Gearbox om Borderlands-slutet

Robot
Medlem
Gearbox om Borderlands-slutet

Jepp,var inte vidare bra slut.Eller om det nuv ar något slu??

Helt klart så var det en major letdown. Men men det finns värre slut. Även om jag just nu inte orkar komma på något..
Bjerlk

Medlem

Har inte spelat klart än, så jag vet inte. Men tråkigt att på förväg veta att inte förvänta så mycket? Men iförsig kanske bra, så blir man inte lika besviken nu när man vet om det?? Älskar spelet iaf, stort som attans. Känns som det aldrig tar slut?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

sjuuukt besviken.. allt detta kämpande och så detta! Btw är det någon som vet om man kan hitta den lilla claptrap som man får se? (ni som klarat det vet vad jag menar)

Medlem

Jag blev besviken i alla fall för att jag trodde att spelet skulle fortsätta men icke


signatur

Öl löser inga problem, men det gör heller inte mjölk :)

Medlem

Haha ska bli spännande att se vad alla blev besvikna över. Är bara på lvl 14 så får panga mig igenom spelet över helgen


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av jolin093:

Jag blev besviken i alla fall för att jag trodde att spelet skulle fortsätta men icke

Hur menar du nu? Det går ju att spela vidare då du spöat bossen, sen ere ju bara att börja på varv 2 om man vill levla gubben till 50.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Trams, slutet var ju ett genidrag. Men var är mitt DLC?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

Berätta slutet. Storyn lär ändå suga arsle om man litar på Yatzee


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Berätta slutet. Storyn lär ändå suga arsle om man litar på Yatzee

Ja helt rätt kille att lita fullt ut på.. XD Speciellt eftsrom han hatar MP och Co-Op.

Men nä han har väll lite rätt storyn är inte så magnifik den är inte ens i fokus.. det är dom övriga questen och spelglädjen som faktiskt finns om man är flera som lirar ihop.

Jag blev också besviken på slutet hade ändå väntat mig mer. Men kommer köpa alla DLCs som släpps till det.. för så bra tycker jag ändå det är


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av jolin093:

Jag blev besviken i alla fall för att jag trodde att spelet skulle fortsätta men icke

Hur menar du nu? Det går ju att spela vidare då du spöat bossen, sen ere ju bara att börja på varv 2 om man vill levla gubben till 50.

Det jag menade var att man

"inte kom vidare in i The vault"

vill inte spoila för alla som inte har klarat det


signatur

Öl löser inga problem, men det gör heller inte mjölk :)

Medlem

Efter slutet så finns ju lite text som "uppdrag" i missionlog, lite open ending typ...

Medlem

theHarmlessWarrior:

Spelet kan sammanfattas med att man blir lurad av en "inre-bild" som talar med dig, som påstår att man letar efter The Vault. The Vault är ett ställe som ska ha alien-teknik oerhört mer advancerad än nutidens, rikedomar och legendskap typ. Dock ljuger denna person för dig och när du väl hittar teleporten som leder till The Vault, vilken endast är öppen var 200e år, så träffar du på en stor jäkla snigel(tänk starship troopers). Denna snigel är en bad motherfucker som äter planeter och för att skydda universium så låste aliens in sniglen i The Vault, som är ett parallel-universium, tills dom hittat en person som är så skicklig på att skjuta så att man kan döda sniglen åt dom.
SÅ, man blir alltså lurad av denna person som hjälpt en under vägen, för att rädda universium(vilket iofs inte är dumt) istället för att man skulle få rikedomar och super vapen. Sen slutar det med att The Vault stängs, man bestämmer sig att man ska gömma nycklen i 200år till och sen när den öppnas igen så får en annan person ta del av som finns i The Vault.

Inaktiv

DET SUUUUUUUGER. Det var den mest ointressanta boss fighten jag har gjort i hela mitt liv. Sätt lite tejp på musen, sikta på honom och gå och gör kaffe.
Sen fanns det inget att göra :((. Gör alla quests, sen får man samla vapen. Men till vilken nytta? :(.

Medlem

Hehe spelet var riktigt underhållande. Speciellt i co-op. Tyvärr var ju slutet lite... abrupt?

Medlem

Det var det sämsta slutet jag stött på i ett spel. Snacka om besvikelse.

Medlem

Alltså jag är på lvl 32 och har gett snigeln fan. Frågan är nu om det fins andra updrag i spelet som "kräver" lvl 30 eller högre.
De flesta jag hittar är allt från lvl 12 - 20 och dom inte ger nå xp eller är utmanande.

Medlem
Skrivet av Taikon:

Alltså jag är på lvl 32 och har gett snigeln fan. Frågan är nu om det fins andra updrag i spelet som "kräver" lvl 30 eller högre.
De flesta jag hittar är allt från lvl 12 - 20 och dom inte ger nå xp eller är utmanande.

Varv 2.. eller "The Zombie Island of Dr. Ned" DLC'n

Förstår inte alla som säger att slutet suger, visst lite abrupt och så var det kanske, men om man tänker på vad planeten heter och vad man letar efter så passar det rätt bra faktiskt.

Pandoras ask från den grekiska mytologin såklart, trögo


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av adam1985:

sjuuukt besviken.. allt detta kämpande och så detta! Btw är det någon som vet om man kan hitta den lilla claptrap som man får se? (ni som klarat det vet vad jag menar)

Om jag inte är helt ute och cyklar

så är det han du snackar med i början

.

Medlem

Hold the phone... Hade borderlands en story? Fast jag är orättvis, jag orkade aldrig läsa igenom nån quest så det är väl därför jag helt missade den


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

NÅGON som vet om man kan använda sin gubbe efter att man klarat spelet till att spela DLC?

Jag är LVL 21 och har kört alla sido quests och main quests. Så man vill inte förlora honom och har även alla unika vapen, sköldar, artifaqts m,m man kan önska sig.

Medlem
Skrivet av 3degs:

NÅGON som vet om man kan använda sin gubbe efter att man klarat spelet till att spela DLC?

Jag är LVL 21 och har kört alla sido quests och main quests. Så man vill inte förlora honom och har även alla unika vapen, sköldar, artifaqts m,m man kan önska sig.

Du kan köra igenom DLC:t med vilken lvl10+ gubbe som helst, du kommer inte förlora något.
Det funkar bara som ett nytt område du kan teleportera dig till.

Mainkampanjen blir dock väldans lätt eftersom farornas skalning då blir fel i "vanliga" världen (den bryr sig inte om dom ~5 eller så levlarna du får i DLC:t)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar