Konami var nervösa över nya Castlevania

Robot
Medlem
Konami var nervösa över nya Castlevania

Det är sådana här spel man vill ha till pc som mmo:rpg kolla bara grafiken om bara ett liknande wow spel med den grafiken, och haft wow känslan fast lite mer "anime" variation. hooked direkt hade man varit

Medlem

Efter den mästerliga annonseringstrailern och de röstskådespelare som är med (Stewart! Carlyle!) så tror jag på succé, ska bli kul att komma tillbaka till Slottet.


signatur
Medlem

Verkar ju bara vara en God Of War rippoff, får noll castlevania vibbar :/

Medlem

Jag tror på detta, castlevania kan man inte förstöra Eller rättare sagt, man får inte!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Anime? Nää fyfan kan japanerna behålla för sig


signatur

The King is Back

Inaktiv

Skulle det likna Alan Wake skulle jag ba dö asså.

Medlem
Skrivet av FortuN:

Anime? Nää fyfan kan japanerna behålla för sig

Håller med. Börjar tyvärr smitta av sig överallt. Tänker på final fantasy som va så bra på 90-talet. De senaste är lite väl mycket bläh.

Medlem

Bästa att popa popcornen redan nu. Om Hideo Kojima är i farten och gör ett spel då kommer det bli långa filmsekvenser.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Jag tror på detta, castlevania kan man inte förstöra Eller rättare sagt, man får inte!

Du har fel, både N64 Castlevania som var det första 3D-castlevania var en flopp, även LoI till PS2 var mediokert. Näe, Castlevania ska vara i 2D! Bästa är lätt IV till SNES.

This is the shit : http://wiiware.nintendolife.com/games/wiiware/castlevania_the...

Medlem

Det kommer inget som tar Castlevania - Symphony Of The Night..
Satt o klarade spelet ännu en gång för ett par veckor sedan...Kanske ska ta en omgång till...

Medlem

Dom tidigare 3D castlevania spelen var inget vidare, men man kan väl hoppas att dom lyckas denna gång.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

ptr
Medlem

kolla Angry Video Game Nerds "recensioner" på Castlevania spelen:

http://www.gametrailers.com/screwattack -> AVGN.

bra grejer!

Medlem

J*vlar vilklen God of war-ripoff! Allt e ju samma!

Skrivet av Niotumsspik:

Verkar ju bara vara en God Of War rippoff, får noll castlevania vibbar :/

+1

Inaktiv

Trailern såg inte lovande ut...var är alla skelett, vampyrer, spöken och mumier? Den klassiska skräcken? Oj vad mycket de lånar från andra populära serier när man tänker efter, exempel: SOTN = Metroid 3, Lament of Innocense = Devil may cry, Lord of shadows = God of war, etc.
Hoppas musiken blir bra åtminstone, som de gamla goda spelen...annars finns ju alltid Castlevania konserten den 19:de Feb!

Medlem

Tycker det är synd att Ayami Kojima inte längre är illustratör för serien. Hennes illustrationer är ju gudalika och gav serien känsla och djup, vilket den generiska look de verkar gå för nu förtiden inte har.

Medlem

Castlevania nådde sin topp med fjärde spelet "Super Castlevania". Sedan har det bara gått utför IMO.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Super Castlevania och Symphony of the Night är helt underbara. Simon's Quest och Order of Ecclesia som kom till DS i år var rätt bra det med. Men jag har inga förväntningar på denna titel alls, om jag köper det så blir det om ett antal år när det är riktigt billigt.

Medlem

God Of War + namnet Castlevania = ££££€€€€€$$$$$

1
Skriv svar