Hur gör jag en egen community-websida?

Inaktiv
Hur gör jag en egen community-websida?

Vad är det jag behöver lära mig? Utöver HTML alltså. Hur fungerar databaser? Hehe, jag är helt lost. Men det skulle vara kul att lära sig vilka språk etc jag behöver.

Vore tacksam för svar,
Tommy

mitt tips är www.php.net och www.mysql.com eftersom det är vad jag själv lärde mig

om du bara tar dig tid så kommer du hitta massa tutorials o ebooks om dem också

Medlem

Flyttad.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Tack för tipset! Och tack för flytten.

Medlem

Får man fråga vad som är syftet med sidan, är målet att lära sig webutveckling, eller att få upp ett forum för dig och dina polare, eller något helt annat?


signatur

I never hate in plural.

Inaktiv
Skrivet av Bwerf:

Får man fråga vad som är syftet med sidan, är målet att lära sig webutveckling, eller att få upp ett forum för dig och dina polare, eller något helt annat?

Det är väl mest för att jag vill lära mig hur man gör egentligen. Sen skulle det vara kul att ha en egen hemsida så småningon när man kommit på nån kul idé.

Medlem
Skrivet av Isaz:
Skrivet av Bwerf:

Får man fråga vad som är syftet med sidan, är målet att lära sig webutveckling, eller att få upp ett forum för dig och dina polare, eller något helt annat?

Det är väl mest för att jag vill lära mig hur man gör egentligen. Sen skulle det vara kul att ha en egen hemsida så småningon när man kommit på nån kul idé.

Ah, då är nog php + mysql alldeles utmärkt. Var mest rädd för att du ville ha upp något snabbt, och då hade det kanske inte riktigt rätt väg att gå.


signatur

I never hate in plural.

Medlem

Du kan ju kolla på den sidan http://www.viglider.com Där har du en Färdig Commyniti som du kan koda om men det kommer snart utt en Bättre Version

Medlem

jag behöver också samma hjälp som isaz, jag ska gö'' ett forum

Medlem

Ska du koda ett hellet eget forum eller du ska ta och om ett färdigt ?

Medlem
Medlem

Allså ska du a koda Forum från grunde ? eller du ska ta och installera PhpBB ?på en webb server eller ?

Medlem

naj jag vet inte............har läst in en HTML bok men nu orkar jag inte eftersom det kommer ta för lång tid

Medlem

Okej om du ska ha en Frum måste du ha en data base och kunna php

Medlem
Medlem

MM kunna det rätt bra jag har hållt på med php 6 månader nu kan inte göra det än. En kompis gjode ett forum sj koada allat sj det tog 8 månader innan allat funka för han

Medlem

men kan man inte använda sig av gästdasboks-grejsimojsen

läste att det fanns

Medlem

använd vad du vill, bara att modifiera fritt så att de blir som ni vill. Tips är att kanske börja med ett enkelt gästboksscript och ha de som grund.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
1
Skriv svar