Linux, Microsoft eller mac?

Medlem

När jag köpt min nya dator med (enligt mig) stor HDD (400GB) så kommer jag nog ha 30 gig för Ubuntu partition, 20 gig partition för Windows och resten (350 gig) för skit till Windows .

Jag gillar Ubuntu, det är mycket mer "blling bling" än XP och om några stora spelföretag börjar göra sina spel till Linux (vilket verkar hända, Steam ville ha folk som kan koda till Linux läste jag på FZ för ett tag sedan) så hänger nog resten på så man kanske slipper Microsofts OS.

På den här datorn har jag inte ens plats med mina spel etc., den ligger på typ 200GB eller nåt.

Inaktiv

www.opensuse.org eller kubuntu, eftersom jag inte kör Gnome utan KDE

Medlem

Microsoft


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

Jag vill ha spel som fungerar BRA på Linux.. Börjar bli lite smått trött på Windows o dess buggar


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Till att börja med vill jag ge en känga åt personen som startade tråden och många som skrivit här, operativsystemet heter inte Linux utan GNU/Linux.

Sen eloge åt trådskaparen för att han startade denna tråd. Det är alldeles för lite debat om olika operativsystem som bas för spel.

Jag personligen anser att windows som ett operativ för spelande suger. Jag använder det bara för att spelbolagen väljer att endast utveckla sina spel till Windows. Till allt annat än spel använder jag GNU/Linux (Gentoo).
Jag tycker att GNU/Linux har mycket bättre potential som spel-operativsystem, då det är free software och därför kan anpassas bättre till spel. Speciellt då man själv kan kompilera sin kärna efter eget tycke och kan optimera sitt operativ efter vad man själv vill ha och inte vad Microsoft/Mac vill att man ska använda.


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of animals Chuck Norris allows to live.

Inaktiv

Har kollat på Linux men man blev bara lack,
och av mac fatta man inte ett smack,
så microsoft är mitt crack.

Medlem

Själv man gått över helt till linux för slippa det mesta av vad Microsoft gör. Skaffa endast spel som funkar till Linux och försöker få igång av sina nuvarande spel i Wine.

Medlem

Ska man spela är man ju tyvärr låst till windows, annars är mac klart bäst.
Användarvänligheten och stabilitet är oslagbar.
Linux har kommit långt, men ingen med lite vett i skallen kan påstå att det är lika användarvänligt.
Prismässigt vinner naturligtvis linux.

Och jag kör alla tre. Spelar i windows, surfar/arbetar/spelar uppfilm/musik i os x och har linux som server. Kan faktiskt säga att jag aldrig har varit med om att windows varit så stabilt som nu när jag kör det på min mac


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

mac/osx kombinerar de sämsta sidorna hos både windows och gnu/linux...

Legendens sista inlägg...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Windows is the thing..


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem

Windows all the way.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Medlem

Windows. Undviker man att installera vilken skit som helst och tänker sig för när man surfar runt på nätet så undviker man så gott som alltid virus/malware/etc och instabilitet i sitt OS.

Med det sagt erkänner jag att windows också är svaret eftersom jag har noll erfarenhet av Mac OS. Linux har jag provat endast Ubuntu, och det var kantat av problem redan från första början. Problem med att ens installera operativsystemet på grund av inkompatibilitetsproblem. Tjänser som inte startar automatiskt trots att de är angiva att göra det, teckensnitt som inte visas korrekt, ens efter följda råd och tips.

Börjar man från scratch med något av operativsystemen kanske man upplever det som bäst. Men jag har inte tid eller ork att strula för att ens installera ett OS, så MS vinner lätt eftersom det nästan är självinstallerande. Att jag hade "otur" med Linux köper jag såklart inte, eftersom MS installerades felfritt på exakt samma maskin.


signatur

.: Available in configurations priced at $399, $499 and $999 depending on how much you want to pay :.

Inaktiv

Vista är sämst. Skärskillt Ultimate versionen. Dyrt är det också. GNU/Linux OpenSuSe KDE 3.0 sparkar skjärt och Mac är för de okunniga. Alltså blir det Linux för normala människor


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Mac är för de okunniga.

Då borde det vara något för dig då.


signatur
Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Vista är sämst. Skärskillt Ultimate versionen. Dyrt är det också. GNU/Linux OpenSuSe KDE 3.0 sparkar skjärt och Mac är för de okunniga. Alltså blir det Linux för normala människor

Grattis, du låter precis som en sån där nybliven linuxfjant som precis lärt sig att installera en dist och som nu tycker att alla som använder något annat OS är en "n00b". Jag var precis likadan i din ålder. Det var svincoolt att köra GNU/Linux även om det var totalt värdelöst för en normal användare som mig som sysslade mycket med bildbehandling, producerade musik och spelade en hel del. Det enda som jag egentligen haft någon användning av GNU/Linux har varit för våra spelservers som vi hade igång 24/7 i våran lanlokal som vi hade en gång i tiden.

Att Vista är sämst är dock inget jag tänker säger emot pga att min personliga erfarenhet av det är under all kritik men att säga att Mac OS X är för okunniga och att GNU/Linux skulle vara det bästa operativsystemet för "normala människor" är ju inget annat än idioti.

Inaktiv
Skrivet av erge:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Vista är sämst. Skärskillt Ultimate versionen. Dyrt är det också. GNU/Linux OpenSuSe KDE 3.0 sparkar skjärt och Mac är för de okunniga. Alltså blir det Linux för oss normala människor

Grattis, du låter precis som en sån där nybliven linuxfjant som precis lärt sig att installera en dist och som nu tycker att alla som använder något annat OS är en "n00b". Jag var precis likadan i din ålder. Det var svincoolt att köra GNU/Linux även om det var totalt värdelöst för en normal användare som mig som sysslade mycket med bildbehandling, producerade musik och spelade en hel del. Det enda som jag egentligen haft någon användning av GNU/Linux har varit för våra spelservers som vi hade igång 24/7 i våran lanlokal som vi hade en gång i tiden.

Att Vista är sämst är dock inget jag tänker säger emot pga att min personliga erfarenhet av det är under all kritik men att säga att Mac OS X är för okunniga och att GNU/Linux skulle vara det bästa operativsystemet för "normala människor" är ju inget annat än idioti.

Don't mind if I do

Mac kostar ju en förmögenhet och de som använder det kan omöjligen veta hur coolt compiz är. Windows har sina DirectX ensam rättigheter men vad har Mac? Itunes, Garageband och safari? De kan bara lura de som inte vet om gratis alternativen att köpa det där. Alltså är mac för de okunniga


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

Linux (notera, GNU/Linux är bara FSF:s idéer) passar till det mesta, inklusive diverse spel.
Jag vet att man lätt kan få igång t.ex. WoW i de flesta distar ( http://ubuntu-se.org/wiki/WoW ).

Själv dual-bootar jag dock även i Microsoft Windows Vista (Home Premium) och har haft diverse krashar, men inga övriga problem...

Mac är inte riktigt min stil, men gillar vissa funktioner som saknas i Windows.

När det gäller Linux föredrar jag någon av följande distar:
Ubuntu ( http://www.ubuntu.com )
OpenSuSE ( http://www.opensuse.org )
Pardus ( http://www.pardus.nu )
samt Foresight ( http://www.foresightlinux.org/ )

Mesta dels blir det dock Ubuntu av diverse olika skäl.

Inaktiv

Beror på hur man ser på saken.

Om jag inte missminner mig har väl egentligen Apple gjort operativsystemet, som Gates kopierade och döpte till Windows. Gates gick ut på världsmarknaden, vilket Apples VD fick höra via en försäljare. Iom att Gates var först vann han marknaden. DOS utvecklades av en snubbe hemma i villan och det blev han "avlurad" till Apple som åkte hem till karln och köpte det väldigt billigt.

Om man betänker hur många som inte orkar sätta sig in i Linux så har ju Windows uppfyllt en massa glädje och nytta hos människor.

Jag använder både Linux och Windows. Tyckte 95 var suverän men för bökig idagsläget, nu används XP Pro som är ruggigt stabilt. Det gick faktiskt att få Vista stabilt efter en månads konfiguration.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Lol att någon som kallar sig för UNIX tycker bättre om Windows än Mac OS X


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

12
Skriv svar