Square Enix inblandade i Deus Ex 3

Robot
soi
Medlem
Square Enix inblandade i Deus Ex 3

Låter bra, hoppas de blir ett toppen lir!

Medlem

Skit i mellansekvenserna. Fixa bara ett bra spel!

Medlem

Ja, Deus Ex 3 är ett spel jag ser fram emot.

Ettan är ett av de bästa spelen någonsin, och det är faktiskt lite synd. Synd på det sättet att 3an i vissa människors ögon aldrig kommer bli lika bra som 1an, även om det nu faktiskt blir "bättre".

Det är ju alltid problemet med uppföljare till älskade spel, att man aldrig kan göra hardcore-fansen nöjda. Men jag hoppas, och kommer tro tills motbevisad, att 3an blir ett bra spel. Kanske inte med exakt samma spelmekanik som 1an, kanske inte med samma upplägg som 1an, men med 1ans öga för story och atmosfär levande.

Medlem

Dvs vi kommer får sekvenser 3 ggr längre än nödvändigt och det kommer innehålla hälften beefcake hälften 1frame på tjejers underwear?

Medlem

Jag spelar hellre ett spel som Uncharted 1&2 där alla sekvenser är in-game men ändå ser skitsnygga ut...

Nu får man ju hoppas att de inte fuckar upp Deus Ex 3 så som de gjorde med tvåan...

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Jag spelar hellre ett spel som Uncharted 1&2 där alla sekvenser är in-game men ändå ser skitsnygga ut...

Jupp, föredrar ingame också. Deus Ex var ju ingame också, fast tvåan hade ett förrenderat intro.

Ett problem med förrenderade filmer är att man spelar spelet i väldigt hög upplösning med AA osv, och helt plötsligt så kommer det en sekvens med filmkomprimeringsartifakter osv, så filmerna faktiskt ser sämre ut än ingamebiten.

Medlem

låter nice! Få se hur bra spelet blir

Medlem

Blir säkert bra Square är bra på mellan sekvenser.
dock har jag inte spelat nått square spel på länge sen FF10.

Hoppas Deus Ex 3 blir bra, älskade som många andra 1an också.
2an tyckte jag också var rätt ok iaf tyckte jag nog det var bättre än vad många andra tyckte fast jämmfört med 1an var det ju inte ens i närheten.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Underbart! Japaner kan verkligen sin sak. Hoppas på ett mästerligt och framförallt välgjort spel.

Medlem

Lär bli vackra mellansekvenser.. Men jag ser inte anledningen till att ha förrenderat, varför inte in-game mellansekvenser? Går att få lika snygga kameravinklar/flybys/animationer/grafik/ljud in-game som förrenderat i dagarna.

Använda filmerna som anledning att ladda content i bakgrunden? Kanske folk som kör med lägra grafik inställningar ska kunna uppleva filmerna i högre kvalle än vad dom hade fått in-game? Vem vet, några gissningar


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem
Skrivet av Molotov:

Blir säkert bra Square är bra på mellan sekvenser.
dock har jag inte spelat nått square spel på länge sen FF10.

Hoppas Deus Ex 3 blir bra, älskade som många andra 1an också.
2an tyckte jag också var rätt ok iaf tyckte jag nog det var bättre än vad många andra tyckte fast jämmfört med 1an var det ju inte ens i närheten.

Precis, FF10 och thats it. Blev så sjukt mätt på J-RPG efter det.

Jag tyckte 2an var riktigt kul faktiskt så jag ser även fram emot 3an.

Tummar upp för samarbetet.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Tvåan på egen hand är som sagt egentligen inget dåligt spel. Det led mest av att ha ett såpass prestigefullt namn, som det hade svårt att leva upp till. Hade det släppts under ett annat namn eller liknande så hade kritiken inte alls varit så mördande.

Medlem

Kan de hålla sig från att göra om karaktärerna till androgyna småpojkar kan det funka.

Medlem

Avgudar Deus Ex, alltid gjort...satt och lirade det för några veckor sen igen och visst, det är inte högupplöst i den meningen, men valfrihet och anpassningsbarheten håller spelets värde högt än!, men som så många andra blev jag besviken på 2an, som i sig inte är ett dåligt spel, men jämfört med ettan hade det konsolfierats nåt fruktansvärt, fördummats, vad sägs om "universal ammo"...suck.
Men jag hoppas såklart på 3an, men antagligen blir det väl fördummat och förenklat igen... men alltså...seriöst nu, händer det igen kommer jag bränna en krysslåda/ps i kakelugnen i ren protest!


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Det är ju alltid problemet med uppföljare till älskade spel, att man aldrig kan göra hardcore-fansen nöjda. Men jag hoppas, och kommer tro tills motbevisad, att 3an blir ett bra spel. Kanske inte med exakt samma spelmekanik som 1an, kanske inte med samma upplägg som 1an, men med 1ans öga för story och atmosfär levande.

Det går visst, strunta i konsolifieringen bara! Älskar verkligen Deus Ex och System Shock. Cyberpunk is the shit!

Vill ha tillbaka skills systemet! Vill även att Warren ska få ett finger i spelet med!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Medlem

Enda anledningen att ha förrenderat är om grafiken suger i spelet.

Hoppas det blir lika grymt som Deus Ex 1 nu, det är fan på tiden!

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Jag spelar hellre ett spel som Uncharted 1&2 där alla sekvenser är in-game men ändå ser skitsnygga ut...

Protip: Allt är inte ingame.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av asdfg:

Kan de hålla sig från att göra om karaktärerna till androgyna småpojkar kan det funka.

Wörd på det, dom får fan passa sig.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Square Enix folket kan göra film som heter duga, men Deus Ex känns väldigt långt ifrån FF. Jag kan inte annat än bli nyfiken på vad dom kan tänkas skapa!

hmmm, det är inte mycket "pantsu" i FF sekvenser :s vem tror och har fått för sig det? Dessutom stod det att de bara gör mellansekvenser, inte spelet i sig och varför säger folk att ingame är "lika snyggt" eller "bättre"? säg samma sak om blizzards filmer och ni blir hängda.

Square har sjunkit lågt med tanke på last remnant, infinite undiscovery och snart antagligen Nier (och ja de är utgivare av triace spel så det är samma sak som att säga att EA games är crap).


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Fan va najs. Square Enix kan ju, som sagt, det där med att animera.


signatur
Medlem
Skrivet av Lazaroth:

Skit i mellansekvenserna. Fixa bara ett bra spel!

Amen!


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem
Skrivet av 8bit:
Skrivet av MaXMC:

Jag spelar hellre ett spel som Uncharted 1&2 där alla sekvenser är in-game men ändå ser skitsnygga ut...

Protip: Allt är inte ingame.

Nej, men det är ju in-engine vilket det nog var Maxmc refererade till.

Men att SE ska göra mellansekvenser, nja, de har ju en hög teknisk kompetens, men deras berättarteknik är alldeles för japansk, även om DE3's art director säger nej till androgyna prettyboys som studsar runt så finns det fortf massa områden det kan bli japanskt.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Ska man lita på denna källa så kommer spelet endast släppas till PC, alltså inga konsoller, på grund av sin komplexitet. Det låter ju lovande.

1
Skriv svar