Skola byter ut instrument mot PSP

Robot
Medlem
Skola byter ut instrument mot PSP

Bättre med riktiga instrument..riktigt löjlig idé.

Medlem

*Kollar på klockan* Nix det är inte den 1/4 idag.
RIP Musik...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

kan ju funka för att lära ut...men det kan ju för fan inte ersätta riktiga instrument.

Medlem

Ööööh, riktigt jäkla idiotiskt imo


signatur

Game long and prosper

Medlem

det är väl bra då de får vara kreativa på ett helt nytt sätt. Dock börd de väl få lite "traditionell" träning.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Spelade ni nånsin instrument i er skola? Blev det _något_ mer än riktigt patetiskt plinkande på urkassa instrument? Musiklektioner behöver en puff. Tyvärr är detta inlärningssätt så mycket roligare än annan undervisning att det kan bli lite kukat. Som sagt, kan inte bli värre än vanlig musikundervisning. Vet dock inte om det ska anses vara bra.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Beror väl lite på vilken åldersgrupp det handlar om? Är det 5-13 åringar så visst...


signatur

Have a good time!

Medlem

usch, det var en riktigt amerikansk tragisk dag det där.

hemskt

Medlem
Skrivet av sno0zer:

Spelade ni nånsin instrument i er skola? Blev det _något_ mer än riktigt patetiskt plinkande på urkassa instrument? Musiklektioner behöver en puff. Tyvärr är detta inlärningssätt så mycket roligare än annan undervisning att det kan bli lite kukat. Som sagt, kan inte bli värre än vanlig musikundervisning. Vet dock inte om det ska anses vara bra.

Mjo, men för 100 som plinkade på gitarrer så gjorde 10 det bra, och var 100:ade kanske blev bra nog att spela professionellt.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Misslyckat, det går inte ersätta riktiga instrument med ett spel. Snart används väl guitar hero eller rock band med.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

MVG om jag klarar Through the fire and the flames på expert?

Inaktiv
Skrivet av simulacra:
Skrivet av sno0zer:

Spelade ni nånsin instrument i er skola? Blev det _något_ mer än riktigt patetiskt plinkande på urkassa instrument? Musiklektioner behöver en puff. Tyvärr är detta inlärningssätt så mycket roligare än annan undervisning att det kan bli lite kukat. Som sagt, kan inte bli värre än vanlig musikundervisning. Vet dock inte om det ska anses vara bra.

Mjo, men för 100 som plinkade på gitarrer så gjorde 10 det bra, och var 100:ade kanske blev bra nog att spela professionellt.

Håller med. Jag har spelat gitarr i 10år nu tack vare att man fick sitta och plinka i 3an.

Inaktiv
Skrivet av bleak:

Håller med. Jag har spelat gitarr i 10år nu tack vare att man fick sitta och plinka i 3an.

Precis, att få spela instrument under skolans musiklektioner är vad som får väldigt många att börja spela något instrument på fritiden.

Det må låta skit i början på klassrummet, men det finns alltid några som verkligen får ett intresse för att spela och ser till att bli bättre.

Medlem

Man borde få välja ifall man vill spela på riktiga instrument eller leka i en spelstudio.
Nåt i den stilen fanns det när jag hade musik iaf. Men spelet i sig verkar ju asballt om du frågar mig xD

Medlem

Blev själv intresserad av att spela gitarr efter ha testat lite på musiklektionerna så detta är rätt fjantigt och speciellt tråkigt för eleverna.

Medlem

ganska osmart, hur ska framtidens musiker bli?!
nördar (no offence) som sitter o blippar på ett psp?! ett psp spelar man på, en gitarr gör man musik med

Medlem

då kan vi ju förvänta oss riktigt bra musikanter om sisådär 10 år...lol @ den där idén

Inaktiv

Haahaha, är det verkligen inte ett skämt?

Medlem

Sätt ungarna framför ett piano, lär dem grunderna o sen låt dem välja om dem vill byta till antingen gitarr, bas, trummor eller vad dem nu skulle vilja testa.

Själv blev man intresserad av musik i sjuan, började spela bas i åttan och har spelat i 6 år nu ungefär. Av dem 40 i min klass blev 12 intresserade o började spela och 4 st håller på fortfarande och tjänar pengar på det.

Man får så mkt stöd i skolan och lär sig snabbare än på egen hand. Definitivt den sämsta idéen någonsin att skippa instrumenten, men kan vara ett bra sätt att lära ut teori.

Medlem
Skrivet av Stromlaren:

MVG om jag klarar Through the fire and the flames på expert?


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem

riktit dum ide.

Medlem

Grabbar..grabbar...nu är det såhär att vi pratar om USA, just det USA...dom gör sådana dumma saker. Vi utanför jesusland får bara ta och peka och skratta åt dom

Medlem

Kul att gå på en rockkonsert och se att gitarristen sitter på en stol med ett psp i händerna..

1
Skriv svar