Bioware vill jobba mer med PS3

Robot
Medlem
Bioware vill jobba mer med PS3

Med tanke på att Mass Effect var ett av de grymmaste spelen jag lirat så skulle ju 2an inte alls sitta fel till PS3. *Håller tummarna*

Medlem

Mass Effect på PS3 är lika stor sannolikhet som att vi får se Uncharted på Xbox, men ser fram emot framtida titlar från Bioware på PS3. Det är ett företag som alltid levererar kvalité.

Medlem

Kul att utvecklare vågar satsa lite mer på PS3.

Medlem

fattar itne varför man inte vill satsa på ps3, efter mig så är det nog den konsol man vill ha mest, media center och inte på tal om blu-ray, och gratis online spelande: ) mkt mkt mera


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv

Lite slarvigt skrivet.


signatur

When It's Game Over. It Is.

Medlem
Skrivet av Vippe:

Med tanke på att Mass Effect var ett av de grymmaste spelen jag lirat så skulle ju 2an inte alls sitta fel till PS3. *Håller tummarna*

Skulle det inte vara ganska synd om ps3 ägarna? Eftersom de missar aspekten med att det som du gjorde i ettan speglar in hur spelet ser ut i tvåan en del? Ingen titel direkt jag skulle köpa på ps3an iallafall när jag är medveten om att man missar en massa funktioner men det är bara jag kanske.

Medlem
Skrivet av miffot:

efter mig så är det nog den konsol man vill ha mest

Låter som att du är en konsol Men håller med. Va ja tvungen att välja en konsol skulle de lätt bli PS3

Medlem
Skrivet av Mahone:

Mass Effect på PS3 är lika stor sannolikhet som att vi får se Uncharted på Xbox, men ser fram emot framtida titlar från Bioware på PS3. Det är ett företag som alltid levererar kvalité.

Det finns en väsentlig skillnad, Bioware och ip:t Mass Effect ägs inte av MS, Sony äger däremot Naughty Dog och Uncharted ip:t . Tror det kan komma, men då lite längre fram, och då helst med ettan först för att sedan följas av del två. Mass Effect är absolut ett av de bästa spelen till Xbox, som jag spelat.

Medlem

kunde jag koppla in min 360 kontroll i ps3 så skulle jag lätt spela min ps3 oftare xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Vore väldigt trevligt om det kom någon sorts Mass Effect Trilogy till PS3an i framtiden (borde få plats på en blu-ray).

Inaktiv

Mass Effect är ju gjort för xbox precis som Uncharted är gjort för ps3, så det är nog inte så troligt att ME kommer till ps3, som jag tycker är synd :S

Medlem
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av Mahone:

Mass Effect på PS3 är lika stor sannolikhet som att vi får se Uncharted på Xbox, men ser fram emot framtida titlar från Bioware på PS3. Det är ett företag som alltid levererar kvalité.

Det finns en väsentlig skillnad, Bioware och ip:t Mass Effect ägs inte av MS, Sony äger däremot Naughty Dog och Uncharted ip:t . Tror det kan komma, men då lite längre fram, och då helst med ettan först för att sedan följas av del två. Mass Effect är absolut ett av de bästa spelen till Xbox, som jag spelat.

Mass effect är bra ja, men är det bara jag som hatar bilkörningen ?
Lite dålig kontroll har man på bilen i mitt tycke.

Medlem

Mer exklusivt till Playstation 3!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Mass Effect sög.
Skitdåligt RPG element. Urkass equipment. Meningslösa val av karaktärer. "Lockpicking" sög. Biljäveln sög hästgenitalia. Musiken urkass. Cover-systemet skitjobbigt, fastnade på varenda grej man sprang förbi. Skitsmå miljöer med långa laddningstider emellan. Ointressanta fiender. Urkasst exploration system.

Det enda som var något att ha var storyn, men trots tre tappra försök orkade jag inte spela igenom allt skräp emellan intrigerna.

Medlem

Då så kanske det blir en eventuell portning utav Mass Effect till PS3.
Detta kanske också leder till att Star Wars The Old Republic även kommer till PS3 (om det blir en konsolversion)-:D


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

kunde jag koppla in min 360 kontroll i ps3 så skulle jag lätt spela min ps3 oftare xD

finns en adapter att köpa som uppfyller dina krav. Just so you know.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Gott mos! Allt Bioware gör blir till guld!

Medlem

En av de viktigaste? Jo, tack du, det finns inte direkt så många...

Medlem

Klart dom vill gå med vinnarsidan ^^


signatur

yolo

Medlem

Även om jag har en PS3 så tycker jag Bioware skulle satsa mer på PC.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Inaktiv

Har hört att det är lättare att utveckla till 360 än Ps3.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Har hört att det är lättare att utveckla till 360 än Ps3.

Jo det är lättare att programera till Xbox 360,
men dom flesta klarar av att göra det bra för ps3 också,

det är väl bara Valve som är lite kinkiga mot ps3an.

Medlem

PS är framtiden


signatur

Meep!

Medlem

Spel som släpps till flera plattformar är inte direkt optimerade. Om de så klart inte då utvecklas separat. Kolla Uncharted 2 tex. Helvete vad snyggt och vad bra det flyter.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Får gärna satsa mer på PS3. Absolut bästa rpg huset för min del.

Medlem

Att Mass Effect 2 kommer till ps3 är inte alls omöjligt, men det lär inte komma samtidigt som det gör till 360 eller PC, kanske senare. MS äger varken Bioware eller Masseffect titeln. Sony äger ju Naughty Dog, så Uncharted kommer aldrig släppas på andra plattformar.
Man kan mer säga såhär: Att Halo ska komma till PS3 (Då M$ äger titel samt logo till halo) är lika sannolikt som att Uncharted ska komma på 360.

Medlem

Intressant, jag själv har både 360 och PS3 och gillar båda.
Ps3an hade varit överlägsen om det inte var för de vidriga handkontrollerna i min mening.

Sedan så lär ju tyvärr inte Bioware ha så mycket att säga till om efter som man sålt sin själ till EA.
Tror knappast EA skulle minska sin målgrupp med mer än 50% bara för att utvecklarna vill satsa mer på en konsol.
De besluten hade man kunnat ta när man fortfarande var sin egen chef.

Medlem
Skrivet av Ondo:

Även om jag har en PS3 så tycker jag Bioware skulle satsa mer på PC.

Vad gäller Dragon Age känns det ju ändå som att PC-versionen inte alls hamnat i skymundan, snarare tvärtom.

Medlem

Grattis alla PS3 användare, har själv njutit av alla BioWares underbara titlar på min Xbox 360.


signatur

Metal is best served heavy.

12
Skriv svar