32 eller 64 bitars?

Medlem
Medlem

32 bit då de flesta program görs i det.

Medlem

Ärdet ett solklart svar med 32?
Jag blev rekomenderad 64bit delivis pga 32bit max stöder 2 GB minne!
Jag har inte köpt Vista ännu och är väldigt osäker på vad som är bäst?
Men jag ska ha en i de närmaste ren spelburk.

nj
Medlem
Skrivet av Qrush:

32 bit då de flesta program görs i det.

Fast å andra sidan så kör 64-bitars Windows de flesta 32-bitars programmen utan större problem. Kan förvisso ske en viss prestandaförlust. Dock inte hittat något vettigt test som visar om det blir någon förlust och hur stor i sådant fall mer än uråldriga tester av Windows XP Pro x64-testversioner som jämfördes med 32-bitars varianten av XP (där då 64-bitars varianten hade dåliga drivrutiner).

Skrivet av Vindis:

Ärdet ett solklart svar med 32?
Jag blev rekomenderad 64bit delivis pga 32bit max stöder 2 GB minne!
Jag har inte köpt Vista ännu och är väldigt osäker på vad som är bäst?
Men jag ska ha en i de närmaste ren spelburk.

32-bitars Windows kan hantera upp till 4GB minne, dock så blir ~1GB av dessa reserverade av systemet (vilket lämnar ~3GB "synligt" för användaren). Microsoft har en artikel om 4GB-minne i ett 32-bitars operativsystem som går att läsa här.

Inaktiv

Vad Nj säger om minnet stämmer. Men, vem behöver 3 GB för vanligt dator användande nu?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

2GB räcker till gott och väl i Vista, även när man spelar.

Medlem

64 Bitars så klart.. sen köp Quad processor istället den går på bara 200 spänn mer och kommer räcka längre..

Medlem

Gissar på att du är en lirare som bara köper det dyraste? 64 bitars och saker som quad core passar inte alla.


signatur

Det här är en signatur

1
Skriv svar