Pc-beta av Bad Company 2 försenas

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av dmn:

Synd att det inte är 64 pers

Nej, det är det inte, när det är 12vs12 respektive 16vs16 blir det mer teamplay.

Håller med! 10v10 är det bästa.

Gå tebax till Modern Warfare 2.

Medlem
Skrivet av realin:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av dmn:

Synd att det inte är 64 pers

Nej, det är det inte, när det är 12vs12 respektive 16vs16 blir det mer teamplay.

Håller med! 10v10 är det bästa.

Gå tebax till Modern Warfare 2.

10v10 är kaos i Cod , vad snackar du om egentligen?

BF må vara kul me runt 30-40 spelare i public men i klan matcher ere gamla 8v8 eller 12v12 som gäller, för cod ere 2v2-5v5 :).

Inaktiv
Skrivet av zauii89:
Skrivet av realin:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av dmn:

Synd att det inte är 64 pers

Nej, det är det inte, när det är 12vs12 respektive 16vs16 blir det mer teamplay.

Håller med! 10v10 är det bästa.

Gå tebax till Modern Warfare 2.

10v10 är kaos i Cod , vad snackar du om egentligen?

BF må vara kul me runt 30-40 spelare i public men i klan matcher ere gamla 8v8 eller 12v12 som gäller, för cod ere 2v2-5v5 :).

10vs10 är inte kaos och 2vs2 är inge klan match. Fan inge teamplay,bara spraya ner fienden.

Medlem

Älskar dock betan till ps3 Brukar inte föredra fps spel alls på konsol. Men detta är en av dom bästa :up::heart:

Medlem

Dice har ju hintat att det kanske kommer modstöd sen. Frostbite 2 är visst så ny för dom att dom inte är klara med modtools än...

Medlem
Skrivet av realin:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av realin:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av dmn:

Synd att det inte är 64 pers

Nej, det är det inte, när det är 12vs12 respektive 16vs16 blir det mer teamplay.

Håller med! 10v10 är det bästa.

Gå tebax till Modern Warfare 2.

10v10 är kaos i Cod , vad snackar du om egentligen?

BF må vara kul me runt 30-40 spelare i public men i klan matcher ere gamla 8v8 eller 12v12 som gäller, för cod ere 2v2-5v5 :).

10vs10 är inte kaos och 2vs2 är inge klan match. Fan inge teamplay,bara spraya ner fienden.

Men snälla du jo 10v10 är kaos i call of duty, sluta snacka gojja har kört det sedan ettan kom ut , det i klanspel.

2v2-5v5 är vad clanmatcher ligger på i cod, teamplay krävs inte lika mycket men från 3v3 och uppåt krävs det helt klart smarta drag och taccs om man lirar på seriös nivå. Spray and prey må funka i pubb... dra några scrims inställe .. skill heter det.

BF är mer team baserat även i klanmatcher behöver inte den inviduella reaktions förmågan vara avgörande utan mer den generella taktiken.
(Har lirat 1942 i klan , en jävla skillnad mot tex cod)

Medlem

Jag känner mig som killen på bilden.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Med andra ord kommer pc betan mer eller mindre gå igång samtidigt som spelet går guld. Hur skall dom då hinna få ändrat de buggar som kommer att dyka upp. Way to go!

Och med dices patchnings speed lär vi få leva med dom ett halvår om dom blir fixxade alls.

Medlem
Skrivet av Andreaz:

Med andra ord kommer pc betan mer eller mindre gå igång samtidigt som spelet går guld. Hur skall dom då hinna få ändrat de buggar som kommer att dyka upp. Way to go!

Och med dices patchnings speed lär vi få leva med dom ett halvår om dom blir fixxade alls.

Skulle tippa att betan är mer till för att stresstesta servrarna. :3


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Andreaz:

Med andra ord kommer pc betan mer eller mindre gå igång samtidigt som spelet går guld. Hur skall dom då hinna få ändrat de buggar som kommer att dyka upp. Way to go!

Och med dices patchnings speed lär vi få leva med dom ett halvår om dom blir fixxade alls.

beta är inget demo, also om betan blir försenad så blir nog hela spelet det med..

Medlem
Skrivet av b0bl00i:

Är ni födda i garderoben eller? Man går inte bakåt i utvecklingen, man går frammåt. Har ni alla missat den grundläggande principen?

"The game wasn't balanced for it"

Nähä, balansera om då för större banor så att det blir lite känsla och inte ytterligare en lojj "jag ska samla achievements shooter för jag träffade 2000 spelare med min känga".

Utvecklare som går samma väg som IW bör man inte ta i med tång ens. Det är lite skrämmande
att se att Dice som jag höll så högt valt att bege sig ner för samma stig.

Att gå 64 till 32 är bara en dålig ursäkt för att dom portar en rutten konsolverision med sketen nätkod.

Ursäkta min irritation men köper ni verkligen allt skitsnack som skrivs nu för tiden?

Enda anledningen till att vi inte ser ett riktigt spel till PC längre är för att utvecklarna är för giriga för att göra ett vettigt PC-spel så som folk vill ha det, det hade innebärt "för mycket jobb och kostat för mycket pengar och hade förmodligen sålt dåligt".

Inte alla som tur är, men många spelutvecklare vågar längre inte utveckla en "nishad" produkt. Det ska passa alla, lille anton på 12 år ska kunna vara med, även ett tjog tonåringar med xbox.

Fick höra härom dagen, "Realism, varför ska man ha det, det låter ju astrist".

Finns bara ett citat som passar här, "Det var bättre förr".

Tack.

Utvecklare väljer själva hur många spelare som passar för deras spel. Vill du ha fler spelare så får du utveckla ett eget spel. Jag kan säga dig att i Bad Company stöter man på fiender konstant och är man inte försiktig så dör man direkt.

Och för att kontra direkt med att konsoler inte klarar av fler players pga "sketen nätkod". Kolla in MAG till PS3, där kommer 256 spelare möta varann.

Att det är 24players i konsolversionen och 32 i PC-versionen beror nog mest på kontrollen, inte på nätkoden. 32 skulle bli för svårt med en handkontroll.

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av b0bl00i:

Är ni födda i garderoben eller? Man går inte bakåt i utvecklingen, man går frammåt. Har ni alla missat den grundläggande principen?

"The game wasn't balanced for it"

Nähä, balansera om då för större banor så att det blir lite känsla och inte ytterligare en lojj "jag ska samla achievements shooter för jag träffade 2000 spelare med min känga".

Utvecklare som går samma väg som IW bör man inte ta i med tång ens. Det är lite skrämmande
att se att Dice som jag höll så högt valt att bege sig ner för samma stig.

Att gå 64 till 32 är bara en dålig ursäkt för att dom portar en rutten konsolverision med sketen nätkod.

Ursäkta min irritation men köper ni verkligen allt skitsnack som skrivs nu för tiden?

Enda anledningen till att vi inte ser ett riktigt spel till PC längre är för att utvecklarna är för giriga för att göra ett vettigt PC-spel så som folk vill ha det, det hade innebärt "för mycket jobb och kostat för mycket pengar och hade förmodligen sålt dåligt".

Inte alla som tur är, men många spelutvecklare vågar längre inte utveckla en "nishad" produkt. Det ska passa alla, lille anton på 12 år ska kunna vara med, även ett tjog tonåringar med xbox.

Fick höra härom dagen, "Realism, varför ska man ha det, det låter ju astrist".

Finns bara ett citat som passar här, "Det var bättre förr".

Tack.

Utvecklare väljer själva hur många spelare som passar för deras spel. Vill du ha fler spelare så får du utveckla ett eget spel. Jag kan säga dig att i Bad Company stöter man på fiender konstant och är man inte försiktig så dör man direkt.

Och för att kontra direkt med att konsoler inte klarar av fler players pga "sketen nätkod". Kolla in MAG till PS3, där kommer 256 spelare möta varann.

Att det är 24players i konsolversionen och 32 i PC-versionen beror nog mest på kontrollen, inte på nätkoden. 32 skulle bli för svårt med en handkontroll.

Ja, smart att ta upp ett spel som inte ens släppts än. GJ!

Medlem
Skrivet av b0bl00i:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av dzl:

Hm, 32 spelare känns lite fattigt. Dock ses väl inte detta ett renodlat online-spel, som BF42 och BF2. Men det får duga till BF3 kommer

Banorna lär vara anpassade för egentligen 24 spelare så. Så jag tror det kommer bli tillräckligt med action ändå.

Oja, spelar betan på ps3 och kan säga att 24 spelare räcker gott och väl, 32 lär väl nästan bli överflöd.

Är ni födda i garderoben eller? Man går inte bakåt i utvecklingen, man går frammåt. Har ni alla missat den grundläggande principen?

"The game wasn't balanced for it"

Nähä, balansera om då för större banor så att det blir lite känsla och inte ytterligare en lojj "jag ska samla achievements shooter för jag träffade 2000 spelare med min känga".

Utvecklare som går samma väg som IW bör man inte ta i med tång ens. Det är lite skrämmande
att se att Dice som jag höll så högt valt att bege sig ner för samma stig.

Att gå 64 till 32 är bara en dålig ursäkt för att dom portar en rutten konsolverision med sketen nätkod.

Ursäkta min irritation men köper ni verkligen allt skitsnack som skrivs nu för tiden?

Enda anledningen till att vi inte ser ett riktigt spel till PC längre är för att utvecklarna är för giriga för att göra ett vettigt PC-spel så som folk vill ha det, det hade innebärt "för mycket jobb och kostat för mycket pengar och hade förmodligen sålt dåligt".

Inte alla som tur är, men många spelutvecklare vågar längre inte utveckla en "nishad" produkt. Det ska passa alla, lille anton på 12 år ska kunna vara med, även ett tjog tonåringar med xbox.

Fick höra härom dagen, "Realism, varför ska man ha det, det låter ju astrist".

Finns bara ett citat som passar här, "Det var bättre förr".

Tack.

Om någon är född i garderoben bör det la vara du.

Varför skulle dom som programerar nätkod till konsoller vara mer inkompetenta än dom som gör det till pc?
MAG, som nämndes innan har ju som sagt mer spelare än BF-serien någonsin haft.

Om dom gjort ett spel som är 12v12, varför ska dom då balansera om det för att behaga ultrakonservativa människor som dig?

Enda anledningen till att vi inte ser "riktiga" pc-spel längre är för att kostnaden har ökat drastiskt medans försäljningen inte gjort det.
Spelutvecklare sysslar inte med välgörenhet, dom vill precis som oss alla kunna betala räkningar och äta sig mätta.

Det finns förövrigt gott om nishade spel, men med tanke på att din begåvningsnivå och tankeprocess verkar ligga på en nivå strax över dina fekalier är jag inte förvånad över att du inte hittar dom.

Jag gillar realism, alltså köpte jag Arma 2. BF serien har aldrig varit realistisk, faktum är att realisem snarare har ökat från titel till titel, tack vare den oerhört trovärdiga ljudbilden och att miljöerna faktiskt är förstörbara.

Men vafan, mår du bättre av att sitta och gnälla över fantasigrejer du själv hittat på, så för all del - fortsätt.

Medlem

Kan hålla med om att der är irriterande med alla achievements i vissa spel. Mindre kul när flera i laget skall ta någon obskyr achievement och struntar i lagarbete.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Kan hålla med om att der är irriterande med alla achievements i vissa spel. Mindre kul när flera i laget skall ta någon obskyr achievement och struntar i lagarbete.

+1

Achievements är döden för teamwork. Önskar att dom skulle införa sådana som faktisk främjar lagarbete, som t.ex erövrat 5 mål ihop med minst två personer pr mål. Eller försvarat ett mål medan dina lagkamrater tar över det.

123
Skriv svar