Linux, Microsoft eller mac?

Medlem
Linux, Microsoft eller mac?

Vilka har gjort de bästa oprativsystemet?

jag tycker de är linux Ubuntu. dom är mycket bra men svårt att köra spel på.... kan få mycket bra effekter me beryl och ALLT är gratis.

microsoft: rätt ostabilt men vill man spela spel ska man göra de här. microsoft kostar massa pengar.

mac. Vet inget om dom typ... de ända jag vet om är att de nya os x Leopard ska ha mycket fina fuktioner


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Inaktiv
Medlem

fel forum del känns det som men röstade på ms och linux , mac är jag inte vidare förtjust i så hemma skulle jag aldrig skaffa det men på jobbet inga problem.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Windows 2000 var bäst. Sen har det bara gått nerot.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Beror ju helt på till vad och i vilken miljö operativsystemet ska användas i. Röstade på alla.

Medlem

Linux som server-operativ.
Windows som spel-operativ
Mac som foto och musik-operativ.


signatur
Medlem

Men jag tycker att microsoft är mest "OSTABILT" segt me... alla använder bara de för de är lättast... "Tror jag"


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Du menar väl ändå inte att Ubuntudisten som du själv använder är på något sätt svårare än både Windows och Mac OS X?

Medlem

Sry för forumdelen.

Tråd flyttad.

Inaktiv

Bara o inse.. windows suger.. Linux äger.. mac ingen aning..

Inaktiv

mac/osx kombinerar de sämsta sidorna hos både windows och gnu/linux...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Beror ju helt på vad datorn skall användas för. Problemet varför alla tycker att "microsoft är buggigt osv osv" är ju för att det finns ju sjuuukt mycket mer 3dje partsprogram för windows, windows i sig är väll inte så dåligt

. Iaf har jag personligen inte haft problem med windows sedan Windows 95 och 98 tiden då bluescreenen var en återbesökare lite då och då.

Medlem

Windows XP har iaf blivit stabilare under åren som gott.

W2k
Medlem

Microsoft, ostabilt? Kraschar aldrig för mig, kör både XP och Vista. Kan det bero på användaren?


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem
Skrivet av W2k:

Microsoft, ostabilt? Kraschar aldrig för mig, kör både XP och Vista. Kan det bero på användaren?

tror det med för det är inte ofta XP krashar för mig.

Medlem

Alltid kört med Windows men kommer byta till Mac och jag går ALDRIG mer tillbaka till Windows!


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem
Skrivet av W2k:

Microsoft, ostabilt? Kraschar aldrig för mig, kör både XP och Vista. Kan det bero på användaren?

Samma här.
Fungerar felfritt både på min och tjejens datorer hemma.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Inaktiv

Ska byta till OSX så fort Leopard släpps, är less på Windows...

OSX känns så jäkla mycket mer stabilt och genomtänkt!


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

Windows är ostabilt om man gör de ostabilt. 'nuf said.

Personligen tycker jag att Linux/Ubuntu då är bästa OS:et. Då räknar ja bara operativsystemet och inte spelen/programmen etc som finns till det.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Windows är ostabilt om man gör de ostabilt. 'nuf said.

Personligen tycker jag att Linux/Ubuntu då är bästa OS:et. Då räknar ja bara operativsystemet och inte spelen/programmen etc som finns till det.

Håller med!! De bästa är att allt är gratis!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Windows = SpyWare + Virus!
Linux stabilt utan en massa spyware och virus.

Medlem

Mac är ju absolut det bästa. Men om man vill ha bra spelupplevelse så är det ju Windows.


signatur

"I never asked to be squad leader"

Inaktiv
Skrivet av Naraccas:

Windows 2000 var bäst. Sen har det bara gått nerot.

Håller med, använder bara Windows för att majoriteten gör det och alla program/spel.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

kör mac med windows vetja... vista har bättre prestanda än en vanlig pcdator med samma grejer

då får du ännu mer program
http://pc.feber.se/feber/art/32696/vista_snabbast_p_en_mac/


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

det beror på.
Jag kör windows på min spel-dator eftersom att windows fungerar bäst med spel. På den andra datorn använder jag Kubuntu.

Inaktiv

Är en stolt användare av microsoft!

Inaktiv

Använder Mac när jag sitter i studion, Protools funkar bäst där samt alla andra riktigt bra "musikprogram". Kör Linux på min PS3.
Windows XPpro på min laptop och min Speldator.

Men overall så föredrar jag nog Mac.

MFC
Medlem

Asså..
Spel? Windows
Seriöst bruk? Linux
Annars är det ju visuell onani med Mac


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Linux som server etcetera.

Windows som spel etcetera med lite avstängning av funktioner och Firefox istället och så vidare så rullar det hyfsat.

Mac.....ingen kommentar.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

ja om du vill spela är väll MAC och Linux ingen höjjdare direkt

12
Skriv svar