GParted hjälp!

Medlem
GParted hjälp!

Hej har lite problem med att fixa om mina partitioner. Har en väldigt enkel bild för att visa hur det ser ut

http://milky81.no-ip.org/gparted.JPG

Jag har en partition c: på 15 Gb, en ej allokerad bit på 24 Gb och sen har jag en partition på 240 Gb. Vad jag vill göra är att C: ska "ta" dom där 24 Gb så att den blir 39 Gb istället. Men när jag ska ändra storlek på C: kan jag inte utnyttja dom där 24 Gb:en... Däremot kan jag ändra storlek på 240 Gb:s partitionen så att den tar 24 Gb:s biten. Är de nåt jag kan ändra eller göra något åt? När jag kollar på den grafiska biten längst upp i GParted så ser det ut ungefär som på min bild. Där sitter 24 och 240 Gbs bitarna ihop men en ruta som är omkring dom bägge som inte går runt 15 Gb:s biten. Lite virrigt men jag hoppas ni förstår, har ni använt GParted innan borde de gå fint

MVH Pär


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Jag tror du kan fixa det med diskhanteraren i Windows XP.
Nu när ändå inte gparted funkar för dig.

Medlem

Tänkte bara berätta att jag löst det nu. Provade först med partition magic men det fungerade inte, provade även diskhanteraren i windows och det gick inte. Däremot när jag provade Acronis Disk Director Suite så fungerade det fint. Väldigt bra program, var rätt lätt att förstå Tack för svaret iaf!

MVH Pär


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

1
Skriv svar