Gamla spel i Wista

Inaktiv
Gamla spel i Wista

Funtar på att lira om den gamla klassikern Atlantis.. men vet inte hur det komemr funka på Wista... någon som vet hur bra lite eldre spel funkar.

Medlem

Starcraft (+ BroodWar) fungerar på Vista 64-bitar.
Fler äldre spel har jag inte testat

Inaktiv

Test Drive 5 och Age of Empires II fungerar strålande på Vista..


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

jag testade att köra masters of orion 2, men det gick inge vidare ^^

nj
Medlem

NT Compatible är en mycket trevlig sida som har databaser för äldre program och spel med hur de fungerar i nyare operativsystem, även kommentarer från folk vad man kan behöva göra för att få dem att fungera och liknande.
Databaserna för 32-/64-bitars Vista innehåller förvisso inte så mycket än så länge, men det går ju att skicka in spel till databaserna själv med.

Medlem

Det finns även en kompatibilitetslista på Iexbeta

Medlem

nån som fått q2 o funka på vista?

Medlem
Skrivet av Lordbluecat:

nån som fått q2 o funka på vista?

Bara att installera om jag inte minns fel. Vad är problemet?

Inaktiv
Skrivet av dmon:

jag testade att köra masters of orion 2, men det gick inge vidare ^^

Testade det själv nu, det startar och funkar att spela men jag har problem med musen, den går extremt långsamt typ hackar/fryser.

Läste nånstans att man ska stänga av directdraw i dxdiag men verkar inte finnas nått där när man kör vista =(

Ska testa o lägga in andra grafik drivrutiner o se om det ändras nått. (nope funka inte, går fortfarande inte ändra)

Hitta en mousefix fil som jag ska testa nu. Dock verkar spelet krasha lite random nu efter man alt-tabbat.

Medlem

Alla XP spel funkar på Vista.. ändrar compatibility i Options sen flyter allt=)

1
Skriv svar