Spajdah:

fint:) dock så kommer vidzone till sverige om 3 dagar får se hur det är

Jaa, och Vidzone lär ju ha ett stort utbud också.

Medlem
Skrivet av Mender:

Ja, snart behöver man inte datorn. Fixar de skype så kan man lyssna på musik, spela och prata med polare som inte har xbox.

Du har ju redan så att du kan chatta via MSN så dina polare klarar sig redan utan en xbox

/ LordDaimos

Medlem

Det går redan på PS3, dock lite special och omständigt kanske.
Jag hittade nån gång lite grejer som man kunde ladda ner (lite dll-filer etc) och nåt mer som gjorde att jag kunde köra Spotify på PS3'an. Däremot gör den det då via datorn som då måste vara på för buffrande och spellista m.m, men det fungerade fint ändå.

Glömt vad det heter och kan inte kolla från jobbet - Googla på!

Medlem

gubbar gubbar, ser att behover verkar vara stort på att köra spotify via ps3. finns en otroligt mycket grymmare lösning, vilket gör att du slipper köra tangentbord till ps3.

1) ladda ner playstation media server

2) följ denna guide:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=8652...

3) dra igång pc+ps3

4) ps3an spelar upp allt din pc kör via spotify

stort plus med detta är att du slipper ha påslagen tv. men men, helt klart positiva nyheter!

Medlem
Skrivet av markooz:

stort plus med detta är att du slipper ha påslagen tv.

Tänker du miljömässigt då eller? Du måste ju ha datorn igång, och det drar ju både mer ström och tar längre tid att starta upp?

Inaktiv
Skrivet av markooz:

gubbar gubbar, ser att behover verkar vara stort på att köra spotify via ps3. finns en otroligt mycket grymmare lösning, vilket gör att du slipper köra tangentbord till ps3.

1) ladda ner playstation media server

2) följ denna guide:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=8652...

3) dra igång pc+ps3

4) ps3an spelar upp allt din pc kör via spotify

stort plus med detta är att du slipper ha påslagen tv. men men, helt klart positiva nyheter!

Finns det en liknande fix till 360n? Använder Tversity som media server till 360n så borde funka på något liknande sätt...

Medlem
Skrivet av markooz:

gubbar gubbar, ser att behover verkar vara stort på att köra spotify via ps3. finns en otroligt mycket grymmare lösning, vilket gör att du slipper köra tangentbord till ps3.

1) ladda ner playstation media server

2) följ denna guide:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=8652...

3) dra igång pc+ps3

4) ps3an spelar upp allt din pc kör via spotify

stort plus med detta är att du slipper ha påslagen tv. men men, helt klart positiva nyheter!

Är ju dock betydligt omständigare att behöva ta musiken genom datorn än direkt till konsolen. Och med den lösningen kan man väl inte heller byta låt på nåt smidigt sätt?

Medlem

aningen drygt att sitta och knåpa på playlists genom consolen.. får hoppas de fixar ett smidigt sätt för detta

Medlem

Nog för att jag har ruggigt bra ljud till datorn men de är inte ens nära på vad som är till hemmabion. Ge mig!

Medlem

Jag gillar iden

Medlem
Skrivet av djevulsk:

aningen drygt att sitta och knåpa på playlists genom consolen.. får hoppas de fixar ett smidigt sätt för detta

Eller så kan man göra sina spellistor på datorn och sen bara använda konsollen för att spela upp dem, hade dugt gott för mig

/ LordDaimos

Medlem

Spotify till ps3 låter som helt rätt väg att gå både för spotify och sony, jag hoppas det ligger sanning i ryktet. De flesta av oss har som sagt bättre ljud i vardagsrummet än vid datorn.

Medlem

Då kanske man äntligen får användning av 360n. just nu kör jag iphonen in i min reciver och mjo det funkar bra det med


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Finns det en liknande fix till 360n? Använder Tversity som media server till 360n så borde funka på något liknande sätt...

Jo, testa programmet "Jamcast" så kan du köra spotify strömmat på din 360 också

Medlem

ja tänk. vad gör dom härnäst?
bilar som kan rosta bröd?

Medlem

Gimme!
Vore så jekla nice å slippa starta htpcn för att lyssna på music. Har oftast igång PS3an så har länge hoppats på detta. Går ju att lyssna på spotify via en media server idag men det fungerar ju tydligen sådär med att byta låtar osv.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem
Skrivet av elimsen:
Skrivet av markooz:

gubbar gubbar, ser att behover verkar vara stort på att köra spotify via ps3. finns en otroligt mycket grymmare lösning, vilket gör att du slipper köra tangentbord till ps3.

1) ladda ner playstation media server

2) följ denna guide:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=8652...

3) dra igång pc+ps3

4) ps3an spelar upp allt din pc kör via spotify

stort plus med detta är att du slipper ha påslagen tv. men men, helt klart positiva nyheter!

Är ju dock betydligt omständigare att behöva ta musiken genom datorn än direkt till konsolen. Och med den lösningen kan man väl inte heller byta låt på nåt smidigt sätt?

du sitter ju med en trådlös laptop på en förfest vid soffan och byter låt. tycker det är hur grymt som helst!

1
Skriv svar