Online-actionspel förbjuds i Australien

Robot
Medlem
Online-actionspel förbjuds i Australien

lol, fattar inte varför dom gör så mycket för att förarga alla i landet
Först trodde jag att dom förbjöd alla actionspel som kunde spelas online efter ha läst titeln >.<

Medlem

Det är naturligtvis bra att någon reagerar på när spelen börjar användas som ren reklam och propaganda för droger. Man måste ibland använda insidan av skallen när man analyserar inhållet i ett spel.

Medlem
Skrivet av mrpeters:

lol, fattar inte varför dom gör så mycket för att förarga alla i landet
Först trodde jag att dom förbjöd alla actionspel som kunde spelas online efter ha läst titeln >.<

Mhm, jag kan tänka mig att hela Australien är i kaos efter den här nyheten. Pensionärer drar ut på stan och välter bilar för att dom inte får spela Crimecraft.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

Inte bättre att dom bara skaffa sig en 18+ åldersgräns?

Medlem

Patetiskt.


signatur

Trust is for fools...

Medlem
Skrivet av Jonny:

Det är naturligtvis bra att någon reagerar på när spelen börjar användas som ren reklam och propaganda för droger. Man måste ibland använda insidan av skallen när man analyserar inhållet i ett spel.

Och att dra slutsatsen att det handlar om propaganda _för_ droger är att använda insidan av skallen och analysera korrekt?
Tyvärr får du ett "lewl" till svar från mig.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Dom ser inte det konstiga i att förbjuda ett spel p.g.a att det används droger i spelet... när det utöver det går ut på att SKJUTA IHJÄL VARANDRA?

Vad tänker folk med?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Lustigt land det där. Baserat på deporterade kriminella till att börja med. Datorspel förbjuds om de innehåller våld eller droger men ungarna på landet skjuter dingos eller hetsar sina hundar mot vilda grisar som lördagsnöje.....

Medlem
Skrivet av Håkan:

Inte bättre att dom bara skaffa sig en 18+ åldersgräns?

Håkan, 18 åringar klarar inte av dessa spelen. Därför dom gör såhär.

Medlem

"Framförallt är det de så kallade "Boost"-drogerna, som förbättrar olika attribut hos spelaren, som fått australiensarna att dra öronen åt sig."

Hm, låter som att nya Super Mario inte kommer få säljas i Australien heller då. Eller är de hycklare och tillåter Nintendos drogpåverkade Mario-spel bara för att det är Nintendo?

(Jag syftar såklart på Marios tendens att äta svamp och bli hög
Mario är såklart menat för barn men vill man vara petig så kan man tolka Mario som en enda stor drogtripp)

Inaktiv
Skrivet av Håkan:

Inte bättre att dom bara skaffa sig en 18+ åldersgräns?

Michael Atkinson, politiker och justitiekansler i södra Australien är den gamla gubben som är ansvarig för att Australien inte har en 18+ eller vuxenmärkning för spel. Snacka om att hålla tillbaka ett helt land.

Medlem

Detta är lika enkelt som att titta på tv, gillar man det inte så byter man kanal, punkt slut.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

"Framförallt är det de så kallade "Boost"-drogerna, som förbättrar olika attribut hos spelaren, som fått australiensarna att dra öronen åt sig."

Hm, låter som att nya Super Mario inte kommer få säljas i Australien heller då. Eller är de hycklare och tillåter Nintendos drogpåverkade Mario-spel bara för att det är Nintendo?

(Jag syftar såklart på Marios tendens att äta svamp och bli hög
Mario är såklart menat för barn men vill man vara petig så kan man tolka Mario som en enda stor drogtripp)

om inte annat så måste upphovsmännen varit duktigt drogpåverkade när de kom på konceptet. Hela mariokonceptet är ju som en LSD tripp


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Dom ser inte det konstiga i att förbjuda ett spel p.g.a att det används droger i spelet... när det utöver det går ut på att SKJUTA IHJÄL VARANDRA?

Vad tänker folk med?

haha , ja , att spränga huvudet av folk är helt ok , så länge du inte tagit kokain

Medlem

Jadu jag har spelat spelet och kan säga att i flesta fall kan jag tycka synd om australienarna men nu borde de faktist bara tacka sin regering för detta beslut Sämre spel får man leta efter

Medlem

Vad fan ger dem rätten att inte låta "mig" spela vad jag vill? Blir så jävla förbannad på såna här sjuka saker!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Snälla....


signatur

Game long and prosper

mg
Medlem

Snacka om dubbelmoral!

Konstigt, Australien verkar ju inte vara speciellt hårda på droger i övrigt!?

Medlem
Skrivet av Jonny:

Det är naturligtvis bra att någon reagerar på när spelen börjar användas som ren reklam och propaganda för droger. Man måste ibland använda insidan av skallen när man analyserar inhållet i ett spel.

Epic Fail.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Hela mariokonceptet är ju som en LSD tripp

Nej?


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

1
Skriv svar