Call of Duty-serien når ny milstolpe

Robot
Medlem
Call of Duty-serien når ny milstolpe

När Call of Duty 1-2 släpptes var dom bättre för sin tid än nu.

Om jag fick välja mellan CoD 1-2 och MW1-MW2, samma grafik.. hade jag tagit CoD 1-2

Medlem

GE OSS DEDICATED SERVERS!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inaktiv

CoD kommer bli en legend..

Medlem

Härligt med bojkotter dom verkar göra så stor skillnad :>

Skribent

Tur att störst inte innebär bäst...

Medlem

själv har jag endast spelat CoD1, tyckte det var en sönder-scriptad kopia av medal of honor


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

kommer ihåg cod 1 när jag lirade det online för första gången, spelet var lika roligt för mig som cod 4 och mw2 är för mig nu! =D

Medlem

Jag tycker CoD1 med expansionen är CoD-seriens klart bästa. Då gick det inte att skjuta kulspruta stående t.ex. I de senare spelen har det bara blivit sämre. Magiskt läkekött som läker kulhål på 3 sekunder, bunnyhoppande delux och otrolig träffsäkerhet med krypskyttegevär och kulsprutor vid stående skjutning. Rekylen på nämnda vapen är mer eller mindre frånvarande. Den som kallar CoD för realism-spel kan inte leva i samma verklighet som mig...
Men som en sammanfattning kan jag säga att CoD-serien är medelmåttig men förhållandevis underhållande.

Medlem

Fan kan inte vara lång tid kvar nu tills dom floppar ut totalt som Battlefield gjorde efter 2an..

men man får väll hoppas att dom hinner släppa 1 eller 2 spel till innan det blir verklighet..

Medlem

+1 Tur att inte störst är bäst.
Bara ett fps i den stora högen av alla mediocre fps som finns ute nu.

Medlem

GE OSS INTE DEDICATED SERVERS!!!!!!!!!!!!!

Medlem

MW2 äger, jag är så jäkla inbiten, bästa onlineupplevesen sen man tröttnade på cs

Medlem
Skrivet av BearClaw:

själv har jag endast spelat CoD1, tyckte det var en sönder-scriptad kopia av medal of honor

Det är väl inte direkt konstigt att det skulle kännas som en kopia av MoH:AA när det var samma team som gjorde spelen och båda använde quake3-motorn.

Medlem

CoD FTW!!!!!


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Inaktiv
Skrivet av Ta'veren:

Jag tycker CoD1 med expansionen är CoD-seriens klart bästa. Då gick det inte att skjuta kulspruta stående t.ex. I de senare spelen har det bara blivit sämre. Magiskt läkekött som läker kulhål på 3 sekunder, bunnyhoppande delux och otrolig träffsäkerhet med krypskyttegevär och kulsprutor vid stående skjutning. Rekylen på nämnda vapen är mer eller mindre frånvarande. Den som kallar CoD för realism-spel kan inte leva i samma verklighet som mig...
Men som en sammanfattning kan jag säga att CoD-serien är medelmåttig men förhållandevis underhållande.

Och vem kallar CoD för ett simulator/relism-spel ?

Medlem

Mycket snack...

Varför tar de inte och redovisar vad den totala kostnaden var för att utveckla, marknadsföra och muta alla recensenter... det är en siffra som är mer intressant i mina ögon iaf...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Ta'veren:

Jag tycker CoD1 med expansionen är CoD-seriens klart bästa. Då gick det inte att skjuta kulspruta stående t.ex. I de senare spelen har det bara blivit sämre. Magiskt läkekött som läker kulhål på 3 sekunder, bunnyhoppande delux och otrolig träffsäkerhet med krypskyttegevär och kulsprutor vid stående skjutning. Rekylen på nämnda vapen är mer eller mindre frånvarande. Den som kallar CoD för realism-spel kan inte leva i samma verklighet som mig...
Men som en sammanfattning kan jag säga att CoD-serien är medelmåttig men förhållandevis underhållande.

Och vem kallar CoD för ett simulator/relism-spel ?

Oroväckande många av mina kunder.

Medlem

mw 2 nya E.T. spelet

Skrivet av Hipshot:

Mycket snack...

Varför tar de inte och redovisar vad den totala kostnaden var för att utveckla, marknadsföra och muta alla recensenter... det är en siffra som är mer intressant i mina ögon iaf...

Hehe, tror du verkligen på allvar att Activision mutat spelrecensenter?

Medlem

Känns rätt så skönt om ett separat spel lyckades piska ner Nintendo's "Wii Sports" från listorna bland världens mest sålda spel, spel som följer med en konsol borde fan inte få finnas med på en lista över de mest sålda spelen


signatur
Medlem

Jag skulle vilja se hur mycket det blir kvar när vi har kvartalsredovisningen q2 2010.
Jag tror att riktigt mycket av detta är skryt, mycket spel som distribuerats men inte sålts.

Inaktiv

Gillar absolut inte Bobby Kotick, ActiBlizz eller IW men CoD serien leverar väldigt bra singelplayer äventyr så vill inte skriva nått negativt.

Jag tror/hoppas det kommer CoD film snart.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Ta'veren:

Jag tycker CoD1 med expansionen är CoD-seriens klart bästa. Då gick det inte att skjuta kulspruta stående t.ex. I de senare spelen har det bara blivit sämre. Magiskt läkekött som läker kulhål på 3 sekunder, bunnyhoppande delux och otrolig träffsäkerhet med krypskyttegevär och kulsprutor vid stående skjutning. Rekylen på nämnda vapen är mer eller mindre frånvarande. Den som kallar CoD för realism-spel kan inte leva i samma verklighet som mig...
Men som en sammanfattning kan jag säga att CoD-serien är medelmåttig men förhållandevis underhållande.

Och vem kallar CoD för ett simulator/relism-spel ?

Det var just det som var deras mål i början. Sedan har det bara gått utför och nu har vi en B-rulle från Hollywood.


signatur
Medlem

Knark är också gott...


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Cod2 är ett av mina absoluta favoritspel! Efter det har det bara gått utför med serien enligt mig...

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Hipshot:

Mycket snack...

Varför tar de inte och redovisar vad den totala kostnaden var för att utveckla, marknadsföra och muta alla recensenter... det är en siffra som är mer intressant i mina ögon iaf...

Hehe, tror du verkligen på allvar att Activision mutat spelrecensenter?

hmm.. är inte de era största annonsörer just nu ?
Bra recension =Reklamintäkter

Muta? Kanske...

Medlem
Skrivet av Lith:

Känns rätt så skönt om ett separat spel lyckades piska ner Nintendo's "Wii Sports" från listorna bland världens mest sålda spel, spel som följer med en konsol borde fan inte få finnas med på en lista över de mest sålda spelen

Det skulle ju varit skönt, om det inte vore spelet som mer eller mindre redan definerat hur mycket man kan trampa på PC spelarna, utan att något händer. De som inte köper spelet är en oerhört liten minoritet.

Skrivet av Hipshot:

Mycket snack...

Varför tar de inte och redovisar vad den totala kostnaden var för att utveckla, marknadsföra och muta alla recensenter... det är en siffra som är mer intressant i mina ögon iaf...

Det var inte så dåligt att de behövde muta spelutvecklarna. Något som deremot var det är GTA IV, som alla recensenter prisade så högt, och som absolut ingen nämnde det minsta knyst om hur sjuka prestandaproblem det har.

Medlem

Robert A. Kotick jäser vidare.

Medlem
Skrivet av draim:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Ta'veren:

Jag tycker CoD1 med expansionen är CoD-seriens klart bästa. Då gick det inte att skjuta kulspruta stående t.ex. I de senare spelen har det bara blivit sämre. Magiskt läkekött som läker kulhål på 3 sekunder, bunnyhoppande delux och otrolig träffsäkerhet med krypskyttegevär och kulsprutor vid stående skjutning. Rekylen på nämnda vapen är mer eller mindre frånvarande. Den som kallar CoD för realism-spel kan inte leva i samma verklighet som mig...
Men som en sammanfattning kan jag säga att CoD-serien är medelmåttig men förhållandevis underhållande.

Och vem kallar CoD för ett simulator/relism-spel ?

Det var just det som var deras mål i början. Sedan har det bara gått utför och nu har vi en B-rulle från Hollywood.

i samband med att cod4 släptes sa dom ju att dom inte ville göra en simulator, dom ville ha ett snabbt actionspel. se på ArmA2 det är inte direkt ett snabbt spel, det är mer realistiskt. Den stora massan vill inte ha spel som ArmA2 utan snabba actionspel typ cod och cs.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

123
Skriv svar