Multiplayerrulle på Aliens vs Predator

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av E_maN:
Skrivet av Punchbag Polly:

Too bright... less light.... argh....

*drar ner gamman på din skärm*

Tvivlar på att det är gamman då jag har en skärm för över 6000kr som är fabrikskalibrerad och som jag använder till foto. Jag gjorde mest en jämförelse till hur MP var i AvP1. Så ska banorna se ut.

No offense men vi har ju fan knappt sett något från Marine delen så du kanske ska lugna dig med att det är för ljust.

Medlem

Det dem'as på konsol för att det är den största marknaden...
Att utveckla FPS till konsol är som att Ferrari skulle konstruera en bil ekvivalent med Fiat Panda och smälla på sin logga på den...

För övrigt: Ack, det var tider när alla inte sprang omkring med ett lysande neon-namn ovanför huvudet.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Tråkigt att se så många haters.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem
Skrivet av Drevlin:

Tråkigt att se så många haters.

Vad skall man göra för att inte vara en "hater" då? Stå bredvid och se på när varenda jävla spelserie i världen görs till bajs bara för att konsolspelare inte skall grina och tycka det är för svårt?

Medlem

Forice, tänker inte säga åt dig vad du ska eller inte ska tänka, men vad sägs om att droppa spekulationerna och vänta med kommentarer om grundläggande spelelemenent och hur det skiljer sig från orginalet tills du faktiskt vet vad du snackar om?


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Inaktiv
Skrivet av Drevlin:

Forice, tänker inte säga åt dig vad du ska eller inte ska tänka, men vad sägs om att droppa spekulationerna och vänta med kommentarer om grundläggande spelelemenent och hur det skiljer sig från orginalet tills du faktiskt vet vad du snackar om?

Agera när det är för sent?

Skrivet av zauii89:
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av E_maN:
Skrivet av Punchbag Polly:

Too bright... less light.... argh....

*drar ner gamman på din skärm*

Tvivlar på att det är gamman då jag har en skärm för över 6000kr som är fabrikskalibrerad och som jag använder till foto. Jag gjorde mest en jämförelse till hur MP var i AvP1. Så ska banorna se ut.

No offense men vi har ju fan knappt sett något från Marine delen så du kanske ska lugna dig med att det är för ljust.

Jag bedömer videon jag såg. Hur fan ska jag göra något annat?

Medlem
Skrivet av Drevlin:

Forice, tänker inte säga åt dig vad du ska eller inte ska tänka, men vad sägs om att droppa spekulationerna och vänta med kommentarer om grundläggande spelelemenent och hur det skiljer sig från orginalet tills du faktiskt vet vad du snackar om?

Visst, säger du att ni inte har sönderbalanserat det som AvP2 och totalt har separerat PC och konsol-versioner vad gäller interface, spelmekanik och kontroll så blir jag själaglad.

Inget spel som är anpassat för konsol och som i sin tur går ut över PC-versionens spelbarhet, vilket gäller i princip samtliga multiplattformspel sen några år tillbaka, är värt mina pengar. Det hoppas jag ni som utvecklare tar till er.

Medlem

blesserad, Min poäng är inte "agrea inte", min poäng är att "lol, game sucks" kommentarer efter att ha sett en video, som faktiskt visar löjligt lite multiplayer, inte ger mycket för vare sig andra gamers eller utvecklarna.

Forcie, kan inte direkt göra något direkt officiellt uttalande om spelet för då skulle mr.kingsleys ge mig sparken.
AVP2 gjordes dock inte av rebellion utan av Lithtech (tjommarna bakom NOLF-serien). Jag har inte mycket insikt i överliggande affärsplaner i spelbranshen men jag tror att spel, generellt sett, anpassas till den platform det säljer mest på och just nu är det konsoll. Att spel "förenklas" är för att svåra spel inte säljer tillräckligt bra för att få nog med intäckter för att täcka utvecklingskostnad och den tid 100tals utvecklare faktiskt ger spelet. I tider som dessa måste spel sälja, annars går hela företag under. Jag försvarar inte någon part här, bara säger vad jag tror


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

Drevlin, javisst, det är ju helt uppenbart att man gör sämre och dummare spel nuförtiden för att miljontals baseballamerikaner med IQ 80 har köpt en Xbox.

Konsekvensen är att spelentusiaster börjar ge upp stödet till industrins alster helt, och börjar helt fokusera på indie och opensource-projekt.

Medlem

Forcie, yep. Kan även säga att det är roligare att jobba på små projekt där man har mer kontroll än "AAA" titlar.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem
Skrivet av Drevlin:

blesserad, Min poäng är inte "agrea inte", min poäng är att "lol, game sucks" kommentarer efter att ha sett en video, som faktiskt visar löjligt lite multiplayer, inte ger mycket för vare sig andra gamers eller utvecklarna.

Forcie, kan inte direkt göra något direkt officiellt uttalande om spelet för då skulle mr.kingsleys ge mig sparken.
AVP2 gjordes dock inte av rebellion utan av Lithtech (tjommarna bakom NOLF-serien). Jag har inte mycket insikt i överliggande affärsplaner i spelbranshen men jag tror att spel, generellt sett, anpassas till den platform det säljer mest på och just nu är det konsoll. Att spel "förenklas" är för att svåra spel inte säljer tillräckligt bra för att få nog med intäckter för att täcka utvecklingskostnad och den tid 100tals utvecklare faktiskt ger spelet. I tider som dessa måste spel sälja, annars går hela företag under. Jag försvarar inte någon part här, bara säger vad jag tror

De var Monolith AKA Lithtech som gjorde AVP2 , dem som gjort Fear

12
Skriv svar