Vilket OS skulle ni välja?

Medlem
Vilket OS skulle ni välja?

Hej det är så att jag ska köpa en ny dator. Men jag vet inte riktigt vilket OS jag ska ta med i paketet.
Många säger att Windows Vista är bra och andra säger att Windows Vista är sämst (att man ska fortsätta med XP)

*** Köper på komplett.se ***

Så här ser datorn ut jag hade tänkt o köpa (kolla i även i blogg)

Chassi: Cooler Master Stacker 831 Svart, 2x12cm fläkt, aluminum
Nätaggregat: 700W
Moderkort: Asus P5K, P35, Socket-775
Processor: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz
DDR2 Minne: Corsair TWIN2X 4096MB
HDD: 320 GB SATA2
HHD: 500 GB SATA2
Grafikkort: XFX GeForce 8600GT 620M 256MB XXX GDDR3 (OBS! Ska köpa ett bättre)
Operativsystem: OSÄKER

Medlem

Var också skeptisk mot Vista, men har hittils inte haft några som helst problem.
Det enda jag har märkt är att jag tappat ca 2 fps i WoW.
Känns som att det kvittar om jag har 60 fps eller 58 fps iofs


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

2 Fps hit o dit den dator jag ska köpa kommer vara kraftfull nog

Medlem

Windows Vista Home Premium förstås. Att välja Basic är bortkastat. Den som inte kommer ihåg skillnaderna mellan de olika versionerna kan ta en på någon av dessa länkar: Extremetech / Microsoft

Medlem
Skrivet av johanp:

Windows Vista Home Premium förstås. Att välja Basic är bortkastat. Den som inte kommer ihåg skillnaderna mellan de olika versionerna kan ta en på någon av dessa länkar: Extremetech / Microsoft

Är Windows Vista Ultimate ingenting att ha eller?

Medlem
Skrivet av n0llk0ll0:

Är Windows Vista Ultimate ingenting att ha eller?

För "vanliga" hemanvändare är det inte så intressant. Den avancerade användaren har förstås alltid invändningar, men faktum är att man hittar många saker som gratisprogram på Internet.

Medlem

Personligen skulle jag fortsätta med XP Home om jag var du, tills ett service pack eller två har släppts till Vista... vilket lär hända inom en rätt snar framtid. (rätta om jag har fel, har noll koll på vista-fronten ang. de där)


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Jo men det ska tydligen släppas ett service pack 1 nu i september som fixar rätt många buggar. Jag får nog inte datorn förns i september så att det passar nog perfekt

Inaktiv

Home Premium


signatur

I got an OS i think it's called vista but i call it "Shita"

Inaktiv

Windows Ultimate eller Windows Xp Pro... Xp för att det är fortfarande det mognaste systemet och det tar nästan allt, men Vista för att det kommer att bli större inom en snar framtid och det kan vara smart att förbereda sig. Men omm du tar Vista, glöm inte bort att ta ner uppdateringarna från Windows Update - har fixat alla problem för mig

Men välj iaf inte Home eller Basic (XP/Vista). Dessa ver. är så mycket begränsade så det är ingenting att ha, var inte dum nu!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Men välj iaf inte Home eller Basic (XP/Vista). Dessa ver. är så mycket begränsade så det är ingenting att ha, var inte dum nu!

Vad är det du värdesätter så högt i Vista Ultimate framför Vista Home Premium? Prisskillnaden är ganska stor så det måste ju vara något...

Undrande...

Medlem

Vista Ultimate är helt meningslöst att köpa för en hemanvändare.


signatur
Inaktiv

Ultimate kommer att få massa extra downloads (aka Ultimate Extras) som bitlocker senare. Men Home Premium eller Ultimate ska man ha.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

1 % har vista just nu vad jag läst,
och tror ni verkligen resten 99 % betalar över 1000 kr för vista ?
jag gör det iaf inte.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

1 % har vista just nu vad jag läst,
och tror ni verkligen resten 99 % betalar över 1000 kr för vista ?
jag gör det iaf inte.

Man skaffar ju självklart Vista när man köper en ny dator. Den som uppgraderar riskerar alltför mycket problem med applikationsprogram samt drivrutiner som inte fungerar efteråt.

Inaktiv

varför ska man skaffa vista?
ah just ja.. datoranvändare behöver blöjor för att inte fylla datorn med spy/ad/malware och virus.. (-:


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Jag väljer Mac OSX och sen Parallell med Win XP Pro.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

1
Skriv svar