Komma åt sin mail även på landet?

Medlem
Komma åt sin mail även på landet?

Jag har installerat en ny dator åt min far på landstället (en Dell som fungerar jättebra). Men han vill gärna komma åt sin mail även på landet. Går det att lägga in samma kontouppgifter som han har hemma i sitt Outlook på datorn på landet? Går det att ställa in i Outlook att mailen ska sparas på servern så att han även kommer åt mailen hemma?

Alltså, är han på landet och tar ner sina mail så vill han gärna kunna ta ner dem när han sen kommer hem. Går det?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

nj
Medlem

Nu var det år och dag sedan jag fipplade runt med Outlook, men jag har för mig det ska finnas någon inställning så en kopia av mailen lämnas på servern.
Annars om det finns möjlighet att använda IMAP istället för POP3 så sköts allt på servern via mail-klienten.

Medlem

Egenskaper på det aktuella kontot och kryssa i att den skall lämna en kopia på servern. Har jag för mig, bytte till Thunderbird för ett tag sedan så minnet sviktar.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Jag testar detta vid nästa besök på landet. (Ska kolla direkt när jag kommer hem om det valet finns i inställningarna). Tack så länge.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

1
Skriv svar