Blizzard tillkännager spel för tidigt

Robot
Medlem
Blizzard tillkännager spel för tidigt

Usch då får hoppas på att det är värt väntetiden! Har en oroande känsla över att det kommer att vara mycket casual ala WoW med tanke på att det har såpass mycket spelare.

Medlem

hmm.... eller så läcker folk info som sedan förvandlas till rykte och om företaget inte säger något så kan det bli stora förhoppningar på den kommande titel... smart move iaf att inte ange release datum...

Medlem

Typiskt Blizzard. Jävla as.

Medlem

"When It's Done" räcker som "Datum" för mig, vill inte ha samma flopp som det blev med Diablo II.

För er som inte vet, så var Diablo 2 inte helt klart när det släpptes, har för mig att det var försenat ett bra tag, kommer inte riktigt ihåg, men när det väl släpptes så hade Blizzard hoppat över att lägga dit sista acten, Druid och Assassin klassen, vilket dom bestämde att släppa med i LOD

Medlem

Även om det vart så med diablo 2 som du säger (jag sjläv har ingen aning) så var inte diablo 2 en flopp, ett av dom roligaste spelen jag spelat.

Men att diablo 3 inte kommer att komma nästa år visste jag redan, hade redan förberett mig på det så, det kommer när det kommer. Längtar dock så grymt mycket.

Medlem

Gör inte mig så mycket, lever hellre med att veta att spelen är på gång än att inte veta alls.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Nu menade jag absolut inte att Diablo 2 var en flopp, BEST GAME EVER! utan jag menade att förseningen, att dom inte blev helt klara med spelet var en flopp, för det var ju de det var.

Medlem

Men för fan.....

Medlem
Skrivet av Redline:

För er som inte vet, så var Diablo 2 inte helt klart när det släpptes, har för mig att det var försenat ett bra tag, kommer inte riktigt ihåg, men när det väl släpptes så hade Blizzard hoppat över att lägga dit sista acten, Druid och Assassin klassen, vilket dom bestämde att släppa med i LOD

Källa på det tack? Som betatestare så kan jag säga att du snackar sörja.

Medlem

Jag börjar fan bli less på blizzard. Jag orkar inte ens längta efter skiten längre. Om de nu har så mkt pengar att de inte behöver pusha mot någon deadline, kan de inte skita i att tillkännage spelen 3år i förväg och inte ge något releasedatum. Fan, tillkännage spelen en månad innan release istället! Fan.

Medlem

Så länge jag får Starcraft 2 nästa år så kan jag vänta flera år innan jag behöver Diablo 3...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Folk gnäller på spel som släpps för tidigt, folk gnäller på spel som släpps sent.

Make up your minds!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Är ju inte så förvånande om det nu inte kommer nästa år. Har väl hintats om det ganska länge?

Tills det kommer kan vi njuta av Diablo 2 v1.13 .... eller vart tog den patchen vägen egentligen? Den har det också varit snack om ganska länge.

Är ju alltid tråkigt att gå och sukta efter spel i flera år men när de väl kommer så blir man inte besviken så jag är nöjd ändå

Medlem

Ja skiter i.. finns så mycket bra spel att spela så sak samma om Diablo2 kommer nu eller sen

Medlem

Så länge de levererar kvalité spelar det ärligt talat ingen större röll för min del när de släpper spelet. Bara det är bra.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Trist för er som ständigt väntar på spel från Blizzard. =/

Jag har för längesedan gett upp Blizzard. Överskattade spel som av outgrundliga tar 5ggr så lång tid som spelet borde ta att utvecklats, och likväl behöver patchas många gånger under dess livstid. Finputsarsnacket är rätt överdrivet.

Det enda jag fortfarande gillar med Blizzard är att de iallafall satsar på produktunderhåll.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Inaktiv
Skrivet av DirtyAnders:

Trist för er som ständigt väntar på spel från Blizzard. =/

Jag har för längesedan gett upp Blizzard. Överskattade spel som av outgrundliga tar 5ggr så lång tid som spelet borde ta att utvecklats, och likväl behöver patchas många gånger under dess livstid. Finputsarsnacket är rätt överdrivet.

Det enda jag fortfarande gillar med Blizzard är att de iallafall satsar på produktunderhåll.

Tycker Blizzard gör dom bästa spelen i deras område.

Medlem

Håller med ovanstående 100%.

Tycker lite synd om DirtyAnders dock som inte längre avnjuter Blizzard spel.

Medlem

Så detta är en nyhet? Blizzard har ALTID tillkännagivit deras spel för tidigt, jag har t.ex. totalt tröttnat på SC på grund av hur försenat enligt mig spelet är.

Om de ska utannonsera spel, gör det MAX 1 år innan det släpps. hällts mindre än så.

Medlem

Att släppa spel först när de är/känns klara måste väl ändå vara det enda rätta sättet som spelutvecklare om man vill bli långlivad i branschen.

Om ändå alla spelutvecklare och utgivare kunde inse det.

Inaktiv

Varför skulle blizzard släppa diablo3 såpass tidigt att folk slutar betala för world of warcraft för att börja med d3.. Klart dom mjölkar på.

Skrivet av widez:

Att släppa spel först när de är/känns klara måste väl ändå vara det enda rätta sättet som spelutvecklare om man vill bli långlivad i branschen.

Om ändå alla spelutvecklare och utgivare kunde inse det.

Du som är så vis och förstår dig på den komplexa ekonomin bakom spelutveckling, kan inte du prata med förlagsbossarna?

Medlem

Om man tillkännager det för sent så kanske det läcker ut. Det är bättre att tillkännage det själva.

Medlem

Äh, säger som SuperTank, är hellre lyckligt vetande om att det kommer i framtiden. Varför "vänta"? Förstår inte problemet. Bara leva på som vanligt.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av widez:

tt släppa spel först när de är/känns klara måste väl ändå vara det enda rätta sättet som spelutvecklare om man vill bli långlivad i branschen.

Om ändå alla spelutvecklare och utgivare kunde inse det.

Du som är så vis och förstår dig på den komplexa ekonomin bakom spelutveckling, kan inte du prata med förlagsbossarna?

Ok vad jag egentligen menade att säga var:

Om ändå alla spelutvecklare hade samma ekonomiska möjlighet att följa Blizzards exempel. I en perfekt värld såklart.

Medlem

Där ser man. Får väl köra Torchlight ett tag till då.

Medlem

Tja, klart Blizzard försenar spelet då det endast lever på hype. Av vad man sett så verkar det bli en casual/wow-inspirerad blek kopia av den klassiska Diablo-serien. Får väl hålla sig till Diablo 1-2 och andra spel i samma genre, som ännu håller klassen (sacred).

Bara deprimerande när spelföretag gör halvseriösa försök att återuppliva en gammal klassisk serie, slaktar själen i spelet och gör det sött, gulligt och enkelt så alla kan vara med, som Empire Earth 2-3. Enda chansen att Diablo 3 skulle bli bra vore om Blizzard skulle välja att satsa mer på spelupplevelsen och sina "gamla" kunder, än de nya miljoner som kommer via WoW. Vi vet alla hur sannolikt det är

Medlem

Blizzard levererar bra produkter iallafall, som de sedan tar hand om och patchar osv. Har fullt förtroende för dem

Medlem
123
Skriv svar