2500 Modern Warfare 2-spelare bannade

Medlem

signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Skräpspel hur som helst

fusk har varit en del av spelvärlden förut. Kommer ni inte ihåg koderna till de gamla spelen? bara att de inte funka multiplayer, det är väl det som är problemet. Själv tycker jag att man ska skilja på fusk. Fusk som att haxa folk i spel där haxing inte är möjligt är inte samma sak som att utnyttja en bugg som gör att ett visst vapen går igenom en viss tunna på den speciella banan. Exploit är i min mening inte kul men ändå på något sätt okej (det är ju spelutvecklarnas plikt att rätta dem med hotfixes) och visst är det sorgligt med vissa exploits men i alla fall jag tycker man ska använda dem (men på egen risk för är de allvarliga saker blir man bannad pga folkrage) om det medför att man har roligt eller har ett större mål som är roligt. Men att använda tredjepartsprogram för att få samma sak är inte okej.

exempel på "okej exploit" (som troligen finns kvar):
I cabal online finns det en karta där man kan låsa en fiende i väggen (ett staket) genom att ställa sig själv på rätt ställe. Fienden kommer inte slå dig om du inte rör dig ifrån denna punkt men du når den med både svärd och magi. Du har nu fått en gratis trainingdummy (man levlar svärd och magi genom att slå med dem). Att hitta detta var en ren slump och jag blev helt paff. Likväl använde jag mig av detta för att bli dual transcender med en level 80 kille (måste vara level 80 för att komma in på den kartan). Precis som man använde kinesiska juleventet för att skilla en level 10 kille till dual a.expert. Det tog fortfarande brutalt med tid men när man var färdig var man nöjd. Man pvpade inte ihjäl allt och man skröt inte med det. Man bara hade slösat tid på att få något litet tidigare som kommit till en till slut i alla fall.

Mindre okej Exploit (som fixades med hotfix)
En av karaktärerna i Onlinespelet LoL kunde få en skill att orsaka skada på allt på kartan. Detta var även känt som Anivia-buggen. Det gick inte att spela för motståndarlaget eftersom de tog skada och blev slöade så fort skillen var på Cd och det var inte speciellt lång. Samtidigt gick Anivia upp i level för att hon fick alla minion kills med den, även om hon var i basen. Denna exploit använde jag aldrig för det var omänskligt svårt att ens försöka slåss mot detta.

Banna fuskare men häng utvecklare för läckor i koden! Det är allt jag har att säga.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

på dom jävlarna bara!

Medlem

....eller ett annat sätt att dölja att de faktiskt försöker bekämpa moddar och fanskapade servrar....
(iof med förevändningen att samma moddar öppnar upp för piratkopierade att spela online)


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Tror alla att man fuskar bara för att man är dålig?
Fuska är otroligt kul. Online-gaming handlar ändå om att göra andra människor avundsjuka/arga, fuska är perfekt för sånt. I andra spel finns det spawnrape och annan roligt man kan hålla på med. När man spelade CS så var det sjukt kul på lan när folk började slänga tomburkar, möss och tangentbord i lokalen för att man skjutit dem genom väggen tre gånger.

Min poäng är: Helt rätt att banna folk, men alla fuskar inte för att de är dåliga utan bara för att det är så fantastiskt kul.

Fuska mot botar då din jädra pod!!!
Jag är så jävla hatiskt när det kommer till fusk! Jag skulle aldrig klara av att spela bandy eller någon annan sport utan att försöka slå ner någon med tanke på alla fula grejjer de gör!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv
Skrivet av Bossk:

En annan typ av idiotspelare som man stöter på i Modern Warfare 2 är de som tycker att bunnyhopping hör hemma i FPS år 2009.

Så jävla trött om tjatet på "bunnyhopping"! Om man inte ska få undvika att bli träffad genom alla medel som är tillgängliga, vad fan är det för idé att ha en hoppknapp då för?

Och är det äkta bunnyhopping du refererar till så läs på för bövelen!

http://en.wikipedia.org/wiki/Bunny_hopping


signatur

äldre än dig!

Inaktiv
Skrivet av FuzioN:

dom kan ju börja med ta bort heartbeat sensor men visst finns där perk för det.

Men det är ju bara löjligt noobvänligt med saker som det. iaf borde finnas public servrar utan killstreaks och perks. och piss. visst acog scope fmj extended mags silencer kan jag acceptera på vapen, Men resten borde vara uteslutet ifrån "promod public play"

Ja, så kan dom ta bort alla vapen. För det är lite lamt att skjuta människor. Om dom skulle ta bort killstreaks och perks skulle det inte vara Call of Duty längre.

Sen vad spelar det för roll om det är noobvänligt spel? Jag bryr mig inte om en kille springer runt med granatkastare och lyckas döda en toppspelare nån gång, kul för honom. Men han kommer ändå aldrig få en nuke men han får en bra spelupplevelse.

Medlem
Skrivet av Erray:
Skrivet av FuzioN:

dom kan ju börja med ta bort heartbeat sensor men visst finns där perk för det.

Men det är ju bara löjligt noobvänligt med saker som det. iaf borde finnas public servrar utan killstreaks och perks. och piss. visst acog scope fmj extended mags silencer kan jag acceptera på vapen, Men resten borde vara uteslutet ifrån "promod public play"

Ja, så kan dom ta bort alla vapen. För det är lite lamt att skjuta människor. Om dom skulle ta bort killstreaks och perks skulle det inte vara Call of Duty längre.

Sen vad spelar det för roll om det är noobvänligt spel? Jag bryr mig inte om en kille springer runt med granatkastare och lyckas döda en toppspelare nån gång, kul för honom. Men han kommer ändå aldrig få en nuke men han får en bra spelupplevelse.

Ehm vad jag vet är inte Moder Warfare 2 ett call of duty egentligen;)

Och sen vare väl så att perks och skit introducerades i CoD4?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

PB med hjälp av PBBans och Punksbusted fixar ju sånt här långt bättre än VAC.
Och dom nötterna som fuskar i MW2 har väl varit smarta nog att skapa ett nytt steamkonto för detta, så inte dom får alla sina andre spel bannade.

Medlem

Om man vill göra folk irriterade så är det ju guttare att spöa dom ärligt och sedan kasta det i ansiktet på dem ;D


signatur

P.L.U.R

Inaktiv

Ser inte det roliga i att fuska. Som folk ovan sade att man fuskade för att man ville äga folk...

Vänta, "äger" man folk om man fuskar? På vilket sätt då?

Hur kul är det att ha jätte bra stats, vara bäst på servern, när i princip ett program gör allt åt en? Man spelar för att det är roligt och bli bättre, det blir utmaning om man spelar clean, finns absolut inget roligt i att fuska.

12
Skriv svar