Robot
Band Hero

Om du tänkt starta ett garageband kan du kanske vänta ett tag innan du börjar köpa instrument. Band Hero är här och det är ingen dum början på en musikkarriär, det jobbiga kan vara att släpa ut din Xbox, TV och förstärkare i garaget…

#guitar-hero-5, #activision, #band-hero


Medlem
Band Hero

Sen när hade senare delar i Hero-serien bra känsla?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Sen när hade senare delar i Hero-serien bra känsla?

Hah ja. Jämfört med Rock Band så är Guitar Hero mycket sämre. Nu vet jag inte hur det är med Band Hero, men jag har aldrig fattat varför man spelar synth-slingor och annat tjafs på gitarren i vissa låtar i GH. Kan dom inte välja ut lämpliga låtar till ett gitarrspel istället?

Nä jag vet inte... Tyckte GH var skitkul i början, men efter att ha spelat Rock Band så undviker jag det likt svininfluensan.

Medlem

Kan inte säga att sådana här spel har "känsla", spelglädje kan jag hålla med om, men knappast en "känsla".


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

kit
Medlem

Bra grej med att visa bästa priset hos återföräljare, kan inte påminna mig om att jag ahr sätt det förut, så om det är nytt, fortsätt så!

Inaktiv
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Zelaxe:

Sen när hade senare delar i Hero-serien bra känsla?

Hah ja. Jämfört med Rock Band så är Guitar Hero mycket sämre. Nu vet jag inte hur det är med Band Hero, men jag har aldrig fattat varför man spelar synth-slingor och annat tjafs på gitarren i vissa låtar i GH. Kan dom inte välja ut lämpliga låtar till ett gitarrspel istället?

Nä jag vet inte... Tyckte GH var skitkul i början, men efter att ha spelat Rock Band så undviker jag det likt svininfluensan.

Man spelar även piano och dyl. i Rock Band...

Medlem

Extrem mjölkning ?

Medlem
Skrivet av Achii:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Zelaxe:

Sen när hade senare delar i Hero-serien bra känsla?

Hah ja. Jämfört med Rock Band så är Guitar Hero mycket sämre. Nu vet jag inte hur det är med Band Hero, men jag har aldrig fattat varför man spelar synth-slingor och annat tjafs på gitarren i vissa låtar i GH. Kan dom inte välja ut lämpliga låtar till ett gitarrspel istället?

Nä jag vet inte... Tyckte GH var skitkul i början, men efter att ha spelat Rock Band så undviker jag det likt svininfluensan.

Man spelar även piano och dyl. i Rock Band...

De låtarna måste jag ha missat. Du får gärna tala om vilka det är.

Inaktiv
Skrivet av Spectral:

De låtarna måste jag ha missat. Du får gärna tala om vilka det är.

Clint Eastwood med Gorillaz (http://www.youtube.com/watch?v=TSv_EJkp_t0&feature=related)

Finns säkert fler, men hur som helst tycker jag inte att det är något dåligt. Jag spelar hellre en rolig piano-slinga än en tråkig gitarr-slinga.

Medlem

Guitar Hero serien: typ 400 låtar och 8373645 spel.

Rock Band serien: Strax 4 spel och över 1000 låtar

Take your pick


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av kit:

Bra grej med att visa bästa priset hos återföräljare, kan inte påminna mig om att jag ahr sätt det förut, så om det är nytt, fortsätt så!

Fast fz borde samarbeta med prisjakt istället för pricerunner. Prisjakt är mycket bättre, effektivare och snabbare.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av kit:

Bra grej med att visa bästa priset hos återföräljare, kan inte påminna mig om att jag ahr sätt det förut, så om det är nytt, fortsätt så!

Fast fz borde samarbeta med prisjakt istället för pricerunner. Prisjakt är mycket bättre, effektivare och snabbare.

Håller med!:up:


signatur

B lup

Medlem

Tycker att det börjar gå för långt med Hero-konceptet nu. Först Guitar-Hero, sedan DJ-Hero, nu Band Hero och sedan kanske också Drum-Hero. :\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv

Helt allvarligt talat Magnus, hur kan du påstå att "Guitar Hero" spelen är snygga när det finns spel detta år med ljusår snyggare grafik?!

Inaktiv

Någon som har köpt Band Hero och vill sälja sin kod? ^^

Medlem
Skrivet av Achii:
Skrivet av Spectral:

De låtarna måste jag ha missat. Du får gärna tala om vilka det är.

Clint Eastwood med Gorillaz (http://www.youtube.com/watch?v=TSv_EJkp_t0&feature=related)

Finns säkert fler, men hur som helst tycker jag inte att det är något dåligt. Jag spelar hellre en rolig piano-slinga än en tråkig gitarr-slinga.

Ok. Jag har bara spelat RB 2 och den kanske inte är med där. Men jag håller inte med dig riktigt. Spelar jag gitarr så är det det jag vill spela. Jag tycker det förstör lite känsla.

Medlem

det spelar väl ingen roll om prisjakt är snabbare? fz fixar ju uppgifterna åt dig. en snabb sökning på prisjakt ger dessutom samma lägsta pris, så jag hajjar inte gnället?

Medlem

Tycker dem borde lägga ner med alla guitar hero o sånt skit! Börjar bli jävligt tjatigt och tråkigt!

Medlem

Skulle hellre kalla detta "NRJ Hero: Extreme Censoring"


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Varför överdriver FZ alltid med priserna? Du kan få hela superbundeln för 850kr på webhallen. Endast spelet för 500kr. Och eftersom hela spelet exporteras till GH5 så känns detta mer som ett expansion pack. Överföringen kostar runt 50kr.

550kr / 65 låtar = 8.50kr låten. Bra mycket billigare än DLC som går på 18kr styck. Här får man ju också utöver låtarna; Nya karaktärer, "venues"samt att det kan användas som plattform till de andra/tidigare spelen.

1
Skriv svar