Divinity II: Ergo Draconis på dubbla filmer

Robot
Medlem
Divinity II: Ergo Draconis på dubbla filmer

Vad händer när en drakdräpare möter... en djup basröst?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Lamaste namnet någonsin på ett spel? Divine Divinty... "Gudomlig Gudomlighet". Bläh.

Medlem

Körde demot på första Divine Divinity. Det var riktigt tufft. Typ Diablo 2 fast med mycket mer content. Detta ser... lite mer mediokert ut.

Medlem
Skrivet av Snigelapa:

Lamaste namnet någonsin på ett spel? Divine Divinty... "Gudomlig Gudomlighet". Bläh.

Ja, håller med, de där va fn så fantasilöst att det är pinsamt.

Medlem

Sjukt svårt spel tycker jag man gör ju ingen skada och fienden har ungefär lika mkt hp/skada som en själv.

Medlem

Javisst, namnet är mycket lamt.. men ettan var faktiskt riktigt bra för vad det var. Egentligen konstigt att det inte belysts bättre. Det kanske är namnet, igen?

Medlem

Har det redan släppts?! Har sett fram emot det i lite mer än ett år, men det här hade helt gått mig förbi!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Divine Divinity, det första alltså, är as nice ju.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Nu vet jag inte om de är så de menar, men att något är 'divine' kan ju användas på ett sätt som menar skitbra/underbart. Samt på ett ironiskt sätt för att mena tvärtom, ofc. Och med tanke på storyn i ettan, då hjälten på sätt och vis både är himmel & helvete, så är namnet rätt fyndigt.
Men ja.. kanske är att överanalysera, fuggit.

Inaktiv

Har testat detta, det värsta skitspelet jag någonsin lirat tror jag, och då överdriver jag inte :S


signatur

Jag skiter i allt...och det ska även du skita i

Medlem
Skrivet av prophetic:

Nu vet jag inte om de är så de menar, men att något är 'divine' kan ju användas på ett sätt som menar skitbra/underbart. Samt på ett ironiskt sätt för att mena tvärtom, ofc. Och med tanke på storyn i ettan, då hjälten på sätt och vis både är himmel & helvete, så är namnet rätt fyndigt.
Men ja.. kanske är att överanalysera, fuggit.

Nä jag håller med dig, tycker det är ett fyndigt namn. Dock när man översätter det ordagrannt till svenska så låter det inte så roligt. MEN hur många filmer/spel låter inte förjävligt på svenska?

Skrivet av Rob:

Har testat detta, det värsta skitspelet jag någonsin lirat tror jag, och då överdriver jag inte :S

Antar att du är extremt ung isåfall. fuggit


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Rob:

Har testat detta, det värsta skitspelet jag någonsin lirat tror jag, och då överdriver jag inte :S

Antar att du är extremt ung isåfall. fuggit

Ja han är ju gymnasiestuderande nu....

Medlem
Skrivet av Snigelapa:

Lamaste namnet någonsin på ett spel? Divine Divinty... "Gudomlig Gudomlighet". Bläh.

Antagligen därför detta inte heter Divine Divinity utan Divinity..

Verkar inte nå upp till ettan, testade det snabbt för några månader sedan. Animationerna var hemska, som om dom gick i 10 FPS (medans resten av spelet flöt på bra), to.m vattenfallen hackade sig fram istället för att flyta mjukt. Fienderna var aptråkiga, världen var ganska detaljlös jämfört med te.x Morrowind/Oblivion (samma motor), de flesta objekt är statiska som i trööök-bioware spel..

Kanske är ett okej spel dock, sett flera recensioner som prisat det (gett det runt 85% i betyg), och vet flera som sagt att de tycker det är riktigt bra..


signatur
1
Skriv svar