Vista leker med sensitivityn i spel

Medlem
Vista leker med sensitivityn i spel

Hej. Har för någon vecka sen installerat Vista, och det har fungerat felfritt tills det kommer till att spela.
Det är inga problem i själva spelet, utan det är sensitivityn som strular.

Jag har samma musinställningar som jag hade när jag körde XP. Och så har jag kryssat ur "förbättra muspekarens...någonting". Så ute i windows är allt normalt.

Men nu installerade jag precis CS och skulle testa. Ställde in de inställningarna jag hade förut, och upptäckte att sensitivityn var annorlunda än när jag körde XP. Det är svårt att förklara, men det känns som att "Förbättra muspekarens..." inställningen är igång, fast bara i själva spelet. Alltså att om jag drar lite hastigt så flyger siktet iväg, och långsamt så går det långsamt.

Det är ingen inställning i spelet och jag hittar heller ingen "speciell" inställning i kontrollpanelen för det här. Jag har en Logitech MX518 utan setpoint installerat.

Är det någon som har haft något liknande problem och kanske vet hur man kan lösa det här?
Förslag som att byta till XP är rätt meningslöst, så försök hålla dessa borta.

Tack på förhand
woicer


signatur

snestreck woicer

Medlem

kallas acceleration stäng av det i mus inställningarna

Medlem
Skrivet av Xphome:

kallas acceleration stäng av det i mus inställningarna

Tack för ditt svar, men som jag skrev i inlägget över så har jag gjort detta i Windows (under mus-inställningarna) och detta hjälpte inte. Det är som att musaccelrationen är igång endast under den tid då jag spelar.

Kanske en knepig inställning som Vista gömmer?
/woicer


signatur

snestreck woicer

Medlem

ehmm funkar bra här i alla spel ingen skillnad för mig.. kanske dags o skaffa ny Mus?

1
Skriv svar