BBC ryter åt kravet på Xbox Live Guld

Robot
BBC ryter åt kravet på Xbox Live Guld
Medlem
BBC ryter åt kravet på Xbox Live Guld

Varför kollar man på vanligt TV på en konsol?
"Jag kan ju kolla på bara TVn, men nä, jag sätter igång konsolen och kollar där igenom i stället". I ofs kanske man kan kolla gamla program m.m. typ SVT Play, men o andra sidan kan man ju göra det via digital boxen med.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Varför kollar man på vanligt TV på en konsol?
"Jag kan ju kolla på bara TVn, men nä, jag sätter igång konsolen och kollar där igenom i stället". I ofs kanske man kan kolla gamla program m.m. typ SVT Play, men o andra sidan kan man ju göra det via digital boxen med.

iPlayer är en tjänst där man kan välja fritt bland BBC:s utbud, såvitt jag förstått, vilket jag även ska klargöra i min nyhet.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Noterade när jag skapade ett UK-konto på ps3an att de har en egen ikon för iplayern, funkar att browsa innehållet men dessvärre har de blockerat IPen utanför uk från att komma åt programmen.

Medlem

Vissa grejer kan det gott vara gratis tillgång till på Xbox 360,

lite synd att MS är så supersnåla så att folk inte kan få tillgång till tvprogram utan guld live,
även den här Zune funktionen där man hyr film där tycker man att alla ska kunna få tillgång till det utan nån guld avgift.

Medlem

Det hade ju varit intressant för frågeställningen att veta om Microsoft får del av intäkterna från TV-licensen i UK. Annars faller BBCs argument ganska platt...

Medlem
Skrivet av FZ.Medlem:

Det hade ju varit intressant för frågeställningen att veta om Microsoft får del av intäkterna från TV-licensen i UK. Annars faller BBCs argument ganska platt...

Inte riktigt, BBC's iPlayer är exakt samma sak som SVT's Play. Såvida du inte tycker att alla datortillverkare som tillhandahåller datorer som kan navigera SVT's och BBC's hemsidor ska får ersättning av dessa public service-kanaler utan vinstintresse.

Microsoft däremot drivs av vinstintresse, vilket vi alla men all önskvärd tydlighet redan vet...;)

1
Skriv svar