hjälp med drivisar uppskattas.(infinite loop?)

Medlem
hjälp med drivisar uppskattas.(infinite loop?)

tja. jag skulle spela prince of persia igår. nån minut in i introfilmen låser sig datorn, skärmen blir svart och lampan på skärmen som ska lysa grönt lyser orange. men musik fortsätter..

jahapp, tänkte jag och höll in strömbrytaren för att starta om datorn. när den startas ser jag att DELL loggan är helt i andra färger och ingenting är som det ska. bokstäverna är hullerombuller också.. när XP laddas och man ska komma till inloggningsrutan blir skärmen bäcksvart igen.

jag har startart i felsäkertläge och ominstallerat med massa olika drivrutiner till grafikkortet, inget funkar. en gång fick jag bluescreen och det stog nånting med "nv4_disp.dll har fasnat i en oändlig loop". så jag googlade på det. alla som har haft problemet verkar ha löst det genom att byta drivisar bara. men det hjälper inte för mig :/

jag har som sagt en DELL,
2gb ram
250 hdd
geforce 6800

TACK! till den som läser och tar sig tid att hjälpa mig!

EDIT: glömde tala om att jag även formaterat om datorn. kan det vara något hårdvarufel? isf vad?

Medlem
Citat:

jag har startart i felsäkertläge och ominstallerat med massa olika drivrutiner till grafikkortet, inget funkar.

Felet ligger nog här, se till att rensa bort alla drivrutiner till grafikkortet.

Behöver du assistans med det kan jag tipsa om: http://www.guru3d.com/index.php?page=driversweeper


signatur

Space for rent.

Medlem
Skrivet av RedBeard:
Citat:

jag har startart i felsäkertläge och ominstallerat med massa olika drivrutiner till grafikkortet, inget funkar.

Felet ligger nog här, se till att rensa bort alla drivrutiner till grafikkortet.

Behöver du assistans med det kan jag tipsa om: http://www.guru3d.com/index.php?page=driversweeper

innan varje installation har jag gått in i enhetshanteraren och avinstallerat geforce 6800 sedan startat om datorn. räcker inte det? ska testa med ditt program också.
tack

EDIT:även om det inte räcker borde det väl att funkat efter en formatering?

Medlem

du ska avinstallera i Lägg till och ta bort program

1
Skriv svar