Linux till ps3?

Medlem
Linux till ps3?

Jo. Funderar på att köra Linux på ps3;an för att få bättre stöd för filmer etc. Undrar om det är NÅGON här som har erfarenhet utav det, eller vad jag borde köra?

Medlem

Yellowdog är det officiella distrot, men jag har sett folk som petat in både redhat och slack, så det är väl bara att labba.


signatur

Space for rent.

Medlem

Hmm, körde inte nosnos linux på sin PS3:a?

Medlem

Har själv linux Yellow Dog Linux installerat på PS3:an, men använder Linux på datorn istället för att spela upp filmer på tv:n då jag har dom flesta filmerna där. Men av vad jag hört så ska det fungera, men kanske inte helt optimalt då Linux på PS3:an inte har direkt tillgång till grafikkortet så vitt jag vet (kanske någon mer erfaren kan svara på det?). Codecs och sådant ska inte vara några problem.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Inaktiv

En film på youtube som visar en kille som kör FC5. Finns säkert andra liknande filmer om man söker lite.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem

Geexbox jobbar på med stöd för ps3. Det kommer jag att installera när den funkar. Geexbox är en HTPC dist på hela 9 mb och borde vara perfekt för ps3an..

Medlem

Ubuntu FTW! Är 2 ifrån min operativsystemsgrupp i skolan som har provat det på deras PS3: or och det fungerar alldeles utmärkt.

http://www.ubuntu.com/

1
Skriv svar