Call of Duty-serien når ny milstolpe

Medlem
Skrivet av bastard:

Tur att störst inte innebär bäst...

This!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Älskar multiplayern <3 SPn var jäkligt intense som vanligt. Nöjd!

Medlem

Tyckte det stog "stolpskott" istället för "milstolpe". Ni som lirat det, vad har man för ping egentligen? Svajar den eller den bara hög? Hört mkt klagomål. Själv har man suttit på 10/10mbit sedan 2000 så man är bortskämd med pingtider mellan 10-60ms. Över det är ospelbart. Då spelar skill ingen roll längre. :\


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Tyckte det stog "stolpskott" istället för "milstolpe". Ni som lirat det, vad har man för ping egentligen? Svajar den eller den bara hög? Hört mkt klagomål. Själv har man suttit på 10/10mbit sedan 2000 så man är bortskämd med pingtider mellan 10-60ms. Över det är ospelbart. Då spelar skill ingen roll längre. :\

jag brukar ligga på mellan 50 och 70 vilket är heltklart spelbart. Ibland får man någon ryskohost så man får runt 120 men då brykar den byta host.

Och att 10-60 skulle vara det enda som är spelbart är ju bara bullshit, i cod4 brukade jag ligga på runt 80-100 på servern jag alltid spelade på, och det gick inte speciellt dåligt där då jag hade ~2 i ratio.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem
Skrivet av zdib:
Skrivet av Eisenhart73:

Tyckte det stog "stolpskott" istället för "milstolpe". Ni som lirat det, vad har man för ping egentligen? Svajar den eller den bara hög? Hört mkt klagomål. Själv har man suttit på 10/10mbit sedan 2000 så man är bortskämd med pingtider mellan 10-60ms. Över det är ospelbart. Då spelar skill ingen roll längre. :\

jag brukar ligga på mellan 50 och 70 vilket är heltklart spelbart. Ibland får man någon ryskohost så man får runt 120 men då brykar den byta host.

Och att 10-60 skulle vara det enda som är spelbart är ju bara bullshit, i cod4 brukade jag ligga på runt 80-100 på servern jag alltid spelade på, och det gick inte speciellt dåligt där då jag hade ~2 i ratio.

Vid casual spel javisst. Men i viktiga matcher så som klanmatcher så hävdar jag att pingen inte ska vara högre. Men som sagt. Jag är van vid att sitta med extremt bra ping. Att gå från 20ms till typ 90ms är väldigt svårt.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Synd att dom har gjort spelet lite "för" casual.

Alla newb perks som hip fire tex gör det trist.
Sen har jag sett att många vapen har ingen recoil alls, FAIL:down:

Medlem

Så vilket spel som släppts i år är bättre än detta?

Vill veta så jag kan köpa.

Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Hipshot:

Mycket snack...

Varför tar de inte och redovisar vad den totala kostnaden var för att utveckla, marknadsföra och muta alla recensenter... det är en siffra som är mer intressant i mina ögon iaf...

Hehe, tror du verkligen på allvar att Activision mutat spelrecensenter?

En alltför konsekvent tillbakavisande recensentkår gör mig bara mer övertygad om att det förkommer indirekt eller till och med direkt påverkan...

Nej, jag tror inte bara Activision gör det...

Men det är lungt Sebastian Lind, du är säkert inte on the take...

Om någon skrivit en recension du inte håller med om innebär inte det att personen är mutad. Konspirationsteorier i all ära, men för att insinuera att FZ eller någon annan skulle ta emot mutor tycker jag man borde ha lite kött på benen för att komma med ett sånt påstående.

Medlem
Skrivet av storm72:

Så vilket spel som släppts i år är bättre än detta?

Vill veta så jag kan köpa.

Uncharted 2: Among Thieves, Batman: Arkham Asylum, Dragon Age origins och Metroid Prime Trilogy för att nämna några om du frågar mig...

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av storm72:

Så vilket spel som släppts i år är bättre än detta?

Vill veta så jag kan köpa.

Uncharted 2: Among Thieves, Batman: Arkham Asylum, Dragon Age origins och Metroid Prime Trilogy för att nämna några om du frågar mig...

Samma genre menar jag. Alla säger att detta spel "suger" är de värsta som gjorts..osv.

Sen är Uncharted och Metroid Prime PS3 och WII spel.

Medlem

Jag förstår inte alls hypen över detta spel. Vad är grejen? samma grafik, samma speluplevelsse som första, fast med kass multiplayer. Scriptade sekvenser spelet igenom.

Medlem

Det är sån skön action i spelet. Älskar det!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Testade spelet hos en kompis igår..

Riktigt roligt. Fick alfrig in hans kontroller riktigt bra dock
Men som alla andra COD spel så har man bra kontroll med musen/siktet ,, Det är ett stort + . Dock tyckte jag spelet var ganska svårt Hade väldiga problem med estate banan lr vad den hätte med att ha full pelj på vart alla gubbar kom ifrån .. de smälte välldigt bra in i miljön och vet inte hur många gånger man röck till mot saker som inte var gubbar ^^ ..

Aja gissar att man inte van med grafiken då mitt nyaste spel e L4D ... annars e det BF2 xD (Inom FPS)


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Jimpa_31:

vet inte hur många gånger man röck till mot saker som inte var gubbar ^^ ..

Det är typ det bästa i hela cod serien Va likadant i cod4 och 5


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem
Skrivet av Lith:

Känns rätt så skönt om ett separat spel lyckades piska ner Nintendo's "Wii Sports" från listorna bland världens mest sålda spel, spel som följer med en konsol borde fan inte få finnas med på en lista över de mest sålda spelen

??? CoD6 eller något annat CoD-spel har inte piskat ner Wii Sports. Hela franchisen har sålt ungefär lika mycket som endast Wii Sports.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem

Kört alla spelen och måste säga att jag aldrig tröttnar....;-)

Inaktiv

Om du inte är en riktig hardcore-gamer så gillar du säkert MP läget, jag har kört det hos en kompis ett antal kvällar nu och måste säga att det är grymt intensivt och roligt! Älskar att man kan sätta ihop sin egen klass och förbättra den medans man levlar!

Men ni har rätt, det spårar lite nu när man typ kan få ett flygplan att komma och släppa ner ett sentry gun åt en och typ skicka atombomber..

Roligt spel men inte så realistiskt !

123
Skriv svar